veletrhy2019

Sensor+test
it-sa

avf

FRUIT LOGISTICA - Berlín

FRUIT LOGISTICA - Berlín

Mezinárodní veletrh obchodu s čerstvým ovocem a zeleninou se koná 05.02.–07.02.2020

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

Šedesátý první ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digitální továrny a nově otevře diskusi k ...

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Mezinárodní veletrh NEWCAST tvoří společně s veletrhy GIFA, METEC a THERMPROCESS čtveřici silných mezinárodních metalurgických veletrhů, které pořádá Messe Düsseldorf jednou za 4 roky. Tento rok se k ...

for arch 2019

CMS Berlín 2019

zpět

Veletrhy zaznamenaly stabilitu - Analýza veletržního trhu za rok 2013

Publikováno: 19.8.2014 00:00

Autor: SOVA ČR

S napětím očekávané výsledky českého veletržního průmyslu za rok 2013 prokázaly, že přes problémy ekonomiky si veletrhy pozici v rámci marketingového mixu uhájily a jsou vnímány jako důležitý nástroj pro obchodní strategii firem.

Analýza veletržního a výstavního trhu za rok 2013 zpracovává statistické charakteristiky celkem 273 jednotlivých veletržních a výstavních titulů, které připravilo 33 organizátorů – veletržních a výstavních správ, veletržních agentur či městských úřadů.

Pokud jde o globální pohled, kopíruje rok 2013 v ukazateli prodané výstavní plochy výsledky let 2009, 2010 a 2012. Klesající trend vykazuje počet návštěvníků i když lehce překračuje úroveň roku 2009. Trvalým se jeví pokles počtu přímých vystavovatelů. Tím více je potěšitelný fakt stabilizace výstavní plochy. Důležitým ukazatelem v tomto směru je však počet všech vystavujících firem, který kromě přímých vystavovatelů zahrnuje i tzv. zastoupené firmy, tedy ty, které se fyzicky prezentovaly v rámci expozice přímého vystavovatele. Při tomto pohledu počet zúčastněných firem neklesá, naopak – oproti roku 2012 vykazuje významný nárůst.

SOVA ČR využívá služeb agentury AMASIA EXPO a sleduje celkovou bilanci segmentu veletrhů v kontinuální řadě již 17 let. Má tak k dispozici unikátní trendovou studii veletržního a výstavního dění v ČR. Obdobně jako v minulých letech lze konstatovat, že též ANALÝZA 2013 obsahuje cca 85 - 90 % všech veletržních a výstavních dat za Českou republiku ve sledovaném roce. A výsledky roku 2013 mohly být ještě lepší – negativně se projevila skutečnost, že po mnoha letech nyní bez valného zdůvodnění neposkytly svá data dva významní organizátoři – Terinvest Praha a Výstaviště Lysá nad Labem.
Do souhrnné statistiky je tedy zahrnuto celkem 273 akcí 33 organizátorů, z nichž pouze tři (VELETRHY BRNO, VÝSTAVIŠTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE, VÝSTAVIŠTĚ FLORA OLOMOUC) alespoň některé své akce podrobily auditu.

Ve srovnání s rokem předchozím se zvýšil celkový počet analyzovaných veletržních a výstavních akcí o 19.

Zpracovatelská agentura AMASIA EXPO a SOVA ČR samozřejmě vnímají skutečnost, že některá neauditovaná data nemusejí zcela věrně odrážet skutečnost, reálně dosažené výsledky. Ale stejně jako v předešlých letech na základě pozorování je možné počítat s 85 – 90% věrohodností těchto dat.

Lze konstatovat, že doznívající obecná ekonomická krize sice zasáhla sektor fair industry razantně, nicméně nikoliv likvidačně. Bude zřejmě nezbytné hledat intervenční nástroje, které by v konkurenci jiných médií – zejména elektronických – prezentovaly nesporné přednosti veletržní a výstavní formy komunikace:

* Nezastupitelnost veletrhů a výstav při vstupu na trh – zejména zahraniční
* Osobní kontakt v komerčním jednání při setkání nabídky a poptávky
* Bezprostřední zpětnou vazbu
* Racionální i emocionální rovinu dialogu
* Cílevědomější úsilí organizátorů o propagační oslovení a získání relevantních skupin vystavovatelů i návštěvníků ve vazbě na nomenklaturní profilaci akce
* Kvalitní skladbu doprovodných programů atd.

Kompletní analýza za rok 2013 ke stažení

http://www.czechfairs.cz

verze pro tisk >

Další články:

- FRUIT LOGISTICA - Berlín

- MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

- Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

- V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

- Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

- CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

- Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

- Moravia Sport Expo přivítá na tisíce elitních a nadšených běžců.

- India Water Week se uskuteční v září v Dillí

- Pozvánka - The Warsaw Humanitarian Expo 2019 (WHE2019)

- FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost, důležitý prvek kvality života

- Biotechnology and Green Technology Expo v Tchaj-nanu

- bautec - veletrh stavebnictví a stavební techniky - sleva v případě včasného přihlášení

- Frýdecko-Místecký veletrh zaplní Halu Polárka

- IFA NEXT: The Edge of Innovation

- Volné vstupenky na veletrh REHAB

- Beviale Moscow 2020 na novém výstavišti

- FachPack 2019 – plocha téměř vyprodan

- Jarní Flora nadchla. Navštívilo ji přes 65 000 návštěvníků

- Ideální čas přihlásit se na veletrh FOR ARCH. Konec 2. uzávěrky se blíží!

Messe Stuttgart

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}