ra-TL

vanocni-trhy
IT-TRANS veletrh IT v hromadné dopravě

arteo_cz

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

Leitmotiv „inovace“: nové veletrhy a kongresy, růst díky internacionalizaci a prosazování digitalizace Cenné impulzy v roce 2018 přináší veletržní společnosti NürnbergMesse inovační ofenzíva. Sedmn ...

MOTOSALON 2019 už túruje

MOTOSALON 2019 už túruje

Za necelé tři měsíce se sejdou prodejci a fanoušci dvoustopých motorových vozidel, tentokrát opět na pražském výstavišti v Letňanech. Po dvou letech zde bude v termínu 28.2.- 3.3. 2019 k vidění to nej ...

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

Po třech úspěšných dnech uzavřel veletrh BrauBeviale své brány s rekordními výsledky. Přes 40 000 odborných návštěvníků (2016: 37 923), z toho přes 18 000 zahraničních, přicestovalo ve dnech 13. až 15 ...

ITB

grand prix vinex

zpět

Brau Beviale 2012: tradice, inovace, přírodnost

Publikováno: 10.7.2012 14:41

Autor: Norimberské veletrhy

Brau Beviale 2012: tradice, inovace, přírodnost

Brau Beviale v roce 2012 otevře své brány o den dřív, to znamená již v úterý 13. listopadu. Kolem 1 350 vystavovatelů a více než 31 500 návštěvníků očekává tento veletrh investičních celků pro nápojářství, který je letos světově nejdůležitější akcí v oboru. I když tu jde hlavně o inovace v oblasti nápojových surovin, technologií, logistiky a marketingu, vycházejí z Norimberku také impulsy pro mezinárodní nápojové trendy.

Podle čínského horoskopu je rok 2012 ve znamení vodního draka; to by měl být dobrý rok, protože drak přináší štěstí a symbolizuje sílu a bohatství. Obojí je asijskému nápojovému trhu již dlouho nakloněno. Trhá rekordy v růstu a přichází s nápady na nápoje, které inspirují celý svět. Tradice ve spojení s inovací a zdravím jsou ta pravá hesla. Takzvané inovativní nápoje obsahují přísady jako čajové extrakty nebo sirup z bezinkových květů, které se již dlouho těší oblibě. Aspekt „Back to the roots“ nahrává regionalitě a vzbuzuje s ní spojovanou důvěru v domácí produkty. Zajímavé to začne být, když nápoje vytvářejí spojení s jinými spotřebními světy a fungují obchodní strategie typu Cross Selling. V neposlední řadě je každá úspěšná nápojová inovace vždy podporována vhodnou variantou obalu.

Nealkoholické nápoje jsou ve světě žádanější než kdy předtím
Především díky Asii posílil celosvětový trh s nealkoholickými nápoji v roce 2011 přibližně o 4 %. 60 % světového růstu bylo realizováno na asijských trzích. V současné době je Asie s podílem 27 % největším hráčem v oblasti softdrinků. Severní Amerika zaujímá už jen podíl necelých 20 %, západní Evropa 17 %. Ještě v roce 2005 byla Severní Amerika se čtvrtinou světového prodeje na prvním místě. Roční spotřeba na obyvatele v Asii dosahuje 40 l. Ve srovnání s evropskými a severoamerickými spotřebiteli to představuje pouze šestinu, resp. osminu a signalizuje do budoucna vysoký růstový potenciál. Také v Latinské Americe, na Středním Východě a v severní Africe se dají očekávat přírůstky v oblasti softdrinků. V západní a východní Evropě trhy stagnují.

V současné době obsahuje 37 % celosvětově konzumovaných nealkoholických nápojů kysličník uhličitý. Protože tyto nápoje mají zčásti vysoký obsah kalorií a v Asii se dává přednost neperlivým softdrinkům, mohl by se do roku 2016 podíl perlivých osvěžujících nápojů ztenčit o 4 %. Pak by mohla být balená voda celosvětově nejsilnější kategorií softdrinků. Silný růst v dvouciferném procentním rozsahu je prognostikován u sportovních a energetických nápojů – ten ovšem vychází z prozatím nízké hladiny. Tyto nápoje dosud představují jenom 3 % celosvětového objemu softdrinků (Canadean). V západní Evropě bylo v roce 2011 Dánsko se spotřebou cca 15 l na obyvatele růstově nejsilnějším trhem tohoto segmentu (Euromonitor).

Německo: přírůstek u osvěžujících nápojů, minerálních a léčivých vod
V roce 2011 stoupla spotřeba osvěžujících nápojů na obyvatele v Německu o 1,6 % na 120,1 litrů. Zajímavý je vysoký přírůstek více než 29 % u light limonád a více než 10 % u nápojů typu Near Water (Hospodářské sdružení výrobců nealkoholických nápojů, wafg). Schválení stevie jako sladidla skýtá inovační potenciál mj. v oblasti nízkokalorických osvěžujících nápojů. Nové výrobky jako méně sladká pomerančová a citronová limonáda s vysokým obsahem ovoce vycházejí vstříc spotřebitelům, kteří si přejí větší přírodnost. Protože nízkokalorické nápoje oslovují hlavně ženy, testuje jeden výrobce inovativní čajové nápoje v kadeřnických salonech. Trh zpestřují nápoje typu Near Water, obohacené například vitamíny, koenzymy, zinkem nebo chromem, které mají být prospěšné zdraví.

134 l minerálních a léčivých vod (+3,1 %) vypil každý Němec v roce 2011. Minerálka je tedy nadále nejoblíbenějším nealkoholickým nápojem Němců a branže minerálních zřídel největším zaměstnavatelem potravinářského průmyslu. Nejvíce se vypilo minerálek sycených a jemně perlivých (od každého druhu cca 43 %), za nimi následovala neperlivá (11 %) a aromatizovaná minerálka (2 %), jakož i léčivá voda (Sdružení německých zřídel). S cílem prezentovat minerální a léčivé vody ještě lépe založili první zkoušení someliéři vody Německa, kteří úspěšně ukončili vzdělání na akademii Doemens Genussakademie, nedávno Unii vodních someliérů.

V Evropě vypijí nejvíce vody Italové (175,3 l) a Španělé (146,2 l). Němci následují na 3. místě. U ovocných a zeleninových šťáv se Nizozemci (49,8 l) umístili před Němci a Poláky (každá skupina 39,6 l), Finy (37,8 l) a Brity (35,3 l, Euromonitor). Branže sází na nápoje s přidaným užitkem, např. „Pro zdravé buňky“, „Pro koncentraci“, „Pro nervy a svaly“ nebo také „Pro zdravé srdce“. Trend zdraví následují také čerstvě lisované a nepasterizované (v tom tkví jejich zvláštnost) ovocné šťávy, v nichž mají být zachovány všechny vitamíny, živiny a minerály.

Trh s pivem: do roku 2013 bude překonána hranice dvou miliard hektolitrů
Světový trh s pivem roste – v roce 2011 dosáhl přes 1,9 mld. hl (+2,8 %). Spotřeba piva na obyvatele celosvětově stoupla o půl litru na 27,6 l. Se spotřebou na obyvatele ve výši 61,1 l vede americký trh před Evropou (59,3 l) a Asií/Pacifikem (18 l). Na posledních místech jsou Afrika a Střední Východ (9,1 l, Plato Logic). Do roku 2013 by měla celosvětová spotřeba piva stoupnout na 2 mld. hl. K tomu bude i v budoucnu největší měrou přispívat Asie. Už jenom v Číně se má do roku 2016 zvýšit odbyt piva na více než 600 ml. hl. Potom by se v Číně prodalo téměř dvakrát tolik piva než na druhém největším pivním trhu – USA (Canadean). V Číně a na jiných asijských trzích získávají stále větší popularitu prémiové pivní značky. V roce 2011 dosáhl jejich podíl na čínské spotřebě piva kolem 10 % (chinabevnews). Se silným nárůstem spotřeby piva se počítá také v Latinské Americe, hlavně v Brazílii (Canadean).

Zatímco průzkumníci trhu předpokládají pro východní Evropu do roku 2016 mírné zotavení pivních trhů, prognostikují pro západní Evropu mírné ztráty (Canadean). V roce 2011 vypil průměrný Západoevropan 67,8 l piva, Východoevropan 59,4 l. Tyto hodnoty by se v budoucnu mohly vzájemně přiblížit. Největší žízeň na pivo měli v rámci Evropy v roce 2011 opět Češi (147,4 l), následovali Rakušané (108,5 l, Plato Logic) a Němci (102 l).

Celkem prodaly německé pivovary a pivní sklady kolem 98,2 ml. hl piva – o 100.000 hl méně než v předchozím roce (Spolkový statistický úřad). Také pivovarníci sázejí na kreativní nápady jako např. chřestové pivo – tradičně vařené pivo plzeňského typu, do něhož se přidává chřestová šťáva, nebo osobitá prémiová a labužnická piva, lesní pivo, které se vaří z chmele, sladu a lesních plodů, nebo pivo pro psy, které místo alkoholu obsahuje masové výtažky.

Řemeslní pivovarníci v USA určují měřítka – European MicroBrew Symposium
Že mají inovativní nápady na pivo u spotřebitelů úspěch, to již delší dobu předvádí trh v USA. Řemeslní pivovarníci tam zaznamenávají s nejrůznějšími kreativními variantami piv nové a nové úspěchy. V USA je již registrováno více než 2 000 tzv. Craft Brewer. Už jen v roce 2011 bylo otevřeno 250 nových pivovárků, zatímco jich bylo pouze 37 zavřeno. Přibližně 5,7 % amerického výstavu piva (+0,7 %) v roce 2011 uvařili řemeslní pivovarníci (Brewers Association).

Také v mnoha evropských zemích lze pozorovat vývoj směřující k individuálním, řemeslně vyrobeným pivům. To ukazuje také European Beer Star Award, jedna z celosvětově nejvýznamnějších soutěží piva, na níž se v rámci veletrhu BrauBeviale vyznamenávají nefalšovaná, osobitá a vysoce kvalitní piva. Bezprostředně před zahájením veletrhu, ve dnech 12. - 13. listopadu 2012, se tomuto trendu bude věnovat první „European MicroBrew Symposium – Market, Trends and Technology“. Symposium pořádané společností NürnbergMesse ve spolupráci s Výzkumným a vzdělávacím ústavem pivovarnictví (VLB) v Berlíně se obrací na jednatele, majitele, technické ředitele a sládky evropských minipivovarů a hostinských pivovarů, jakož i zástupce dodavatelského průmyslu: www.vlb-berlin.org/microbrew2012

Obal komunikuje produkt
Důležité pro všechny kategorie nápojů na světě je jedno: Produkt a obal musí tvořit jednotu, která v místě prodeje perfektně komunikuje s oslovovanou cílovou skupinou spotřebitelů. Experti předpovídají pro PET láhve na světových trzích další růst. Nejnovější vývojové projekty se ubírají směrem k bio PET lahvím vyráběným pouze z rostlinných surovin, které by měly být plně recyklovatelné a vyrobitelné ve velkém. PET láhve již také výrazně získaly na estetickém vzhledu. Přesto se ale u prémiových nápojů nadále preferuje sklo, nejlépe takové, které bylo navrženo známým designérem.

U nápojových plechovek jsou v čele USA s roční spotřebou na obyvatele 290 kusů; tato hodnota může být podle názoru odborníků těžko překročena. Ve všech ostatních regionech světa však výrobci počítají s dalším růstem: V Evropě spíše v jednociferném procentuálním rozsahu, v Asii, Africe, na Středním Východě a v Jižní Americe může dojít k dvoucifernému růstu. Také v Německu nabývá plechovka opět na popularitě. Poprvé od zavedení zálohy na jednorázové obaly v roce 2003 se v roce 2011 znovu prodala více než jedna miliarda nápojových plechovek. Zajímavé jsou četné možnosti individuální úpravy: digitální tisk, plechovky s reliéfním ražením, matný povrch, plechovky vydávající různé vůně nebo do plechovky integrované „plovoucí kapsle“, jejichž přísady se začnou uvolňovat až při otevření. Kromě toho plechovka dobývá nové cílové skupiny u tradičních nápojů jako např. jablečného vína.

O veletrhu Brau Beviale
Brau Beviale je v roce 2012 celosvětově nejdůležitějším veletrhem investičních celků pro nápojářství. V době od 13. do 15. listopadu (nově: úterý až čtvrtek!) bude na norimberském výstavišti vice než 1 350 vystavovatelů (2011: 44 % zahraničních) prezentovat širokou nabídku kvalitních surovin pro výrobu nápojů, inovativních technologií, efektivní logistiky a svěžích marketingových nápadů. S touto nabídkou bylo v roce 2011 spokojeno neuvěřitelných 98 % odborníků z pivovarů a sladoven, podniků vyrábějících nealkoholické nápoje, specialistů z mlékáren, vinařů, jakož i dodavatelů pivovarského a nápojového průmyslu. Veletrh, který je oblíbeným mixem profesionální prezentace a intenzivního osobního dialogu, očekává více než 31 500 návštěvníků (2011: 36 % zahraničních) z technického a ekonomického managementu evropského nápojářství.

Všechny vystavovatele a aktuální informace o jejich produkci najdete na:

http://www.ask-Brau-Beviale.de

verze pro tisk >

Další články:

- MOTOSALON 2019 už túruje

- BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

- Víte, kde nakupuje Ježíšek? Přece v Letňanech v PVA EXPO PRAHA!

- Vánoční veletrhy Brno 2018: Nákupy dárků, gastronomická show i hudební program

- Chillventa přesvědčuje rekordními hodnotami a skvělou atmosférou!

- Registrujte se na R+T 2021 již nyní a získejte slevu!

- Přijďte na Vánoční DĚTSKOU PLANETU na holešovické výstaviště

- INTERNORGA 2019 - Inspirace pro všechny sektory pohostinství

- Čerti z Rakouska či vystoupení známých hvězd budou zpestřením Vánoc na Floře

- SIMA 2019 - Mezinárodní zemědělský veletrh

- Stříbrné vánoční dny: Načerpejte inspiraci a podlehněte kreativnímu tvoření

- S dotacemi pro lepší bydlení poradí v únoru veletrh FOR PASIV 2019

- CE China - mezinárodní veletrh spotřební elektroniky

- Setkání maloobchodníků na CE Week 12.-13. června 2019

- Příležitosti studentům a čerstvým absolventům nabídne veletrh JobChallenge

- Valve World Expo 2018 v německém Düsseldorfu

- e-SALON: Inspirace pro novou éru řidičů? Přinášíme jí tuny!

- Veletrh BAU 2019 se prezentuje ve formátu XXL

- Advent v oranžerii zve na nové trendy vánočních dekorací a floristické workshopy

- 8. ročník veletrhu Czechbus ovládne celý Průmyslový palác a okolní plochy Výstaviště

Messe Karlsruhe

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}