arteo_cz

staffito-145
IT-TRANS veletrh IT v hromadné dopravě

strechy praha - Pro zobrazení tohoto reklamního prvku potřebujete Flash Player

FachPack 2018

FachPack 2018

FachPack 2018 - sleva na plochu ještě do 31. října 2017

Pražské Výstaviště se rozzáří krásou na INTERBEAUTY PRAGUE

Pražské Výstaviště se rozzáří krásou na INTERBEAUTY PRAGUE

Podzim je obdobím chladného počasí, nekonečných plískanic a nepříjemného splínu. Letos se ale šedivé pošmourno rozzáří krásou a barvami na podzimním veletrhu INTERBEAUTY PRAGUE 2017. Navštivte i Vy tu ...

Země živitelka - rekordní návštěvnost od roku 2004 a noví držitelé Zlatého klasu

Země živitelka - rekordní návštěvnost od roku 2004 a noví držitelé Zlatého klasu

109 278 návštěvníků - 547 vystavovatelů - 17 krytých výstavních ploch - 72 volných výstavních ploch - 22 zúčastněných zemí - 15 ha výstavní plochy - 9 udělených záštit. Letošní 44. ročník mezinárodníh ...

kreativ podzim

messe duesseldorf

zpět

Brau Beviale 2011: Nekonvenční myšlení neškodí

Publikováno: 10.8.2011 00:00

Autor: Norimberské veletrhy

Brau Beviale 2011: Nekonvenční myšlení neškodí

Brau Beviale 2011 – od 9. do 11. listopadu na norimberském výstavišti – je letos pro nápojářství celosvětově nejdůležitějším veletrhem investičních celků. Více než 1 300 vystavovatelů zde bude informovat očekávaných 32 000 odborných návštěvníků o tom, co bylo nově vyvinuto nebo zdokonaleno v oblasti surovin pro výrobu nápojů, technologií, logistiky a marketingu.

Brau Beviale je však mnohem víc než jenom přehlídka produktů. Veletrh je mezi odborníky současně ceněn jako fórum pro mezinárodní výměnu názorů o vývoji na globálních trzích s nápoji, které jim umožňuje fundovaně připravit investiční rozhodnutí.

Umísťování nápojů na trhu prostřednictvím inovativních obalů
Rok co rok se rodí nejen další nápady na nové nápoje, ale i ty existující si dobývají novou pozici. Ať už se jedná o inovativní koncepty čajových či sladových nápojů, speciální míchané nápoje na bázi piva či prémiové minerálky – kreativita budí zájem spotřebitelů. Stále dominantnější roli při positioningu nápojů hrají obaly. Proto bude na veletrhu Brau Beviale speciálně tomuto tématu věnován tematický pavilon „Moderní obaly“ se zajímavými postupy řešení v oblasti materiálů a technologií. Také zde jde o to přesně vystihnout zájmy spotřebitelů a do konceptů zaintegrovat myšlenku udržitelnosti. Lightweighting – redukce hmotnosti – nabývá na významu, samozřejmě se zachováním kvality obalu. Podíváme-li se na globální trh s nápoji, byla mezi obaly na nealkoholické nápoje, pivo a mléko v roce 2010 na prvním místě PET láhev s tržním podílem 34 %. Následuje sklo (17 %), kartony (11 %) a plechovky (10 %). Stále větší pozornost se věnuje vývoji obalů z dorůstajících surovin. Tak například jeden producent minerálky uvedl na německý trh láhev s 20 % podílem PET z dorůstajících surovin. Jeden výrobce osvěžujících nápojů zase prezentoval láhev vyrobenou ze 100 % rostlinného materiálu, který obsahuje mj. proso prutnaté, piniovou kůru a kukuřičnou slámu.

Nealkoholické nápoje – světový trh
Globální spotřeba nealkoholických nápojů činila v roce 2010 více než 550 mld. l, globální spotřeba na obyvatele kolem 80 l. Prodej nealkoholických nápojů se po spíše slabém roce 2009 zvýšil o necelá 4 %, Přibližně jednu třetinu všech celosvětově prodaných nápojů tvořily nealkoholické nápoje, cca další třetinu horké nápoje. Třetí třetina připadla téměř rovným dílem na mléko a alkoholické nápoje.

Hnací silou stoupající spotřeby nealkoholických nápojů je nadále Asie, která pokrývá jednu čtvrtinu celosvětové spotřeby. Indie v roce 2010 vynikla mírou růstu 16 %, Čína 14 %. Severní Amerika drží jednu pětinu celosvětového odbytu, přičemž zde spotřeba v roce 2010 mírně poklesla. Velmi silný růst, ovšem ve vztahu k nízké výchozí úrovni, vykazuje také Afrika a Střední východ s podílem necelých 10 % na světové spotřebě. Zatímco v Asii se toho času prodá 35 l nealkoholických nápojů na obyvatele, je to v Africe a na Středním východě ještě o 10 litrů méně. Také v Latinské Americe se v roce 2010 s oblibou pilo nealko. Velký podíl na celkovém přírůstku 5 % má brazilský trh, který pokrývá 30 % nákupního objemu nealkoholických nápojů Latinské Ameriky a v roce 2010 dosáhl růstu 7 %. Výrazně se zotavil východoevropský trh, v první řadě ruský. O necelé 1 % poklesl odbyt na západoevropském trhu nealkoholických nápojů, kde však byla výchozí úroveň velmi vysoká, tj. 18 % celosvětového prodeje.

Sledujeme-li globální prodej nealkoholických nápojů podle jednotlivých kategorií, docílily ovocné šťávy a nektary, jakož i sportovní nápoje a sycené osvěžující nápoje v roce 2010 mírného růstu, balená voda zřetelnějšího přírůstku cca 4 %. Tím balená voda dosahuje 30 % celosvětové spotřeby nealkoholických nápojů. Dvoumístnými mírami růstu se blýskly energetické nápoje. V západní Evropě patří k nejsilněji rostoucím trhům v tomto segmentu Dánsko, Francie a Norsko.

Vodka – v mezinárodním měřítku nejpopulárnější lihovina
U celosvětové spotřeby lihovin počítá studie britské IWSR, International Wine and Spirit Research, od roku 2010 do roku 2014 s nárůstem o cca 2,2 %. Zvýšení přibližně o 4,8 % se očekává v Asii. Tam se už dnes vypije 44,6 % celosvětové spotřeby lihovin. Nejčastěji konzumovaná lihovina na světě byla v roce 2010 vodka.

Obliba vína stoupá
Tři vůdčí vinařské národy – Francie, Itálie a Španělsko – v roce 2010 pokryly zhruba polovinu celosvětově vyprodukovaného množství vína. Čína obsadila 7. místo mezi největšími vinařskými zeměmi na světě. Od roku 2010 do roku 2014 se má čínská produkce vína dále zvýšit o 77 %. Dobrá jakostní vína jsou však v Číně dosud nedostatkovým zbožím. Lze předpokládat, že celosvětová spotřeba vína do roku 2014 stoupne přibližně o 3,2 %. Přibližně tři čtvrtiny přírůstku spotřeby tichých vín, která činí 92,6 % celosvětové spotřeby vína, si pravděpodobně mezi sebou rozdělí tyto země: USA, Čína a Rusko.

Všechny vystavovatele a jejich aktuální produktové informace najdete na:

http://www.ask-brau-beviale.de

verze pro tisk >

Další články:

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

- EUROPAIN 2014 - největší pekárna a cukrárna v Paříži

Realizace expozic

Copyright ©2009-2017: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}