strechy praha - Pro zobrazení tohoto reklamního prvku potřebujete Flash Player

země živitelka 2017
Mezinárodní veletrh lodí Hamburg

prehled-veletrhu-2017

INTERNORGA 2018 - inovativní, inspirující

INTERNORGA 2018 - inovativní, inspirující

9. - 13. března 2018, Messe Hamburg

Stavební veletrh FOR ARCH je pro všechny: START-UP balíček

Stavební veletrh FOR ARCH je pro všechny: START-UP balíček

Letošní ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH (19. - 23. září 2017) se zaměřuje i na menší a začínající firmy. Převážná většina z nich má dojem, že je pro ně tento veletrh příliš velký neb ...

Cesta zemědělstvím - Podtitul letošního ročníku Země živitelky

Cesta zemědělstvím - Podtitul letošního ročníku Země živitelky

Země živitelka je mezinárodní agrosalón s více než 100 tisíci návštěvníky a stovkami českých i zahraničních vystavovatelů. Letošní ročník bude přelomový. Přinese množství novinek, jednotlivé zemědělsk ...

WindEnergy Hamburg

for gastro

zpět

Dobře připravený regionální veletrh funguje jako magnet

Publikováno: 13.12.2011 00:00

Autor: EuroExpo

tvrdí Ing. Daniel Vaverka, předseda představenstva společnosti Omnis, a.s.

Kolik výstavních akcí uspořádala veletržní správa Omnis v roce 2011?

V roce 2011 jsme uspořádali 27 akcí ve 23 termínech ve 21 městech. Tolik suchá statistika. Skrývá se za ní celoroční aktivita od ledna do listopadu, od Hodonína po Plzeň a od Znojma po Liberec. Naše veletržní správa je zaměřena především na regiony, je specialistou na výstavy s tematikou stavebnictví, vytápění, bydlení, v létě i zahrada a hobby, které tvoří 80 % výstavního kalendáře. Ten doplňují nízkonákladové odborné výstavy jako např. Svět reklamy nebo Elektrofest.

Společnost Omnis překvapuje téměř každoročně novou akcí. Kolik novinek se v kalendáři letos objevilo, kde se nové akce konaly a jaké měly výsledky?

Letos jsme uspořádali tři nové akce. Jednalo se o výstavu Stavíme, bydlíme ve Znojmě, Krkonošský veletrh v Trutnově a Chodský veletrh v Domažlicích v rámci Chodských slavností. Ve všech nových městech jsme byli mile překvapeni příznivým ohlasem návštěvníků a zájmem vystavovatelů – především našich stálých klientů. Řada z nich si již vyzkoušela, že umíme kvalitně připravit výstavu i v dosud neznámém městě a že účast na novém projektu pro ně nepředstavuje riziko. Tato důvěra nás těší a pro úspěch děláme maximum – plán a harmonogram každé, nejen nové, výstavy po stránce obchodní, organizační i reklamní připomíná plánování vojenských operací.

Které akce z portfolia společnosti Omnis jsou nejúspěšnější?

Úspěšná je pro nás každá akce, i menší, která přinese užitek pro vystavovatele a vzbudí živý zájem potřebného počtu návštěvníků – takový ten celkový dojem, kdy vše klapne a je všeobecně pozitivní nálada, je, jak se říká, k nezaplacení. Co do velikosti a ohlasu jsou určitě nejúspěšnější oba olomoucké veletrhy Stavotech, plzeňský trojlístek veletrhů, Opavský veletrh a následuje řada dalších akcí.

Jak argumentujete firmám, že by se měly výstavy zúčastnit?

Nevýhodou veletrhů je nutnost fyzické účasti, nutnost si veletrh „odpracovat“. A peníze mohou marketingoví manažeři utratit i jinak – pro zadání inzerce stačí pár kliknutí v počítači v teple kanceláře. Naproti tomu ty firmy, které hovoří na výstavě se zájemci osobně, získávají neocenitelnou výhodu – jejich nabídka zůstává otisknuta v mysli zájemce, získali si prvotní důvěru a jen těžko tento otisk někdo překryje, obzvláště ne neosobní reklamní kampaní v rádiu nebo tisku. Lidé jsou většinou pohodlní, málokdo absolvuje několik nabídkových jednání a opravdu hledá NEJ nabídku. Pokud má firma dobrý produkt za rozumnou cenu a schopného obchodníka, může na veletrhu i po něm snadno „kout železo, dokud je žhavé“. Dobře připravený regionální veletrh funguje jako magnet, který přitáhne z širokého okolí na jedno místo většinu zájemců – u nás konkrétně o stavbu, opravy domů, rekonstrukce, modernizaci vytápění apod. Je zajímavé, že cena za účast na naší regionální výstavě není dražší než obvyklá inzerce v novinách v místě konání. Někdy říkáme, že účast na výstavě je vlastně „živý inzerát“.


Jak tedy vidíte roli veletrhů v konkurenci jiných způsobů reklamy?

Víte, nemám moc rád prohlášení typu „Funkce veletrhů je nezastupitelná“ nebo „Účast na veletrhu se určitě vyplatí“. Jak kde a jak pro koho. Každá firma by si měla ujasnit roli veletrhu ve svém marketingu a vyzkoušet si, třeba i několika variantami účasti, co může účastí získat. Strašně důležitý je schopný a motivovaný obchodník, který jen pasivně nečeká, až jej někdo osloví (nebo si dokonce čte v koutku expozice noviny). A přestože hlavním cílem většiny vystavovatelů je ve finále prodej, je potřeba umět využít i množství informací, které komunikace s návštěvníky přináší – např. že by uvítali jinou variantu výrobku, že se jim zdá cena vysoká, že někdo nabízí obdobnou věc s lepšími vlastnostmi apod. Vystavovatel, který ví, co chce a co může očekávat, je nejlepší klient.
Co se týká role veletrhů v kontextu jiných, zejména způsobů reklamy – určitě jste si všimli, že nových způsobů reklamy přibývá, ale tradičních neubývá, protože se zvyšuje množství reklamy a obecně komunikace potřebné k tomu, aby se prodej vůbec uskutečnil. A veletrh představuje v tom množství jednu z mála možností osobní komunikace s klientem, jednu z mála příležitostí k fyzickému kontaktu s výrobkem – to je ta jeho hlavní výhoda.

Rozhovor zveřejněn v titulu Přehled veletrhů 2012

Přehled veletrhů 2012 - ke stažení

http://www.omnis.cz

http://www.euroveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

- EUROPAIN 2014 - největší pekárna a cukrárna v Paříži

kalendarium 2017

Copyright ©2009-2017: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}