prehled-veletrhu-2017

avf
südback 2017

floria leto

Jubilejní 20. ročník veletrhu STŘECHY PRAHA

Jubilejní 20. ročník veletrhu STŘECHY PRAHA

Veletrh STŘECHY PRAHA, který je dlouhodobě nejvýznamnější přehlídkou výrobků, materiálů a technologií z oblasti staveb a renovací střech ve střední Evropě, oslaví 20 let svého trvání. Veletrhu se každ ...

Flora Olomouc pořídila flotilu vozů na hybridní pohon

Flora Olomouc pořídila flotilu vozů na hybridní pohon

Společnost Výstaviště Flora Olomouc vedle svých jiných aktivit pečuje také o zelený pás městských historických parků. Sama sídlí přímo v jednom z nich - Smetanových sadech - takže je neodmyslitelně sp ...

<strong>50LETÉ VÝROČÍ SILMO PARIS</strong>  - Výjimečný rok, výjimečný program!

50LETÉ VÝROČÍ SILMO PARIS - Výjimečný rok, výjimečný program!

OBJEDNEJTE SI SVOJI VSTUPENKU A DEJTE SE NA CESTU INOVACÍ A TRENDŮ

AUTOMOTIVE ENGINEERING EXPO

mineralien

zpět

Asi bych měl klepat do dřeva

Publikováno: 28.8.2009 00:00

Autor: EuroExpo

Asi bych měl klepat do dřeva

O budoucnost veletrhů a výstav nemám obavy. Možná s výkyvy, ale stále zůstanou místem konkrétního setkání nejenom s klientem, ale i s přátelskou nebo nepřátelskou konkurencí, místem porovnání svého postavení mezi obdobným, říká Karel Burda, ředitel ostravského výstaviště Černá louka, který byl v roce 2007 oceněn profesním titulem „ Osobnost českého veletržního průmyslu“.

Jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci za 1. pololetí v době ekonomické krize?

Asi bych měl klepat do dřeva, ale I.pololetí 2009 proběhlo v naší společnosti ještě dobře. Dosažené výsledky dokonce překonaly stejné období roku 2008. Nejsem již takový optimista na II.pololetí, výstavy jsou dlouhodobá záležitost a tak uzavřené dohody z roku 2008 pro výstavy dotazovaného období nepoznamenala světová krize.

Veletrhy jsou marketingovým produktem posilujícím značku. Myslíte si, že se na tom změní něco podstatného?

O tom bylo už napsáno mnoho učených knih, studií, pojednání. Z mého pohledu u firem, které mají zdravý a rozumný marketing, zůstanou výstavy a veletrhy nezbytným článkem marketingového produktu.
Naopak si myslím, že nečiní dobře firmy, které z důvodu krize omezují své prostředky právě v marketingové oblasti. Povede to k jejich „vyšumění“ z trhu, přestanou být vidět a budou velmi těžce budovat ztracenou pozici.
Právě v době krize by měl být ve firmách položen důraz na kvalitní marketing, provést jeho vyhodnocení,posouzení účinnosti, odstranit zbytné a posílit nezbytné. Rozhlédněte se kolem sebe, kolik nesmyslných neúčinných marketingových a reklamních kroků některé firmy dělají a pak je slyšíte, že šetří a nejdou na výstavy. Měly by velmi vážně přehodnotit práci jejich marketingového oddělení.

Myslíte si, že se změní charakter a obsah i velkých veletrhů (MSV či Mezinárodní stavební veletrh Brno či Aquatherm, FOR ARCH apod.)?

Jsme v Ostravě regionální výstaviště, takže otázka, kterou kladete je spíše na pořadatele a organizátory těchto velkých akcí. Oni musí vyhodnotit, jestli jim stávající trend beze změn vyhovuje, nebo zda ho přehodnotí a změní.
My v Ostravě hledáme určitě změny, změny, které by zaujaly naše zákazníky a naopak přivedly ještě nové zájemce o naši činnost.

Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i „unavené“ lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?

Pokud spotřebitelský veletrh nepřinese lidem něco nového a něco jiného, než co vidí v regálech supermarketu, myslím si, že nemá šanci. Rodina s dětmi, důchodci, mladí lidé, opět stráví svůj víkend, nebo jeho část v obchodním centru, kde kromě nákupů, které vlastně často ani nepotřebují, si užijí občerstvení, pestrosti zážitků z davu, utratí čas.
Takže spotřebitelský veletrh musí proti téhle vysoce komerční nabídce supermarketu nabídnou ještě něco navíc, něco co lidi přivede.
Mám názor, že tato otázka tak trochu hodně souvisí s kulturní úrovní mnoha rodin, tržním chováním lidí, nedostatkem času na děti, nedostatkem času dětí na staré rodiče, apod.

Myslíte si, že krize veletrhy a výstavy „pročistí“, že některé, např. menší výstavy a veletrhy zaniknou?

Současný stav hospodářství může mít dopad nejenom na malé výstavy a veletrhy, stejně tak může dopadnout i na ty velké. Takže bude spíše záležet na pracovní usilovnosti a nasazení toho kterého týmu, který se bude snažit co nejvíce tyto dopady eliminovat.
Nelze tedy hovořit o čistce, bude to především o marketingu akcí, který by měl i v této době přesvědčit firmy o účasti na nich.

Chystáte v souvislosti s krizí nějaké korektury podzimních veletrhů či v příštím roce?

Korektury? Asi to není to úplně správné slovo. Spíš, jak jsem dříve uvedl, pořádný rozbor všeho, vyhodnocení co funguje a co ne a provést opatření, které by omezovaly dopady krize.

Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavu?

O budoucnost veletrhů a výstav nemám obavy. Možná s výkyvy, ale stále zůstanou místem konkrétního setkání nejenom s klientem, ale i s přátelskou nebo nepřátelskou konkurencí, místem porovnání svého postavení mezi obdobnými. Místem společenského setkání lidí se společným zájmem, získání přehledu a nových zkušeností ve svém oboru. A já tomu držím palce.

verze pro tisk >

Další články:

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

- EUROPAIN 2014 - největší pekárna a cukrárna v Paříži

Veletržní společnost Karlsruhe

Copyright ©2009-2017: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}