arteo_cz

mEX 2019

incheba - Pro zobrazení tohoto reklamního prvku potřebujete Flash Player

veletrhy2019

Veletrh EuroCIS - technologie nikdy nespí!

Veletrh EuroCIS - technologie nikdy nespí!

Po roce se 19. – 21. 2. 2019 v německém Düsseldorfu opět schází více než 400 vystavovatelů a zhruba 11 900 zahraničních návštěvníků maloobchodní scény na předním veletrhu technologií obchodu EuroCIS.

ITB Berlin 6. - 10. března 2019

ITB Berlin 6. - 10. března 2019

ITB Berlin je jedním z nejúspěšnějších mezinárodních veletrhů cestovního ruchu. Ročně se ho účastní na 110 000 odborných návštěvníků a na 10 000 vystavovatelů. Díky svému rozsahu se veletrh vyvinul ve ...

HOLIDAY WORLD od 21. do 24. února na Výstavišti v Holešovicích

HOLIDAY WORLD od 21. do 24. února na Výstavišti v Holešovicích

Mezinárodní veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD je nejvýznamnější akci svého druhu nejen v České republice, ale i v regionu střední Evropy. I v roce 2019 se na veletrhu představí téměř celý svět. C ...

LEARNTEC

eurocis2019

zpět

Trendy veletrhů se nám jeví dobře

Publikováno: 24.11.2009 00:00

Autor: EuroExpo

Trendy veletrhů se nám jeví dobře

Říká před novou sezonou Ing. Daniel Vaverka, předseda představenstva Omnis Olomouc a.s.

Podle kalendáře na rok 2010 chystá Vaše společnost, Omnis a.s., řadu titulů v nových lokalitách. Bylo by naivní si myslet, že organizace veletrhů je záležitostí snadnou i v době prosperity. O to složitější je to pak v době ekonomické recese. Ptáme se tedy, jak se vám jeví trendy veletrhů a výstav ve vaší veletržní organizaci v době letošní ekonomické krize?

Trend se nám jeví dobře. Přestože začátek letošního roku byl poznamenán negativními mediálními předpověďmi, které znejistěly řadu firem, tak celkově dopadl rok 2009 velmi dobře. U řady veletrhů jsme zaznamenali dokonce nárůst, další stagnovaly či mírně klesly z vyšších úrovních dosažených v minulých letech, a jen ojediněle došlo k poklesu, který byl poznat – pro zajímavost byly to akce, nad kterými byl otazník již v minulých letech. Myslím si, že řada firem začátkem roku tzv. „zatáhla za brzdu“ v marketingu a omezila svoje aktivity. Pak ale firmy zjistily, že tzv. krize jen tak neskončí a že budou muset do podpory prodeje pořád investovat, jinak jejich místa zaujmou jiní. Do reklamy proto znovu začaly proudit peníze, jen možná jinými cestami než dříve.

Jaké změny se objevily v kalendáři na rok 2010?

V publikovaném kalendáři nemáme výraznější změny, nicméně máme rozpracováno několik nových projektů, s nimiž chceme přijít v průběhu roku. Máme strategii udržování dynamického portfolia výstav, tzn. průběžně slabší výstavy vyřazujeme a zařazujeme nové projekty, o nichž předpokládáme, že vzbudí zájem vystavovatelů a zejména návštěvníků.

Objevil se názor, že budoucnost je v současné době ve spotřebitelských veletrzích, které by měly přilákat i „unavené“ lidi z obchodních center. Jaký je váš názor?

Je pravda, že obchodní centra svým způsobem vytlačila spotřebitelské veletrhy, které dříve měly i nákupní funkci. Nicméně když se podíváme na složení obchodníků v nákupních centrech, je to nepříliš velká skupina firem se zbožím vyšší cenové i kvalitativní úrovně. Vedle toho však existuje řada firem, které nejsou velké, nejsou schopny produkovat či prodávat takové objemy, které by unesly vysoké náklady spojené s prodejem v obchodním centru. Existuje řada drobných obchodníků a výrobců se zajímavým sortimentem, a pro ty může být spotřebitelský veletrh vhodným obchodním kanálem, zvláště pokud jej doplní e-shopem pro váhající zákazníky. Víme, že návštěvníci se velmi zajímají o každou novinku a oceňují možnost seznámit se nebo i nakoupit výrobky, které v obchodních centrech nedostanou.

Myslíte, že je třeba mít o budoucnost veletrhů obavu?

Nejdříve existovala jenom novinová inzerce. Pak postupně přibyl rozhlas, televize, internet – a všechna tato média existují a živí se vedle sebe. Proto nemám o budoucnost veletrhů obavu, je to jeden z mála prostředků, jak komunikovat se zákazníky osobně, tedy nejúčinněji. Říkáme firmám, které oslovujeme s nabídkou účasti na veletrzích – vybočte z celoroční reklamní rutiny neosobních inzerátů a rozhlasových spotů. Pokud oslovíte na veletrhu zájemce osobně, zpravidla získáte konkurenční výhodu a návštěvník se vám později vrátí jako zákazník, dá vám přednost před firmami, které jen inzerují.

http://www.omnis.cz

verze pro tisk >

Další články:

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

- EUROPAIN 2014 - největší pekárna a cukrárna v Paříži

IFA

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}