arteo_cz

Nürnbergmesse
ILA

Brau Beviale

FRUIT LOGISTICA - Berlín

FRUIT LOGISTICA - Berlín

Mezinárodní veletrh obchodu s čerstvým ovocem a zeleninou se koná 05.02.–07.02.2020

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

Šedesátý první ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digitální továrny a nově otevře diskusi k ...

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Mezinárodní veletrh NEWCAST tvoří společně s veletrhy GIFA, METEC a THERMPROCESS čtveřici silných mezinárodních metalurgických veletrhů, které pořádá Messe Düsseldorf jednou za 4 roky. Tento rok se k ...

IFA

Learntec

zpět

drupa 2012 – veletrh inovací a investic stanovil rozhodující impulzy pro obor tisku

Publikováno: 22.5.2012 15:49

Autor: Messe Düsseldorf

drupa 2012 – veletrh inovací a investic stanovil rozhodující impulzy pro obor tisku

Veletrh drupa 2012 vyslal významné impulzy pro celosvětové odvětví tisku a médií. Nejdůležitější signál: tisk má potenciál, obor výrazně investuje do své budoucnosti. Tento trend se projevil již v polovině doby trvání veletrhu. Vystavovatelé hlásili množství uzavřených obchodů z celého světa. Tato ochota k investování pokračovala ve stejné intenzitě i ve druhé půlce doby trvání veletrhu. A navíc: zahraniční experti výslovně vyzdvihovali bohatost inovací a řešení určených celému spektru tiskařského průmyslu.

„Veletrh drupa byl pro celý obor nanejvýš úspěšný. Z veletrhu vyšly významné impulzy. Byla představena řada obchodních nápadů a inovací, které v celkovém souhrnu vedly k vysokým investicím. To, co zde v průběhu čtrnácti dnů prezentovalo 1.850 vystavovatelů, trvale posílí rozvojový potenciál průmyslu tisku a médií“, uvedl Bernhard Schreier, prezident veletrhu drupa 2012 a předseda představenstva společnosti Heidelberger Druckmaschinen AG. „Zde v Düsseldorfu byly dojednány obchody a nastaveny výhybky úspěšné budoucnosti celého oboru“.

Do Düsseldorfu přijelo na veletrh drupa 314.500 odborníků ze 130 zemí světa, o 75.500 méně než v roce 2008. „Tento pokles návštěvnosti není pro nás a pro celý obor nijak překvapivý. Jen v Německu zaniklo v letech 2000 – 2011 okolo 3.900 podniků tiskařského průmyslu s více než 61.000 zaměstnanci. Ve Spojených státech za stejné období skončilo přes 7.700 tiskáren“, vysvětluje Werner Matthias Dornscheidt, předseda představenstva Messe Düsseldorf. „Na tomto pozadí proto není překvapující, že na veletrh drupa přišlo méně návštěvníků. Přesto – a to je rozhodující: zákazníci již nepřijíždějí jako velké delegace nebo v rámci firemních výletů; daleko spíše je to top-management, který do Düsseldorfu cestuje. Drupa je jednoznačně veletrhem manažerů s rozhodovací pravomocí, veletrhem pro business.“

„Drupa vyslala významné impulzy pro náš obor, který se nachází v obtížné situaci. To přibližuje naději, že investiční pokles na mnoha trzích bude postupně překonán“, řekl Dr. Markus Heering, ředitel profesního sdružení tiskařské a papírenské techniky v rámci svazu VDMA. V průběhu veletrhu byla zadána řada objednávek. Zakázky zaznamenaly stejnou měrou velcí výrobci tiskařských strojů, tak i jejich subdodavatelé. Také počet poptávek se v průběhu veletrhu trvale zvyšoval, proto si mnozí vystavovatelé slibují dobrý poveletržní obchod.

Tím drupa 2012 potvrdila svoje postavení jako celosvětově vedoucí a největší odborný B2B - veletrh ve svém oboru. Potvrzují to také výsledky průzkumu mezi návštěvníky. Téměř 50 % všech návštěvníků zadávalo objednávky – a to z větší části přímo na veletrhu. To nepřekvapuje, koneckonců podíl top-manažerů mezi návštěvníky se ve srovnání s rokem 2008 výrazně zvýši (2012: 50,8 %, 2008: 44,4 %).

Počtem 190.000 zahraničních návštěvníků byla mezinárodnost veletrhu drupa opět na vysoké úrovni. Výrazný byl vysoký počet odborných návštěvníků z Indie, která počtem 15.000 návštěvníků obsadila druhé místo mezi návštěvnickými zeměmi za Německem (přes 123.000 osob). Na dalších místech v pořadí zemí byly Belgie, Francie, Nizozemí, Velká Británie, USA, Švýcarsko a Itálie. Zvlášť potěšující je rostoucí podíl návštěvníků z jižní a střední Ameriky (2012: 8,8 %, 2008: 7,0 %) – a z nich především z Brazílie. Také tisk, který se na veletrhu akreditoval, je vysloveně mezinárodní: 2.400 novinářů přijelo ze 75 zemí.

Dominujícími tématy veletrhu drupa 2012 byly automatizace, obalový tisk, digitální tisk, hybridní technologie, aplikace Web-to-Print a tisk šetrný k životnímu prostředí. Zhruba 40 % návštěvníků projevilo zájem o stroje pro digitální tisk a systémy digitálního tisku. S velkým respektem se setkalo také téma budoucnosti Printed Electronics, které bylo přímo na veletrhu pojato rozmanitou formou: v rámci doprovodných programů drupa innovation park, drupa cube, ale také v mnoha expozicích vystavovatelů.

„Drupa 2012 byla po technologické stránce veletrhem superlativů. Dokázala, že tisk je životaschopnější než kdykoli v minulosti“, řekl Rolf Schwarz, prezident Svazu tisk a média. „Ve všech tiskařských postupech byly k vidění působivé novinky. Co mě však zvláště nadchlo, byli subdodavatelé a výrobci strojů z oblasti předtiskové přípravy, tisku a dalšího zpracování svými výrobními řešeními, workflow a vynikajícími produkty. Řešení offsetového a digitálního tisku se doplňují, místo aby si konkurovala“.

Pozitivní výsledky se týkají také odborných doprovodných programů. Přes 20 % návštěvníků se zajímalo o zvláštní přehlídky „drupa innovation park“ a „drupa cube presented by digi:media“. Drupa innovation park se svými 130 vystavovateli v hale 7 se stal centrem dění pro inovace v oblasti digitálních subdodávek. „Innovation park na veletrhu drupa 2012 je jedinečnou přehlídkou, protože se zaměřuje na nové nápady a oblasti obchodu. Mnohé z těchto nápadů nepotřebují ke své prezentaci velké stánky, ale musí být představeny zcela zvláštním způsobem, aby je bylo možno zažít a pochopit“, vysvětluje Frank Romano, emeritní profesor Rochester Institute of Technology (USA). „Drupa je jedním z nejzajímavějších veletrhů, protože přesně tohle dokáže. Nachází oblasti mimo hlavní proud, které se však brzy stanou součástí tohoto hlavního proudu. Proto je pořádání drupa innovation park vynikající myšlenkou“.

Zatímco se v případě drupa innovation park jednalo o technologie, točilo se v drupa cube všechno okolo trendů v mediální komunikaci založené na tisku. Třináctidenní kongresový program s více než osmdesáti referujícími se zaměřil specielně na nákupčí tisku, marketingové manažery, reklamní a propagační manažery, vydavatelství a kreativce. Okolo tisícovky odborníků z 55 zemí se v rámci jednotlivých tématický dnů informovali o kampaních napříč médii, corporate publishing, trendech v produkci novin, knih a časopisů, o aplikacích out-of-home, dialogovém marketingu, balení, elektronickém tisku nebo mediální produkci.

Příští veletrh drupa se bude konat od 2. do 15. června 2016.

http://www.drupa.de

verze pro tisk >

Další články:

- FRUIT LOGISTICA - Berlín

- MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

- Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

- V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

- Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

- CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

- Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

- Moravia Sport Expo přivítá na tisíce elitních a nadšených běžců.

- India Water Week se uskuteční v září v Dillí

- Pozvánka - The Warsaw Humanitarian Expo 2019 (WHE2019)

- FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost, důležitý prvek kvality života

- Biotechnology and Green Technology Expo v Tchaj-nanu

- bautec - veletrh stavebnictví a stavební techniky - sleva v případě včasného přihlášení

- Frýdecko-Místecký veletrh zaplní Halu Polárka

- IFA NEXT: The Edge of Innovation

- Volné vstupenky na veletrh REHAB

- Beviale Moscow 2020 na novém výstavišti

- FachPack 2019 – plocha téměř vyprodan

- Jarní Flora nadchla. Navštívilo ji přes 65 000 návštěvníků

- Ideální čas přihlásit se na veletrh FOR ARCH. Konec 2. uzávěrky se blíží!

Realizace expozic

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}