IFA

R+T 2021
ILA

veletrhy2019

 

Slovenská kooperační burza Nitra 2019

Slovenská agentura pro rozvoj investic a obchodu (SARIO) zve české firmy na Slovenskou kooperační burzu Nitra 2019, která se koná v Nitře 22. května 2019 v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu ...

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Hra světla a stínu, ve které se prolne půvab jarních květin s křehkou krásou skla. Strom jako symbol života a plynutí času… Květinová výstava Flora Olomouc 2019 ve dnech 25. – 28. dubna, zve na nevšed ...

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

Mezinárodní strojírenský veletrh se v Brně koná už 60 let a o účast je stále velký zájem. Letošní ročník opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digi ...

Messe Stuttgart

IT-Trans

zpět

Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., děkan Fakulty sociálních studií, Vysoká škola finanční a správní, Praha

Publikováno: 19.1.2012 00:00

Autor: EuroExpo

Prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., děkan Fakulty sociálních studií, Vysoká škola finanční a správní, Praha

1. V čem vidíte význam veletrhů při naplňování Strategie konkurenceschopnosti ČR? A jak by tomu měla podle Vás odpovídat mezinárodní strategie ČR na mezinárodních výstavách a veletrzích?

2. Co pro zlepšení podmínek účasti českých firem na mezinárodních veletrzích v zahraničí i tuzemsku může udělat vláda a státní orgány?

1. Jak dokládají různá vyjádření podnikatelské veřejnosti a zejména představitelů významných českých firem, veletrhy při veškeré intenzívní konkurenci nejrůznějších nových médií elektronického typu, stále mají velmi významnou roli při vstupu na zahraniční trhy. Především zde jsou vnímány jako „otevírač vrátek“ na nových teritoriích, jako příležitost pro nezprostředkované, osobní setkání s hlavními partnery budoucího obchodu, jako místo, kde se odehrává první navazování kontaktů, kde si potenciální partner vytváří svou představu o importérovi. A to nejen z hlediska velikosti, obsahu a formy expozice – což je samozřejmě z hlediska image a obchodní, výrobní, dodavatelské apod. funkce instituce velmi významná informace, ale také z hlediska lidské kvality obchodního partnera. Osobní kontakt dvou hlavních hráčů obchodního případu ve veletržním expozičním prostředí, prostředí dokumentujícím sílu, význam, věhlas, schopnosti realizace významných dodávek, v prostředí s referencemi o ekonomické, konstrukční, výrobní, obchodní atd. potenci nabízejícího, přináší informace jinak nesdělitelné. Partneři se právě v jednacích prostorách expozice vzájemně testují, sledují řeč těla, vstřícnost, empatii, ochotu naslouchat a řešit problémy a na tomto základě zkoumají, jak partner reaguje na jejich potřeby, námitky, přání, zjišťují, nakolik je empatický apod.
Tedy veletržní expozice či veletrh jako celek ve formě meeting pointu, umožňující přesvědčivou výpověď o ekonomickém potenciálu nabízejícího, doplněný o intenzívní interpersonální kontakt je tím nejlepším startem pro zahájení obchodních vztahů či pro jejich upevnění.

2. Zde soudím, že tím nejvýznamnějším je akcentování profesionalizace přípravy a realizace českých účastí na mezinárodních veletrzích. Především pak pochopení faktu, že v rámci komplexního marketingového přístupu k trhu a v jeho rámci strategie integrované marketingové komunikace, je nezbytné přistupovat k veletržnímu vystoupení jako – na jedné straně – komplexní propagační akci individuálního typu, na straně druhé pak k veletržnímu vystoupení jako součásti celkové propagační akce – marketingu a integrované marketingové komunikační aktivity daného subjektu.
Z hlediska státních orgánů je pak nezbytnou podmínkou efektivnosti velmi „tvrdošíjné lpění“ na skutečné profesionalizaci přípravy a realizace veletržní účasti jednotlivých firem, na komplexní propagační přípravě, na úvaze o reálnosti doprovodných eventových aktivit (přednáškových, společenských, novinářských apod.). Souhrnně řečeno – čím větší tlak nových – zejména elektronických - médií, tím profesionálnější musí být celý přístup vystavovatelů, kteří musejí chápat synergii jednotlivostí v rámci komplexního celku.

verze pro tisk >

Další články:

- Slovenská kooperační burza Nitra 2019

- Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

- MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

- Hospodářská zvířata na výstavišti v Brně

- Národní výstava myslivosti s novou koncepcí

- AMB slaví výročí

- První máj ve znamení Krkonošského veletrhu v Trutnově

- AUTOSHOW PRAHA poprvé v Letňanech!

- Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce

- Výstaviště Flora Olomouc se promění v lázeňskou promenádu

- Čtyři dny plné novinek a zábavy na FOR FAMILY

- Pozvánka na delegační cestu zdarma na veletrh DMEA ve dnech 9. – 10. dubna 2019

- DMEA (conhIT) 9. - 11. dubna 2019

- Jen do konce března sleva na plochu - R+T 2021

- AMB 2020 - přihlášek každý den přibývá

- Symbol stromu propojí expozice jarní Flory Olomouc 2019

- Veletrh STŘECHY PRAHA s absolutním rekordem v návštěvnosti

- FOR BIKES – UŽ 10 LET SPOLU!

- Ostrava je připravena být rájem včelařů

- Víte kam zajít pro inspiraci a nové trendy v bydlení a stavebnictví? Na výstavu STAVÍME, BYDLÍME do Jihlavy!

veletrhy 1

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}