arteo_cz

messe duesseldorf
Eunique

eurocis mensi 2019

 

Slovenská kooperační burza Nitra 2019

Slovenská agentura pro rozvoj investic a obchodu (SARIO) zve české firmy na Slovenskou kooperační burzu Nitra 2019, která se koná v Nitře 22. května 2019 v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu ...

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Hra světla a stínu, ve které se prolne půvab jarních květin s křehkou krásou skla. Strom jako symbol života a plynutí času… Květinová výstava Flora Olomouc 2019 ve dnech 25. – 28. dubna, zve na nevšed ...

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

Mezinárodní strojírenský veletrh se v Brně koná už 60 let a o účast je stále velký zájem. Letošní ročník opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digi ...

IFA Insider

messe duesseldorf

zpět

BIOFACH 2015: Proměny v obchodě s biopotravinami

Publikováno: 7.10.2014 10:51

Autor: Norimberské veletrhy

BIOFACH 2015: Proměny v obchodě s biopotravinami

11. - 14. února 2015 Německo, Norimberk
V roce 2015 se na vůdčím světovém veletrhu biopotravin opět očekává vice než 42 000 odborných návštěvníků. Ti spolu se zástupci společnosti, politiky a médií utvářejí budoucnost oboru. Výzvy v oblasti obchodu jsou mnohočetné a rozmanité. V soutěži o pozornost zákazníků je dnes třeba vytvářet nové koncepce, postarat se o nákupní zážitky a neustále prezentovat další inovace. Pro odpovídající inspiraci si lidé z branže chodí na veletrh BIOFACH. Ten v únoru opět zve maloobchodní prodejce na sraz specializovaného obchodu (Fachhandelstreff) s fórem a klubem.

Jedná se významné proměny v obchodě s bio potravinami:
• Přibývající filializace mění německý obchod s biopotravinami
• Strukturální změny směřují k bio supermarketům
• Recept na úspěch: zážitky z nákupu a inovace
V posledních deseti letech se celkový obrat bio branže ztrojnásobil, přes pulty specializovaných bio obchodů v Německu podle barometru tržeb Spolkového svazu prodejců biopotravin a přírodních produktů. Bio nadále nezmenšenou měrou pluje na vlně úspěchu: V prvním pololetí roku 2014 opět stoupl obrat takřka dvoucifernou měrou. Teď je třeba nastavit struktury tak, aby obstály v budoucnu, a využít potenciálu profilace. Každoročním oborovým setkáním aktérů ze všech obchodních a distribučních kanálů v oblasti biopotravin je veletrh BIOFACH pořádaný začátkem roku v únoru.
Trend: velké prodejny a řetězce
Na straně obchodu vývoj směřuje k větším prodejnám. Průměrná prodejní plocha nově otvíraných marketů se v současné době pohybuje od 450 do 500 čtverečních metrů. Rýsuje se tedy výrazná změna struktury ve prospěch bio supermarketů. Jejich počet se v posledních deseti letech zšestinásobil. Zhruba polovina všech specializovaných bio marketů a bio supermarketů je v rukou jednoho řetězce filiálek. V Německu v současné době existuje na poli bio 22 obchodních společností, které provozují pět nebo více prodejen na lokální, regionální nebo národní úrovni a svou expanzí cíleně přispívají k rozvoji trhu. V roli tržního vůdce vystupuje oblast filiálek bio velkoobchodu Dennree, k níž patří celkem 130 Denn´s bio marketů. Jenom v roce 2013 tato společnost z Töpenu otevřela 23 nových filiálek. Druhé místo zaujímá darmstadtská obchodní biofirma Alnatura, která v loňském roce rozšířila síť svých filiálek o 11 nových bio supermarketů na celkem 83 Alnatura marketů. Vedle dvou národně orientovaných prodejců Denn´s a Alnatura zrychlili tempo expanze také regionální aktéři, jako například berlínská Bio company. Díky dalším novým prodejnám otevřeným v roce 2014 pokračuje rozšiřování obchodních ploch pro biopotraviny nezmenšenou měrou.
Branže musí projevit odvahu a podnikatelského ducha a vyvíjet jedinečné koncepce, aby měli spotřebitelé zážitky z nákupu, požaduje Braun. „Pojmy jako požitek, fair trade, regionalita, manufaktury, slow food a veganský se stávají náhradou za jedinečné znaky, kterými se bio původně odlišovalo od „šedé masy“ konvenčního maloobchodu s potravinami“, vyjadřuje svou obavu Braun. „Branže nesmí riskovat ztrátu průkopnické role bio.“ Spokojit se s dosaženým a složit ruce do klína, to zaručeně nepovažuje za správné řešení ani Michael Radau, předseda představenstva společnosti SuperBioMarkt AG, Münster (D). Obchod s bioprodukty žije inovativním přístupem a jeho úkolem je být vždy o krok dál než jiné distribuční cesty. „Budeme i v budoucnu sledovat, která témata a které inovace nás posunou dál dopředu“, tím si je Michael Radau jist.
Více informací k veletrhu na www.biofach.de

www.biofach.de

verze pro tisk >

Další články:

- Slovenská kooperační burza Nitra 2019

- Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

- MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

- Hospodářská zvířata na výstavišti v Brně

- Národní výstava myslivosti s novou koncepcí

- AMB slaví výročí

- První máj ve znamení Krkonošského veletrhu v Trutnově

- AUTOSHOW PRAHA poprvé v Letňanech!

- Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce

- Výstaviště Flora Olomouc se promění v lázeňskou promenádu

- Čtyři dny plné novinek a zábavy na FOR FAMILY

- Pozvánka na delegační cestu zdarma na veletrh DMEA ve dnech 9. – 10. dubna 2019

- DMEA (conhIT) 9. - 11. dubna 2019

- Jen do konce března sleva na plochu - R+T 2021

- AMB 2020 - přihlášek každý den přibývá

- Symbol stromu propojí expozice jarní Flory Olomouc 2019

- Veletrh STŘECHY PRAHA s absolutním rekordem v návštěvnosti

- FOR BIKES – UŽ 10 LET SPOLU!

- Ostrava je připravena být rájem včelařů

- Víte kam zajít pro inspiraci a nové trendy v bydlení a stavebnictví? Na výstavu STAVÍME, BYDLÍME do Jihlavy!

ra-TL

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}