veletrhy2019

Mezinárodní výstava pro milovníky koní
Sensor+test

CMS Berlín 2019

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

Šedesátý první ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digitální továrny a nově otevře diskusi k ...

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Mezinárodní veletrh NEWCAST tvoří společně s veletrhy GIFA, METEC a THERMPROCESS čtveřici silných mezinárodních metalurgických veletrhů, které pořádá Messe Düsseldorf jednou za 4 roky. Tento rok se k ...

V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

Již tento pátek 21. června odstartuje třídenní LAN párty PLAYzone Challenge 2019, která se stane největší svého druhu. Bude na ní hrát přes 500 hráčů o téměř 300 000 Kč a ve vybraných titulech také o ...

LEARNTEC

IFA Insider

zpět

VIVANESS-mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky, 11.-14.2.2015

Publikováno: 23.10.2014 22:10

Autor: Norimberské veletrhy

VIVANESS-mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky, 11.-14.2.2015

Trend veganských beauty produktů, veletrh VIVANESS poprvé přichází s vlastní kategorií trendů „Vegan“

Stále více lidí se rozhoduje pro veganský způsob života. Především v Evropě je to trend, který již dávno pronikl do potravinářského obchodu. Nyní se v přibývající míře obrací pozornost také na výrobky péče o krásu. V době od 11. do 14. února 2015 se mohou odborní nákupčí z kosmetického sektoru na veletrhu VIVANESS nechat inspirovat veganskými inovacemi přímo na stánku novinek, kde bude poprvé zastoupena odpovídající kategorie trendů. V roce 2015 se na norimberském oborovém setkání VIVANESS opět očekává 200 vystavovatelů z globálního trhu přírodní kosmetiky.

Veganská kosmetika není vždy přírodní nebo biokosmetika
Poptávka po kosmetice vyráběné bez pokusů na zvířatech a bez složek živočišného původu prožívá boom. Při nákupním rozhodování hrají velmi často roli etické důvody: Přání pečovat o sebe s použitím výrobků, kvůli nimž nemusela trpět zvířata. Mnoho spotřebitelů se domnívá, že přírodní kosmetika nebo biokosmetika je totožná s veganskou kosmetikou – a naopak. V přírodní kosmetice se používají rostlinné látky, ale také malý počet látek živočišného původu, jako například včelí vosk. Synteticky získávané látky dovoleny nejsou, v některých případech představují živočišné látky rozumnou alternativu. Jinak je tomu u veganské kosmetiky: Ta se vzdává jakýchkoli látek živočišného původu, ale dovoleny jsou syntetické látky, které podle kritérií svazů na ochranu zvířat nebyly testovány na zvířatech. Veganská kosmetika tedy není vždy souznačná s přírodní kosmetikou – ale přírodní kosmetika nebo biokosmetika naopak může být veganská!

Ochrana zvířat motivuje při nákupním rozhodování
Zřetelnou souvislost mezi způsobem výživy a užíváním kosmetiky ukazuje studie o trendech v přírodní a veganské kosmetice, kterou v září 2014 provedla společnost pro průzkum trhu pollion v Berlíně na zadání dortmundského nakladatelství Naturkosmetik Verlag. „Spotřebitelé, kteří denně sahají po biopotravinách, jsou často ti, kteří používají také přírodní a veganskou kosmetiku – tady se jasně ukazuje profilující prvek pro obchod s biopotravinami a zdravou výživou“, vysvětluje Elfriede Dambacher, oborová expertka a jednatelka nakladatelství Naturkosmetik Verlag. Z prodeje veganské kosmetiky tedy (dosud) profituje hlavně specializovaný obchod: 76 % respondentů kupuje svoji kosmetiku v bioprodejnách a prodejnách zdravé výživy. Dostupná čísla ukazují tento trend: 84 % veganů považuje veganskou kosmetiku za důležitou. Polovina dotázaných klade důraz na veganskou známku – mezi vegany je jich naproti tomu 89 %. Ještě důležitější než veganská známka je však známka odkazující na ochranu zvířat. 80 % dotázaných přikládá ochraně zvířat velmi vysokou důležitost. Podle studie stravovací zvyklosti očividně nehrají příliš velkou roli, pokud jde o otázku ochrany zvířat, rozhodnutí ve prospěch veganské kosmetiky tedy není nutně vázáno na veganství. Výmluvný je také pohled na skupinu uživatelů: Uživatelé veganské kosmetiky jsou mnohem mladší. Každý třetí uživatel je mladší než 30 let.

Deklarace veganských výrobků: Pro obchod nic nového
„Díky silnému zájmu o veganské potraviny získává veganská kosmetika novou prodejní platformu", potvrzuje Axel Rungweber, jednatel firmy Dr. Bronner´s Německo. Znalci oboru však pozorují s obavou, že rostoucí poptávka po veganské kosmetice vede k tomu, že se vedle přírodní kosmetiky zase prodává více takových kosmetických výrobků, které nesplňují kritéria certifikované přírodní kosmetiky. Pro spotřebitele, kteří kladou důraz na veganskou přírodní kosmetiku, má obchod už dlouho co nabídnout, a veganská kosmetika stále víc vystupuje z ústraní. „Veganské logo – veganská kytička britské veganské společnosti – v průběhu své 70leté historie nabyla na významu“, říká Sabine Kästner, tisková mluvčí společnosti Laverana. „Logo spotřebiteli signalizuje, že certifikovaný produkt obsahuje pouze rostlinné, dorůstající suroviny – to je pro nás důvodem, proč máme již od roku 2004 veganskou registraci, a logo již používáme pro zhruba 90 % sortimentu lavera.

Přírodní kosmetika: Hledání veganských alternativ?
Výrobci přírodní kosmetiky stojí před rozhodnutím přizpůsobit se trendu – a najít alternativy k látkám živočišného původu. To ukazuje mimo jiné příklad Primavera Life. Více než 74 % produktů tohoto výrobce je veganských, u výrobků pro aromaterapii je to téměř 100 %. „Při vyvíjení nových produktů samozřejmě zohledňujeme aktuální přání spotřebitelů, například ve vztahu k veganským surovinám a účinnosti“, vysvětluje Andrea Dahm z produktového managementu firmy Primavera. „Vzhledem ke skutečnosti, že pro mnoho zákazníků jsou veganské kosmetické produkty čím dál důležitější, jsme se samozřejmě zamýšleli nad tím, zda máme odpovídající produkty přizpůsobit. Nahradit neveganské suroviny veganskými alternativami by však bylo nesmírně nákladné a ovlivnilo by to účinek našich výrobků, které jsou již mnoho let na trhu a jsou velmi oblíbené. Abychom v tomto směru nezklamali očekávání zákazníků, neodhodlali jsme se dosud k reformulaci.“

Německo v roli „veganského“ průkopníka
Po stránce zájmu zákazníků i mediálního účinku Německo určuje trendy. Gero Leson, Director of Special Operations firmy Dr. Bronner’s Magic Soaps v USA, značky, která nabízí téměř výhradně veganské produkty, říká: „Na rozdíl od Německa se v USA téma veganských potravin a veganské kosmetiky ještě u zákazníků neujalo. Tržní nika veganských produktů však existuje – a roste. V oblasti kosmetiky ale dosud chybí uvědomělost spotřebitelů a relevantní počet výrobců deklarujících veganskou kosmetiku. Německo po této stránce zaujímá jednoznačně roli průkopníka.“ Německý trh tedy stojí před výzvou využít těsné souvislosti mezi kupci biopotravin, přírodnou kosmetikou a veganskou kosmetikou jako šance a oslovovat s tímto nikovým sortimentem nové cílové skupiny.
Vice informací naleznete na www.vivaness.de nebo kontaktujte www.proveletrhy.cz, oficiální zastoupení veletrhu v České republice.

www.proveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

- Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

- V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

- Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

- CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

- Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

- Moravia Sport Expo přivítá na tisíce elitních a nadšených běžců.

- India Water Week se uskuteční v září v Dillí

- Pozvánka - The Warsaw Humanitarian Expo 2019 (WHE2019)

- FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost, důležitý prvek kvality života

- Biotechnology and Green Technology Expo v Tchaj-nanu

- bautec - veletrh stavebnictví a stavební techniky - sleva v případě včasného přihlášení

- Frýdecko-Místecký veletrh zaplní Halu Polárka

- IFA NEXT: The Edge of Innovation

- Volné vstupenky na veletrh REHAB

- Beviale Moscow 2020 na novém výstavišti

- FachPack 2019 – plocha téměř vyprodan

- Jarní Flora nadchla. Navštívilo ji přes 65 000 návštěvníků

- Ideální čas přihlásit se na veletrh FOR ARCH. Konec 2. uzávěrky se blíží!

- Plánování CastForge 2020 je v plném proudu

Asia FL

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}