veletrhy2019

Mezinárodní turistický veletrh REISEN HAMBURG
smm imex

arteo_cz

 

Slovenská kooperační burza Nitra 2019

Slovenská agentura pro rozvoj investic a obchodu (SARIO) zve české firmy na Slovenskou kooperační burzu Nitra 2019, která se koná v Nitře 22. května 2019 v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu ...

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Hra světla a stínu, ve které se prolne půvab jarních květin s křehkou krásou skla. Strom jako symbol života a plynutí času… Květinová výstava Flora Olomouc 2019 ve dnech 25. – 28. dubna, zve na nevšed ...

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

Mezinárodní strojírenský veletrh se v Brně koná už 60 let a o účast je stále velký zájem. Letošní ročník opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digi ...

Eunique  veletrh užitého umění a designu

výstava koní 2019

zpět

Veletrhy zaznamenaly stabilitu - Analýza veletržního trhu za rok 2013

Publikováno: 19.8.2014 00:00

Autor: SOVA ČR

S napětím očekávané výsledky českého veletržního průmyslu za rok 2013 prokázaly, že přes problémy ekonomiky si veletrhy pozici v rámci marketingového mixu uhájily a jsou vnímány jako důležitý nástroj pro obchodní strategii firem.

Analýza veletržního a výstavního trhu za rok 2013 zpracovává statistické charakteristiky celkem 273 jednotlivých veletržních a výstavních titulů, které připravilo 33 organizátorů – veletržních a výstavních správ, veletržních agentur či městských úřadů.

Pokud jde o globální pohled, kopíruje rok 2013 v ukazateli prodané výstavní plochy výsledky let 2009, 2010 a 2012. Klesající trend vykazuje počet návštěvníků i když lehce překračuje úroveň roku 2009. Trvalým se jeví pokles počtu přímých vystavovatelů. Tím více je potěšitelný fakt stabilizace výstavní plochy. Důležitým ukazatelem v tomto směru je však počet všech vystavujících firem, který kromě přímých vystavovatelů zahrnuje i tzv. zastoupené firmy, tedy ty, které se fyzicky prezentovaly v rámci expozice přímého vystavovatele. Při tomto pohledu počet zúčastněných firem neklesá, naopak – oproti roku 2012 vykazuje významný nárůst.

SOVA ČR využívá služeb agentury AMASIA EXPO a sleduje celkovou bilanci segmentu veletrhů v kontinuální řadě již 17 let. Má tak k dispozici unikátní trendovou studii veletržního a výstavního dění v ČR. Obdobně jako v minulých letech lze konstatovat, že též ANALÝZA 2013 obsahuje cca 85 - 90 % všech veletržních a výstavních dat za Českou republiku ve sledovaném roce. A výsledky roku 2013 mohly být ještě lepší – negativně se projevila skutečnost, že po mnoha letech nyní bez valného zdůvodnění neposkytly svá data dva významní organizátoři – Terinvest Praha a Výstaviště Lysá nad Labem.
Do souhrnné statistiky je tedy zahrnuto celkem 273 akcí 33 organizátorů, z nichž pouze tři (VELETRHY BRNO, VÝSTAVIŠTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE, VÝSTAVIŠTĚ FLORA OLOMOUC) alespoň některé své akce podrobily auditu.

Ve srovnání s rokem předchozím se zvýšil celkový počet analyzovaných veletržních a výstavních akcí o 19.

Zpracovatelská agentura AMASIA EXPO a SOVA ČR samozřejmě vnímají skutečnost, že některá neauditovaná data nemusejí zcela věrně odrážet skutečnost, reálně dosažené výsledky. Ale stejně jako v předešlých letech na základě pozorování je možné počítat s 85 – 90% věrohodností těchto dat.

Lze konstatovat, že doznívající obecná ekonomická krize sice zasáhla sektor fair industry razantně, nicméně nikoliv likvidačně. Bude zřejmě nezbytné hledat intervenční nástroje, které by v konkurenci jiných médií – zejména elektronických – prezentovaly nesporné přednosti veletržní a výstavní formy komunikace:

* Nezastupitelnost veletrhů a výstav při vstupu na trh – zejména zahraniční
* Osobní kontakt v komerčním jednání při setkání nabídky a poptávky
* Bezprostřední zpětnou vazbu
* Racionální i emocionální rovinu dialogu
* Cílevědomější úsilí organizátorů o propagační oslovení a získání relevantních skupin vystavovatelů i návštěvníků ve vazbě na nomenklaturní profilaci akce
* Kvalitní skladbu doprovodných programů atd.

Kompletní analýza za rok 2013 ke stažení

http://www.czechfairs.cz

verze pro tisk >

Další články:

- Slovenská kooperační burza Nitra 2019

- Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

- MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

- Hospodářská zvířata na výstavišti v Brně

- Národní výstava myslivosti s novou koncepcí

- AMB slaví výročí

- První máj ve znamení Krkonošského veletrhu v Trutnově

- AUTOSHOW PRAHA poprvé v Letňanech!

- Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce

- Výstaviště Flora Olomouc se promění v lázeňskou promenádu

- Čtyři dny plné novinek a zábavy na FOR FAMILY

- Pozvánka na delegační cestu zdarma na veletrh DMEA ve dnech 9. – 10. dubna 2019

- DMEA (conhIT) 9. - 11. dubna 2019

- Jen do konce března sleva na plochu - R+T 2021

- AMB 2020 - přihlášek každý den přibývá

- Symbol stromu propojí expozice jarní Flory Olomouc 2019

- Veletrh STŘECHY PRAHA s absolutním rekordem v návštěvnosti

- FOR BIKES – UŽ 10 LET SPOLU!

- Ostrava je připravena být rájem včelařů

- Víte kam zajít pro inspiraci a nové trendy v bydlení a stavebnictví? Na výstavu STAVÍME, BYDLÍME do Jihlavy!

FachPack

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}