Learntec

veletrhy2019
Nufam

veletrhy2019

Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

Na začátku září (4. - 6.) proběhne v Hong Kongu další ročník ASIA FRUIT LOGISTICA, který se zaměřuje na distribuci čerstvého ovoce a zeleniny. Poskytuje kompletní přehled o trhu, výrobcích, inovacích ...

CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

Ve spolupráci s IFA, světově největším technologickým veletrhem, je CE Week přední platformou pro podnikání na severoamerickém trhu s technologiemi. Je skvělou příležitostí k navázání nových obchodníc ...

Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

Ve dnech od 1. do 3. listopadu 2019 se v Havaně na Kubě uskuteční mezinárodní veletrh, který se zaměří na různé oblasti průmyslu. Oficiální účast České republiky zajišťuje Ministerstvo průmyslu a obch ...

Hamburská veletržní společnost

Messe Stuttgart

zpět

Závěrečná zpráva FachPack 2013: Odpovědi pro obalové profesionály

Publikováno: 22.10.2013 08:35

Autor: Norimberské veletrhy

Závěrečná zpráva FachPack 2013: Odpovědi pro obalové profesionály

34.598 významných návštěvníků z řad odborníků
1.440 vystavovatelů zodpovědělo (téměř) všechny otázky
Úspěšné fórum PackBox nadchlo 3.635 posluchačů

V uvolněné atmosféře si 34.598* profesionálů z oblasti balení (2012: 36.986*) od 24. do 26. září užilo svůj norimberský FachPack. Postaralo se o to 1.440* (1.466*) vystavovatelů na stejné ploše jako v loňském roce (cca 54.000 m² čisté plochy) s mimořádnými produkty a službami týkajícími se obalů, balicí techniky, zušlechťování obalových materiálů a obalové logistiky. Rolf Keller, člen vedení společnosti NürnbergMesse: „Co nás překvapilo: Vysoký podíl těch, kteří mají ve svých firmách rozhodovací pravomoci, se z 85 % při minulém ročníku zvýšil na obdivuhodných 90 %. Téměř každý pátý návštěvník veletrhu je členem podnikového managementu – to je kritérium svědčící o kvalitě veletrhu FachPack.“

Jako jeden z nejvýznamnějších evropských specializovaných veletrhů v oblasti balení přitahuje FachPack stále více specialistů z oboru balení ze sousedních zemí. 21 % zahraničních hostů – především z Rakouska České republiky, Švýcarska, Nizozemí, Itálie a Polska – využilo tři veletržní dny k získání informací.

Heiko Wenka, vedoucí prodeje Illig Maschinenbau GmbH & Co. KG, Heilbronn (Německo):„Především u balicích strojů pro segment Food a Nonfood v Norimberku vše naznačovalo, že firmy mají zájem investovat. Mnozí zákazníci si také vyžádali konkrétní nabídky. Ještě nikdy náš stánek nenavštívilo tolik zákazníků z Polska. Postrádali jsme však některé dodavatele pro automobilový průmysl.“

„Dokládají to výsledky ankety nezávislého institutu“, potvrzuje Heike Slotta, ředitelka akce ze společnosti NürnbergMesse. „Dodavatelé pro automobilový průmysl nyní stojí na místě. Pociťujeme také, že balení prováděné ve mzdě se přesouvá směrem na východ. Ještě větší účastí na veletrhu zazářily oblasti tisku/papíru/lepenky a chemického průmyslu. Výrazně stoupl podíl odborníků z úseku odbytu a prodeje, což vysvětluje množství poptávek od firem, které mají zájem investovat.“

Pořadí oborů, ze kterých přicházejí návštěvníci veletrhu, je následující: tisk/papír/lepenka, poživatiny/pochutiny, služby, plasty, chemie, strojírenství, léčiva/kosmetika, elektrické spotřebiče a jejich komponenty, obalová logistika a balení ve mzdě, zpracování kovů, dodávky pro automobilový průmysl a spotřební zboží.

Průměrný návštěvník veletrhu FachPack je muž (dobrých 77 %), stráví na veletrhu 1,2 dne a zajímá se hlavně o obalové materiály a obalové prostředky (více než polovina) a také o balicí stroje (více než jedna třetina). Zhruba jedna čtvrtina návštěvníků má zájem o potisk obalů a zušlechťování obalových materiálů, o stroje a zařízení související s balením, o obalovou logistiku a pomocné balicí prostředky, 16 % o označovací techniku a 9 % o služby (uvedeno více oborů). Téměř dvě třetiny si svou návštěvu veletrhu připravily a většinou si na internetu cíleně vyhledaly určité vystavovatele nebo produkty. Stejně jako v minulém roce jsou téměř všichni návštěvníci (95 %) s nabídkou veletrhu FachPack spokojeni.

Vystavovatelé: Velká pochvala se týká kompetence návštěvníků z řad odborníků
Výborné známky dostal FachPack 2013 od svých vystavovatelů, kteří celkový výsledek své účasti na veletrhu hodnotili pozitivně a našli si cestu ke svým nejvýznamnějším cílovým skupinám (v obou případech z 96 %). Nové obchodní styky navázalo 93 %; více než 90 % očekává, že se po veletrhu rozběhnou čilé obchodní aktivity.

Stefan Johansson, jednatel LOSOTECH, Borås (Švédsko) „Vystavovali jsme zde poprvé a rozdali jsme všechny vizitky – víc už asi říkat nemusím, co myslíte? Naše inovace v oblasti logistiky, stohovatelné palety s nožkami z recyklovatelného plastového materiálu i s patřičným strojem pro jejich výrobu, přilákala na náš stánek bezpočet návštěvníků. Jsou optimální právě pro export do zemí, do kterých se nesmějí dovážet dřevěné palety. Na letošním veletrhu FachPack jsme pro nás celkově objevili řadu obchodních možností. Nejdříve musíme tento úspěch vstřebat, ale jedno je jisté: v roce 2015 budeme opět u toho!“

Stuart Clarke, marketingový manažer Matthews Europe GmbH & Co. KG, Jülich (Německo): „Pouze na veletrhu FachPack je naše společnost aktuálně zastoupena všemi divizemi: balení, označování a skladová řešení. Proto je to pro nás nejdůležitější obalový veletrh v Evropě. Pokud jde o kvalitu návštěvníků, tak pro tento rok platí: Kvalita místo kvantity. Poptávek bylo sice asi méně, zato jsou ale perspektivní. Nálada ve výstavních halách byla jako obvykle dobrá a domácká a domů odjíždíme zcela spokojeni.“

Na veletrhu FachPack 2013 vystavovalo 1.440 firem, 285 z nich poprvé. Jako vždy bylo silně zastoupeno výkonné německé obalové hospodářství, tentokrát 1.040 firmami. 400 vystavovatelů (28 %) přijelo do Norimberka převážně ze sousedních zemí – z Nizozemí (57), Itálie (54), Švýcarska (43), České republiky (42) a Rakouska (35). Specialitou FachPacku jsou produkty a služby napříč celým procesním řetězcem balení v oblastech obalů (678 vystavovatelů), balicí techniky (531), zušlechťování obalových materiálů (219) a logistiky (386). Protože se však veletrhu FachPack zúčastnilo „jen“ 1.440 vystavovatelů, znamená to, že dobrá třetina převážně středně velkých firem prezentovala produkty a služby v několika segmentech procesního řetězce balení.

Fórum PackBox: Druhé kolo před plnými řadami
Zábavná směsice informací ze všech oblastí procesního řetězce balení měla také při svém druhém uvedení velice dobrý ohlas: 3.635 zaujatých posluchačů, tedy ještě o dobrých 1.000 víc než minulý rok, se s radostí zúčastnilo tohoto moderního fóra. Aktérům druhého kola zaměřeného na trojzvuk inspirace – inovace – informace je třeba poděkovat. Jsou to: bayern design, Svaz německých obalových inženýrů (Bund Deutscher Verpackungsingenieure, bdvi), Německý obalový institut (Deutsches Verpackungsinstitut, dvi), Německý oborový svaz pro flexotisk (Flexodruck Fachverband, DFTA), odborné časopisy PackReport a Verpackungs-Rundschau, Frauenhoferův institut pro tok materiálu a logistiku (Fraunhofer-Institut für Materialfluss und Logistik) a Spolek na podporu inovativních procesů v logistice (Verein zur Förderung innovativer Verfahren in der Logistik, VVL).

„Byla to moje první návštěva veletrhu FachPack a jsem nadšen rozmanitostí nabídky“, říká Thorsten Rudeck, jednatel společnosti Roman Klis Design, Herrenberg (Německo). „Jako obalového designéra mě fascinovala zejména vystavená technika: ideální možnost, jak poznat naživo na jednom místě různé způsoby jejího fungování. Ale i fórum PackBox mohu jen chválit. Na můj referát o udržitelném balení přišlo více než 100 pozorných posluchačů. Hodně jsme diskutovali o tzv. „gender packaging“, o obalech v závislosti na pohlaví, které představují určitý trend v oblasti obalového designu.“

Dobrou návštěvu měl na fóru PackBox také první den zaměřený na kariéru v obalovém průmyslu, který studenti, budoucí obaloví inženýři, designéři a logistici, ale také ti, kteří do obalového průmyslu přicházejí z jiných oborů, s radostí využili k tomu, aby se např. informovali u personálních poradců se zkušenostmi v oboru, jaké jsou jejich profesní a platové vyhlídky, možnosti dalšího vzdělávání a kvalifikace v obalovém průmyslu.

Obal jako kult: Co se ještě událo
Do 20. ročníku veletrhu FachPack vstoupil tento obor ve skvělé náladě. V zábavné zahajovací show pozval futurolog Sven Gábor Jánszky k cestě časem do světa v roce 2020. Směsice science fiction a strategie měla ohlas. Následný humorně laděný „impulzový“ referát „Perspektivy pro úspěšnou budoucnost obalového průmyslu“ vyvolal především jeden impulz: smích – doprovázený poznatkem, že mnohé věci není třeba brát zas tak moc vážně.

V 50 ještě stále svěží a žádoucí – jak toho lze dosáhnout? Zůstat fit po duševní stránce, umět se podívat přes okraj (německého) talíře a mít vždy na paměti vzhled – „obal jako manekýn prezentující produkt“. Německá cena za obal slavila na veletrhu FachPack své jubileum a vybrat vítěze mezi 232 inovativními řešeními z dvanácti zemí nebylo snadné.

Svatební šaty z bílého hedvábí a krajky? To bylo včera. Extravagantnínevěsta se ve svůj nejkrásnější den oblékne do vlnité lepenky. A po letech prožitých v manželství ozdobí svou předzahrádku lepenkovými zahradními trpaslíky nadměrných rozměrů, zatímco její manžel si v obývacím pokoji připevní na stěnu parohy z vlnité lepenky – to vše bylo k vidění na veletrhu FachPack.

Tuto a další dobré zprávy o balení a obalech vyslalo 313 žurnalistů ze 14 zemí krosmediálně z Norimberka do celého světa, dokonce i do daleké Číny.

Novinka: Verpackungsgipfel (Obalový summit) od roku 2014 v Norimberku
Obalovému průmyslu se v Norimberku líbí – a do budoucna to platí nejen pro roky, kdy se zde má konat veletrh FachPack! Od září 2014 zve do Norimberka také Verpackungsgipfel organizovaný Německým odborným nakladatelstvím (Deutscher Fachverlag – dfv). Heike Slotta z toho má radost: „Renomovaný oborový kongres s výstavou ve foyeru upevní těsné spojení evropského obalového hospodářství s Norimberkem.“

Následující termíny týkající se tématu balení ve veletržním centru v Norimberku
Verpackungsgipfel (Obalový summit) 2014: 23. a 24. září, NCC West
FachPack 2015: 29. září až 1. října
FachPack 2016: 27. až 29. září

Všechny texty tiskových zpráv, další informace a fotografie najdete na:
www.fachpack.de/press

http://www.proveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

- CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

- Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

- Moravia Sport Expo přivítá na tisíce elitních a nadšených běžců.

- India Water Week se uskuteční v září v Dillí

- Pozvánka - The Warsaw Humanitarian Expo 2019 (WHE2019)

- FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost, důležitý prvek kvality života

- Biotechnology and Green Technology Expo v Tchaj-nanu

- bautec - veletrh stavebnictví a stavební techniky - sleva v případě včasného přihlášení

- Frýdecko-Místecký veletrh zaplní Halu Polárka

- IFA NEXT: The Edge of Innovation

- Volné vstupenky na veletrh REHAB

- Beviale Moscow 2020 na novém výstavišti

- FachPack 2019 – plocha téměř vyprodan

- Jarní Flora nadchla. Navštívilo ji přes 65 000 návštěvníků

- Ideální čas přihlásit se na veletrh FOR ARCH. Konec 2. uzávěrky se blíží!

- Plánování CastForge 2020 je v plném proudu

- Slovenská kooperační burza Nitra 2019

- Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

- MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

sport expo

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}