arteo_cz

avf
Eunique

veletrhy2019

Shift AUTOMOTIVE: kongres zaměřený na budoucnost řízení v rámci veletrhu IFA Berlin

Shift AUTOMOTIVE: kongres zaměřený na budoucnost řízení v rámci veletrhu IFA Berlin

10. až 11. září 2019

Veletrh FachPack slaví čtyřicátiny!

Veletrh FachPack slaví čtyřicátiny!

Oslavy se nezadržitelně blíží, FachPack (24.09. - 26. 09. 2019, Norimberk). Buďte u toho také Vy! Oslavujte a získejte vstupenku zdarma.

Na MSV 2019 bude představena Digitální továrna 2.0 tak, jako ještě nikdy

Na MSV 2019 bude představena Digitální továrna 2.0 tak, jako ještě nikdy

Postupující digitalizace ve všech oblastech lidské činnosti přináší stále nové, mnohem vyspělejší a přitom realističtější modely výroby. Ve skutečnosti ale velká část veřejnosti a často i část odborné ...

for arch 2019

it-sa

zpět

Brau Beviale 2012: tradice, inovace, přírodnost

Publikováno: 10.7.2012 14:41

Autor: Norimberské veletrhy

Brau Beviale 2012: tradice, inovace, přírodnost

Brau Beviale v roce 2012 otevře své brány o den dřív, to znamená již v úterý 13. listopadu. Kolem 1 350 vystavovatelů a více než 31 500 návštěvníků očekává tento veletrh investičních celků pro nápojářství, který je letos světově nejdůležitější akcí v oboru. I když tu jde hlavně o inovace v oblasti nápojových surovin, technologií, logistiky a marketingu, vycházejí z Norimberku také impulsy pro mezinárodní nápojové trendy.

Podle čínského horoskopu je rok 2012 ve znamení vodního draka; to by měl být dobrý rok, protože drak přináší štěstí a symbolizuje sílu a bohatství. Obojí je asijskému nápojovému trhu již dlouho nakloněno. Trhá rekordy v růstu a přichází s nápady na nápoje, které inspirují celý svět. Tradice ve spojení s inovací a zdravím jsou ta pravá hesla. Takzvané inovativní nápoje obsahují přísady jako čajové extrakty nebo sirup z bezinkových květů, které se již dlouho těší oblibě. Aspekt „Back to the roots“ nahrává regionalitě a vzbuzuje s ní spojovanou důvěru v domácí produkty. Zajímavé to začne být, když nápoje vytvářejí spojení s jinými spotřebními světy a fungují obchodní strategie typu Cross Selling. V neposlední řadě je každá úspěšná nápojová inovace vždy podporována vhodnou variantou obalu.

Nealkoholické nápoje jsou ve světě žádanější než kdy předtím
Především díky Asii posílil celosvětový trh s nealkoholickými nápoji v roce 2011 přibližně o 4 %. 60 % světového růstu bylo realizováno na asijských trzích. V současné době je Asie s podílem 27 % největším hráčem v oblasti softdrinků. Severní Amerika zaujímá už jen podíl necelých 20 %, západní Evropa 17 %. Ještě v roce 2005 byla Severní Amerika se čtvrtinou světového prodeje na prvním místě. Roční spotřeba na obyvatele v Asii dosahuje 40 l. Ve srovnání s evropskými a severoamerickými spotřebiteli to představuje pouze šestinu, resp. osminu a signalizuje do budoucna vysoký růstový potenciál. Také v Latinské Americe, na Středním Východě a v severní Africe se dají očekávat přírůstky v oblasti softdrinků. V západní a východní Evropě trhy stagnují.

V současné době obsahuje 37 % celosvětově konzumovaných nealkoholických nápojů kysličník uhličitý. Protože tyto nápoje mají zčásti vysoký obsah kalorií a v Asii se dává přednost neperlivým softdrinkům, mohl by se do roku 2016 podíl perlivých osvěžujících nápojů ztenčit o 4 %. Pak by mohla být balená voda celosvětově nejsilnější kategorií softdrinků. Silný růst v dvouciferném procentním rozsahu je prognostikován u sportovních a energetických nápojů – ten ovšem vychází z prozatím nízké hladiny. Tyto nápoje dosud představují jenom 3 % celosvětového objemu softdrinků (Canadean). V západní Evropě bylo v roce 2011 Dánsko se spotřebou cca 15 l na obyvatele růstově nejsilnějším trhem tohoto segmentu (Euromonitor).

Německo: přírůstek u osvěžujících nápojů, minerálních a léčivých vod
V roce 2011 stoupla spotřeba osvěžujících nápojů na obyvatele v Německu o 1,6 % na 120,1 litrů. Zajímavý je vysoký přírůstek více než 29 % u light limonád a více než 10 % u nápojů typu Near Water (Hospodářské sdružení výrobců nealkoholických nápojů, wafg). Schválení stevie jako sladidla skýtá inovační potenciál mj. v oblasti nízkokalorických osvěžujících nápojů. Nové výrobky jako méně sladká pomerančová a citronová limonáda s vysokým obsahem ovoce vycházejí vstříc spotřebitelům, kteří si přejí větší přírodnost. Protože nízkokalorické nápoje oslovují hlavně ženy, testuje jeden výrobce inovativní čajové nápoje v kadeřnických salonech. Trh zpestřují nápoje typu Near Water, obohacené například vitamíny, koenzymy, zinkem nebo chromem, které mají být prospěšné zdraví.

134 l minerálních a léčivých vod (+3,1 %) vypil každý Němec v roce 2011. Minerálka je tedy nadále nejoblíbenějším nealkoholickým nápojem Němců a branže minerálních zřídel největším zaměstnavatelem potravinářského průmyslu. Nejvíce se vypilo minerálek sycených a jemně perlivých (od každého druhu cca 43 %), za nimi následovala neperlivá (11 %) a aromatizovaná minerálka (2 %), jakož i léčivá voda (Sdružení německých zřídel). S cílem prezentovat minerální a léčivé vody ještě lépe založili první zkoušení someliéři vody Německa, kteří úspěšně ukončili vzdělání na akademii Doemens Genussakademie, nedávno Unii vodních someliérů.

V Evropě vypijí nejvíce vody Italové (175,3 l) a Španělé (146,2 l). Němci následují na 3. místě. U ovocných a zeleninových šťáv se Nizozemci (49,8 l) umístili před Němci a Poláky (každá skupina 39,6 l), Finy (37,8 l) a Brity (35,3 l, Euromonitor). Branže sází na nápoje s přidaným užitkem, např. „Pro zdravé buňky“, „Pro koncentraci“, „Pro nervy a svaly“ nebo také „Pro zdravé srdce“. Trend zdraví následují také čerstvě lisované a nepasterizované (v tom tkví jejich zvláštnost) ovocné šťávy, v nichž mají být zachovány všechny vitamíny, živiny a minerály.

Trh s pivem: do roku 2013 bude překonána hranice dvou miliard hektolitrů
Světový trh s pivem roste – v roce 2011 dosáhl přes 1,9 mld. hl (+2,8 %). Spotřeba piva na obyvatele celosvětově stoupla o půl litru na 27,6 l. Se spotřebou na obyvatele ve výši 61,1 l vede americký trh před Evropou (59,3 l) a Asií/Pacifikem (18 l). Na posledních místech jsou Afrika a Střední Východ (9,1 l, Plato Logic). Do roku 2013 by měla celosvětová spotřeba piva stoupnout na 2 mld. hl. K tomu bude i v budoucnu největší měrou přispívat Asie. Už jenom v Číně se má do roku 2016 zvýšit odbyt piva na více než 600 ml. hl. Potom by se v Číně prodalo téměř dvakrát tolik piva než na druhém největším pivním trhu – USA (Canadean). V Číně a na jiných asijských trzích získávají stále větší popularitu prémiové pivní značky. V roce 2011 dosáhl jejich podíl na čínské spotřebě piva kolem 10 % (chinabevnews). Se silným nárůstem spotřeby piva se počítá také v Latinské Americe, hlavně v Brazílii (Canadean).

Zatímco průzkumníci trhu předpokládají pro východní Evropu do roku 2016 mírné zotavení pivních trhů, prognostikují pro západní Evropu mírné ztráty (Canadean). V roce 2011 vypil průměrný Západoevropan 67,8 l piva, Východoevropan 59,4 l. Tyto hodnoty by se v budoucnu mohly vzájemně přiblížit. Největší žízeň na pivo měli v rámci Evropy v roce 2011 opět Češi (147,4 l), následovali Rakušané (108,5 l, Plato Logic) a Němci (102 l).

Celkem prodaly německé pivovary a pivní sklady kolem 98,2 ml. hl piva – o 100.000 hl méně než v předchozím roce (Spolkový statistický úřad). Také pivovarníci sázejí na kreativní nápady jako např. chřestové pivo – tradičně vařené pivo plzeňského typu, do něhož se přidává chřestová šťáva, nebo osobitá prémiová a labužnická piva, lesní pivo, které se vaří z chmele, sladu a lesních plodů, nebo pivo pro psy, které místo alkoholu obsahuje masové výtažky.

Řemeslní pivovarníci v USA určují měřítka – European MicroBrew Symposium
Že mají inovativní nápady na pivo u spotřebitelů úspěch, to již delší dobu předvádí trh v USA. Řemeslní pivovarníci tam zaznamenávají s nejrůznějšími kreativními variantami piv nové a nové úspěchy. V USA je již registrováno více než 2 000 tzv. Craft Brewer. Už jen v roce 2011 bylo otevřeno 250 nových pivovárků, zatímco jich bylo pouze 37 zavřeno. Přibližně 5,7 % amerického výstavu piva (+0,7 %) v roce 2011 uvařili řemeslní pivovarníci (Brewers Association).

Také v mnoha evropských zemích lze pozorovat vývoj směřující k individuálním, řemeslně vyrobeným pivům. To ukazuje také European Beer Star Award, jedna z celosvětově nejvýznamnějších soutěží piva, na níž se v rámci veletrhu BrauBeviale vyznamenávají nefalšovaná, osobitá a vysoce kvalitní piva. Bezprostředně před zahájením veletrhu, ve dnech 12. - 13. listopadu 2012, se tomuto trendu bude věnovat první „European MicroBrew Symposium – Market, Trends and Technology“. Symposium pořádané společností NürnbergMesse ve spolupráci s Výzkumným a vzdělávacím ústavem pivovarnictví (VLB) v Berlíně se obrací na jednatele, majitele, technické ředitele a sládky evropských minipivovarů a hostinských pivovarů, jakož i zástupce dodavatelského průmyslu: www.vlb-berlin.org/microbrew2012

Obal komunikuje produkt
Důležité pro všechny kategorie nápojů na světě je jedno: Produkt a obal musí tvořit jednotu, která v místě prodeje perfektně komunikuje s oslovovanou cílovou skupinou spotřebitelů. Experti předpovídají pro PET láhve na světových trzích další růst. Nejnovější vývojové projekty se ubírají směrem k bio PET lahvím vyráběným pouze z rostlinných surovin, které by měly být plně recyklovatelné a vyrobitelné ve velkém. PET láhve již také výrazně získaly na estetickém vzhledu. Přesto se ale u prémiových nápojů nadále preferuje sklo, nejlépe takové, které bylo navrženo známým designérem.

U nápojových plechovek jsou v čele USA s roční spotřebou na obyvatele 290 kusů; tato hodnota může být podle názoru odborníků těžko překročena. Ve všech ostatních regionech světa však výrobci počítají s dalším růstem: V Evropě spíše v jednociferném procentuálním rozsahu, v Asii, Africe, na Středním Východě a v Jižní Americe může dojít k dvoucifernému růstu. Také v Německu nabývá plechovka opět na popularitě. Poprvé od zavedení zálohy na jednorázové obaly v roce 2003 se v roce 2011 znovu prodala více než jedna miliarda nápojových plechovek. Zajímavé jsou četné možnosti individuální úpravy: digitální tisk, plechovky s reliéfním ražením, matný povrch, plechovky vydávající různé vůně nebo do plechovky integrované „plovoucí kapsle“, jejichž přísady se začnou uvolňovat až při otevření. Kromě toho plechovka dobývá nové cílové skupiny u tradičních nápojů jako např. jablečného vína.

O veletrhu Brau Beviale
Brau Beviale je v roce 2012 celosvětově nejdůležitějším veletrhem investičních celků pro nápojářství. V době od 13. do 15. listopadu (nově: úterý až čtvrtek!) bude na norimberském výstavišti vice než 1 350 vystavovatelů (2011: 44 % zahraničních) prezentovat širokou nabídku kvalitních surovin pro výrobu nápojů, inovativních technologií, efektivní logistiky a svěžích marketingových nápadů. S touto nabídkou bylo v roce 2011 spokojeno neuvěřitelných 98 % odborníků z pivovarů a sladoven, podniků vyrábějících nealkoholické nápoje, specialistů z mlékáren, vinařů, jakož i dodavatelů pivovarského a nápojového průmyslu. Veletrh, který je oblíbeným mixem profesionální prezentace a intenzivního osobního dialogu, očekává více než 31 500 návštěvníků (2011: 36 % zahraničních) z technického a ekonomického managementu evropského nápojářství.

Všechny vystavovatele a aktuální informace o jejich produkci najdete na:

http://www.ask-Brau-Beviale.de

verze pro tisk >

Další články:

- Shift AUTOMOTIVE: kongres zaměřený na budoucnost řízení v rámci veletrhu IFA Berlin

- Veletrh FachPack slaví čtyřicátiny!

- Na MSV 2019 bude představena Digitální továrna 2.0 tak, jako ještě nikdy

- RecyclingAktiv a TiefbauLive již za pár týdnů

- Třikrát úspěch! MOULDING EXPO je tržiště pro průmysl a nápady

- Floria Léto promění Výstaviště Kroměříž v Zahradu fantazie

- Buďte součástí vrcholné události energetického průmyslu roku 2019!

- Chcete zlevněné vstupenky na největší veletrh spotřební elektroniky a domácích spotřebičů IFA Berlín?

- Mobility Electronics Suppliers Expo MES Berlin (05. 11. – 07. 11. 2019)

- CZECHBUS nabízí do konce července zvýhodněné podmínky

- Výstaviště Flora Olomouc má novou ředitelku

- Mezinárodní veletrh nápojového průmyslu BrauBeviale (12. - 14. 11. 2019 Norimberk)

- Zájezd na veletrhy RecyclingAktiv a TiefbauLive

- Terasy, pergoly, balkony a střešní zahrady na veletrhu Střechy Praha

- AMB 2020 - příjem přihlášek jen do konce června tohoto roku

- Veletrh Sensor+test začíná již příští týden Registrujte se již dnes a získejte volnou vstupenku!

- FRUIT LOGISTICA - Berlín

- MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

- Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

- V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

Odborný hamburský veletrh pro elektro, sanitu, vytápění a klimatizaci

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}