Stříbrné vánoční dny 2018

messe duesseldorf
Mezinárodní veletrh lodí Hamburg

Inmex SMM India

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

Leitmotiv „inovace“: nové veletrhy a kongresy, růst díky internacionalizaci a prosazování digitalizace Cenné impulzy v roce 2018 přináší veletržní společnosti NürnbergMesse inovační ofenzíva. Sedmn ...

MOTOSALON 2019 už túruje

MOTOSALON 2019 už túruje

Za necelé tři měsíce se sejdou prodejci a fanoušci dvoustopých motorových vozidel, tentokrát opět na pražském výstavišti v Letňanech. Po dvou letech zde bude v termínu 28.2.- 3.3. 2019 k vidění to nej ...

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

Po třech úspěšných dnech uzavřel veletrh BrauBeviale své brány s rekordními výsledky. Přes 40 000 odborných návštěvníků (2016: 37 923), z toho přes 18 000 zahraničních, přicestovalo ve dnech 13. až 15 ...

LEARNTEC

ra-TL

zpět

BIOFACH 2015: Proměny v obchodě s biopotravinami

Publikováno: 7.10.2014 10:51

Autor: Norimberské veletrhy

BIOFACH 2015: Proměny v obchodě s biopotravinami

11. - 14. února 2015 Německo, Norimberk
V roce 2015 se na vůdčím světovém veletrhu biopotravin opět očekává vice než 42 000 odborných návštěvníků. Ti spolu se zástupci společnosti, politiky a médií utvářejí budoucnost oboru. Výzvy v oblasti obchodu jsou mnohočetné a rozmanité. V soutěži o pozornost zákazníků je dnes třeba vytvářet nové koncepce, postarat se o nákupní zážitky a neustále prezentovat další inovace. Pro odpovídající inspiraci si lidé z branže chodí na veletrh BIOFACH. Ten v únoru opět zve maloobchodní prodejce na sraz specializovaného obchodu (Fachhandelstreff) s fórem a klubem.

Jedná se významné proměny v obchodě s bio potravinami:
• Přibývající filializace mění německý obchod s biopotravinami
• Strukturální změny směřují k bio supermarketům
• Recept na úspěch: zážitky z nákupu a inovace
V posledních deseti letech se celkový obrat bio branže ztrojnásobil, přes pulty specializovaných bio obchodů v Německu podle barometru tržeb Spolkového svazu prodejců biopotravin a přírodních produktů. Bio nadále nezmenšenou měrou pluje na vlně úspěchu: V prvním pololetí roku 2014 opět stoupl obrat takřka dvoucifernou měrou. Teď je třeba nastavit struktury tak, aby obstály v budoucnu, a využít potenciálu profilace. Každoročním oborovým setkáním aktérů ze všech obchodních a distribučních kanálů v oblasti biopotravin je veletrh BIOFACH pořádaný začátkem roku v únoru.
Trend: velké prodejny a řetězce
Na straně obchodu vývoj směřuje k větším prodejnám. Průměrná prodejní plocha nově otvíraných marketů se v současné době pohybuje od 450 do 500 čtverečních metrů. Rýsuje se tedy výrazná změna struktury ve prospěch bio supermarketů. Jejich počet se v posledních deseti letech zšestinásobil. Zhruba polovina všech specializovaných bio marketů a bio supermarketů je v rukou jednoho řetězce filiálek. V Německu v současné době existuje na poli bio 22 obchodních společností, které provozují pět nebo více prodejen na lokální, regionální nebo národní úrovni a svou expanzí cíleně přispívají k rozvoji trhu. V roli tržního vůdce vystupuje oblast filiálek bio velkoobchodu Dennree, k níž patří celkem 130 Denn´s bio marketů. Jenom v roce 2013 tato společnost z Töpenu otevřela 23 nových filiálek. Druhé místo zaujímá darmstadtská obchodní biofirma Alnatura, která v loňském roce rozšířila síť svých filiálek o 11 nových bio supermarketů na celkem 83 Alnatura marketů. Vedle dvou národně orientovaných prodejců Denn´s a Alnatura zrychlili tempo expanze také regionální aktéři, jako například berlínská Bio company. Díky dalším novým prodejnám otevřeným v roce 2014 pokračuje rozšiřování obchodních ploch pro biopotraviny nezmenšenou měrou.
Branže musí projevit odvahu a podnikatelského ducha a vyvíjet jedinečné koncepce, aby měli spotřebitelé zážitky z nákupu, požaduje Braun. „Pojmy jako požitek, fair trade, regionalita, manufaktury, slow food a veganský se stávají náhradou za jedinečné znaky, kterými se bio původně odlišovalo od „šedé masy“ konvenčního maloobchodu s potravinami“, vyjadřuje svou obavu Braun. „Branže nesmí riskovat ztrátu průkopnické role bio.“ Spokojit se s dosaženým a složit ruce do klína, to zaručeně nepovažuje za správné řešení ani Michael Radau, předseda představenstva společnosti SuperBioMarkt AG, Münster (D). Obchod s bioprodukty žije inovativním přístupem a jeho úkolem je být vždy o krok dál než jiné distribuční cesty. „Budeme i v budoucnu sledovat, která témata a které inovace nás posunou dál dopředu“, tím si je Michael Radau jist.
Více informací k veletrhu na www.biofach.de

www.biofach.de

verze pro tisk >

Další články:

- MOTOSALON 2019 už túruje

- BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

- Víte, kde nakupuje Ježíšek? Přece v Letňanech v PVA EXPO PRAHA!

- Vánoční veletrhy Brno 2018: Nákupy dárků, gastronomická show i hudební program

- Chillventa přesvědčuje rekordními hodnotami a skvělou atmosférou!

- Registrujte se na R+T 2021 již nyní a získejte slevu!

- Přijďte na Vánoční DĚTSKOU PLANETU na holešovické výstaviště

- INTERNORGA 2019 - Inspirace pro všechny sektory pohostinství

- Čerti z Rakouska či vystoupení známých hvězd budou zpestřením Vánoc na Floře

- SIMA 2019 - Mezinárodní zemědělský veletrh

- Stříbrné vánoční dny: Načerpejte inspiraci a podlehněte kreativnímu tvoření

- S dotacemi pro lepší bydlení poradí v únoru veletrh FOR PASIV 2019

- CE China - mezinárodní veletrh spotřební elektroniky

- Setkání maloobchodníků na CE Week 12.-13. června 2019

- Příležitosti studentům a čerstvým absolventům nabídne veletrh JobChallenge

- Valve World Expo 2018 v německém Düsseldorfu

- e-SALON: Inspirace pro novou éru řidičů? Přinášíme jí tuny!

- Veletrh BAU 2019 se prezentuje ve formátu XXL

- Advent v oranžerii zve na nové trendy vánočních dekorací a floristické workshopy

- 8. ročník veletrhu Czechbus ovládne celý Průmyslový palác a okolní plochy Výstaviště

DMEA - Connecting Digital Health

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}