arteo_cz

Mezinárodní veletrh lodí Hamburg
AMB 2018

for pasiv 2018

FENSTERBAU FRONTALE: Už 30 let výkladní skříň branže

FENSTERBAU FRONTALE: Už 30 let výkladní skříň branže

Úspěšný veletrh věnující se oknům, dveřím a fasádám nastavuje výhybky pro svůj jubilejní ročník: ve dnech 21. až 24. března 2018 se v norimberském veletržním centru bude konat veletrh FENSTERBAU FRONT ...

Výstava Stavíme Bydlíme událostí nejen na Hodonínsku již po třiadvacáté

Výstava Stavíme Bydlíme událostí nejen na Hodonínsku již po třiadvacáté

První ze série stavebních výstav Stavíme Bydlíme se letos koná tradičně v Hodoníně v prostorách Domu kultury Horní Valy koncem ledna. Vstup na výstavu je zdarma a pro návštěvníky bude otevřeno v pátek ...

Volné vstupenky na veletrh LEARNTEC 2018

Volné vstupenky na veletrh LEARNTEC 2018

LEARNTEC 2018 představí budoucnost digitálního vzdělávání

silva regina 2018

LEARNTEC

zpět

Dobře připravený regionální veletrh funguje jako magnet

Publikováno: 13.12.2011 00:00

Autor: EuroExpo

tvrdí Ing. Daniel Vaverka, předseda představenstva společnosti Omnis, a.s.

Kolik výstavních akcí uspořádala veletržní správa Omnis v roce 2011?

V roce 2011 jsme uspořádali 27 akcí ve 23 termínech ve 21 městech. Tolik suchá statistika. Skrývá se za ní celoroční aktivita od ledna do listopadu, od Hodonína po Plzeň a od Znojma po Liberec. Naše veletržní správa je zaměřena především na regiony, je specialistou na výstavy s tematikou stavebnictví, vytápění, bydlení, v létě i zahrada a hobby, které tvoří 80 % výstavního kalendáře. Ten doplňují nízkonákladové odborné výstavy jako např. Svět reklamy nebo Elektrofest.

Společnost Omnis překvapuje téměř každoročně novou akcí. Kolik novinek se v kalendáři letos objevilo, kde se nové akce konaly a jaké měly výsledky?

Letos jsme uspořádali tři nové akce. Jednalo se o výstavu Stavíme, bydlíme ve Znojmě, Krkonošský veletrh v Trutnově a Chodský veletrh v Domažlicích v rámci Chodských slavností. Ve všech nových městech jsme byli mile překvapeni příznivým ohlasem návštěvníků a zájmem vystavovatelů – především našich stálých klientů. Řada z nich si již vyzkoušela, že umíme kvalitně připravit výstavu i v dosud neznámém městě a že účast na novém projektu pro ně nepředstavuje riziko. Tato důvěra nás těší a pro úspěch děláme maximum – plán a harmonogram každé, nejen nové, výstavy po stránce obchodní, organizační i reklamní připomíná plánování vojenských operací.

Které akce z portfolia společnosti Omnis jsou nejúspěšnější?

Úspěšná je pro nás každá akce, i menší, která přinese užitek pro vystavovatele a vzbudí živý zájem potřebného počtu návštěvníků – takový ten celkový dojem, kdy vše klapne a je všeobecně pozitivní nálada, je, jak se říká, k nezaplacení. Co do velikosti a ohlasu jsou určitě nejúspěšnější oba olomoucké veletrhy Stavotech, plzeňský trojlístek veletrhů, Opavský veletrh a následuje řada dalších akcí.

Jak argumentujete firmám, že by se měly výstavy zúčastnit?

Nevýhodou veletrhů je nutnost fyzické účasti, nutnost si veletrh „odpracovat“. A peníze mohou marketingoví manažeři utratit i jinak – pro zadání inzerce stačí pár kliknutí v počítači v teple kanceláře. Naproti tomu ty firmy, které hovoří na výstavě se zájemci osobně, získávají neocenitelnou výhodu – jejich nabídka zůstává otisknuta v mysli zájemce, získali si prvotní důvěru a jen těžko tento otisk někdo překryje, obzvláště ne neosobní reklamní kampaní v rádiu nebo tisku. Lidé jsou většinou pohodlní, málokdo absolvuje několik nabídkových jednání a opravdu hledá NEJ nabídku. Pokud má firma dobrý produkt za rozumnou cenu a schopného obchodníka, může na veletrhu i po něm snadno „kout železo, dokud je žhavé“. Dobře připravený regionální veletrh funguje jako magnet, který přitáhne z širokého okolí na jedno místo většinu zájemců – u nás konkrétně o stavbu, opravy domů, rekonstrukce, modernizaci vytápění apod. Je zajímavé, že cena za účast na naší regionální výstavě není dražší než obvyklá inzerce v novinách v místě konání. Někdy říkáme, že účast na výstavě je vlastně „živý inzerát“.


Jak tedy vidíte roli veletrhů v konkurenci jiných způsobů reklamy?

Víte, nemám moc rád prohlášení typu „Funkce veletrhů je nezastupitelná“ nebo „Účast na veletrhu se určitě vyplatí“. Jak kde a jak pro koho. Každá firma by si měla ujasnit roli veletrhu ve svém marketingu a vyzkoušet si, třeba i několika variantami účasti, co může účastí získat. Strašně důležitý je schopný a motivovaný obchodník, který jen pasivně nečeká, až jej někdo osloví (nebo si dokonce čte v koutku expozice noviny). A přestože hlavním cílem většiny vystavovatelů je ve finále prodej, je potřeba umět využít i množství informací, které komunikace s návštěvníky přináší – např. že by uvítali jinou variantu výrobku, že se jim zdá cena vysoká, že někdo nabízí obdobnou věc s lepšími vlastnostmi apod. Vystavovatel, který ví, co chce a co může očekávat, je nejlepší klient.
Co se týká role veletrhů v kontextu jiných, zejména způsobů reklamy – určitě jste si všimli, že nových způsobů reklamy přibývá, ale tradičních neubývá, protože se zvyšuje množství reklamy a obecně komunikace potřebné k tomu, aby se prodej vůbec uskutečnil. A veletrh představuje v tom množství jednu z mála možností osobní komunikace s klientem, jednu z mála příležitostí k fyzickému kontaktu s výrobkem – to je ta jeho hlavní výhoda.

Rozhovor zveřejněn v titulu Přehled veletrhů 2012

Přehled veletrhů 2012 - ke stažení

http://www.omnis.cz

http://www.euroveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

- EUROPAIN 2014 - největší pekárna a cukrárna v Paříži

metav 2018

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}