veletrhy2019

newcast
metec

Veletrh užitkových vozidel a logistiky NUFAM Karlsruhe

 

Slovenská kooperační burza Nitra 2019

Slovenská agentura pro rozvoj investic a obchodu (SARIO) zve české firmy na Slovenskou kooperační burzu Nitra 2019, která se koná v Nitře 22. května 2019 v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu ...

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Hra světla a stínu, ve které se prolne půvab jarních květin s křehkou krásou skla. Strom jako symbol života a plynutí času… Květinová výstava Flora Olomouc 2019 ve dnech 25. – 28. dubna, zve na nevšed ...

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

Mezinárodní strojírenský veletrh se v Brně koná už 60 let a o účast je stále velký zájem. Letošní ročník opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digi ...

Veletržní společnost Karlsruhe

IFA

zpět

VIVANESS 2015: Trh přírodní kosmetiky stále roste

Publikováno: 18.12.2014 10:39

Autor: Norimberské veletrhy

VIVANESS 2015: Trh přírodní kosmetiky  stále roste

Hala 7A norimberského výstaviště se v době od 11. do
14. února 2015 opět stane epicentrem mezinárodního odborného světa kosmetiky. V těchto dnech se totiž již podeváté bude konat VIVANESS. Již dva měsíce před zahájením veletrhu je obsazená větší plocha než v předchozím roce (+2 %). Stav přihlášek již dnes překračuje výsledek veletrhu VIVANESS 2014. Očekává se celkem kolem 200 vystavovatelů. Zvlášť velký zájem je i tentokrát o zvláštní výstavní plochu Breeze, na níž bude v roce 2015 opět prezentovat přibližně deset výrobců inovativní, inspirativní koncepty a produkty. Nové: trendová kategorie s názvem Vegan na stánku novinek
– Novelties, jakož i cena Best New Product Award veletrhu VIVANESS, udělovaná na základě volby odborných návštěvníků. Pozitivně se vyvíjí nejen veletrh – i mezinárodní trh má nadále příznivé vyhlídky.

Tržní podíl kontrolované přírodní kosmetiky na celkovém trhu kosmetiky vytrvale roste. V roce 2014 přistálo v nákupních košících německých spotřebitelů obzvlášť mnoho výrobků přírodní péče o tělo a krásu. Jak informuje čtvrtletní oborová publikace Naturkosmetik Branchenmonitor nakladatelství Naturkosmetik Verlag, Dortmund, činila míra růstu u kontrolované přírodní kosmetiky koncem září 2014 napříč všemi obchodními kanály 11 %.

Společnost pro výzkum trhu Information Resources IRI, Düsseldorf (D), prezentovala na výroční tiskové konferenci svazu Industrieverband Kosmetik und Waschmittel IKW (Průmyslový svaz pro kosmetiku a prací prostředky) ve Frankfurtu (D) další pozitivní čísla:

Od října 2013 do září 2014 zaznamenala kontrolovaná přírodní kosmetika v prodejnách drogistických řetězců, distribučních kanálech potravinářského maloobchodu, parfumeriích a obchodních domech přírůstek 14 %. To představuje navýšení o pěkných 20,2 mil. EUR. Kontrolovaná přírodní kosmetika tak procentuálně i reálně rostla výrazněji než klasický trh s kosmetikou. Ten ve stejném období posílil jenom o 1,6 %, respektive
16,18 mil. EUR. Obrat s kosmetikou blízkou přírodě stoupl pouze o
0,8 % (870.000 EUR). V posledních letech se tržní podíl kontrolované přírodní kosmetiky zvětšil na dnešních zhruba 8 %, produkty blízké přírodě mají v současné době podíl 6 %. Objem tržeb v oblasti kontrolované přírodní kosmetiky v roce 2013 činil 920 mil. EUR. Celkový německý trh s kosmetikou mírně přesahuje 13 mld. EUR. Roční výdaje na kosmetiku se v Německu v roce 2014 zvýšily zhruba o 7 eur na obyvatele.

Spotřebitelé jsou dnes stále kritičtější a mnohem lépe informovaní než dříve. Nová generace zodpovědných zákazníků klade důraz na udržitelný způsob života a kupuje odpovídající produkty. Autentičnost, transparentnost, sociální odpovědnost výrobců, ekologický původ, spravedlivý obchod a ohleduplnost k životnímu prostředí jsou důležitými kritérii při nákupním rozhodování. To potvrzuje analytik společnosti GfK Dr. Robert Kecskes. Jak může doložit pomocí vyhodnocených údajů, je nadprůměrně velký podíl zákazníků kupujících přírodní kosmetiku zastoupen především ve skupině tzv. „zodpovědných puristů“ a „zodpovědných inscenátorů“, kterou identifikoval institut pro výzkum trhu se sídlem v Norimberku (D). Nová hodnotově zaměřená střední vrstva kupuje přírodní kosmetiku ve specializovaných prodejnách biopotravin, hlavně však v drogeriích, kterým se znovu podařilo zvětšit svůj podíl na trhu. Ty zaujímají čelní místo mezi prodejními kanály. Jako další rychle rostoucí místo nákupů se etabluje internetový obchod. Pronikání trhu, dostupnost a známost značek neustále stoupají. To má stejně pozitivní dopad jako kontinuální angažovanost výrobců formou reklamy, velkolepých eventů nebo účasti na odborných veletrzích, ale také prostřednictvím inovativních produktů a rozšiřování distribuce.
Průzkumníci trhu a experti se shodují v tom, že přírodní kosmetika se bude na trhu pozitivně vyvíjet i v příštích letech. Nejen v Německu je situace v sektoru růžová. Spotřebitelské chování nakloněné přírodní kosmetice a podobné trendy jako v Německu se rýsují také v jiných evropských zemích. Institut pro průzkum trhu GfK provedl na zadání mezinárodního svazu přírodní kosmetiky a biokosmetiky Natrue v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii, Polsku a Švédsku rozsáhlou spotřebitelskou anketu s využitím kvalitativních a kvantitativních metod. Výsledky ukazují, co spotřebitelky vědí o přírodní kosmetice a biokosmetice a co od ní očekávají. Kolem 45 % všech dotázaných Evropanek chce svým nákupním rozhodováním brát ohled na přírodu a životní prostředí. Blaho zvířat, výrobní proces a recyklace obalů považují za důležité hlavně věkové skupiny od 45 do 54 let a od 55 do 64 let (51 %, resp. 49 %). Necelá třetina (29 %) dotázaných chce předejít zdravotním rizikům, a proto věnuje velkou pozornost uvedeným obsaženým látkám. Pro více než každou pátou (21 %) z dotázaných žen – z nichž patří 30 % do věkové skupiny od
25 do 34 let – je přírodní kosmetika a biokosmetika součástí zdravého a přirozeného životního stylu.

Studie s názvem „Exploring the territory of natural and organic cosmetics“ (GfK, Natrue) také zřetelně objasnila, co spotřebitelky ze zúčastněných zemí očekávají od přírodní kosmetiky a co si pod ní představují: Většina ví, že existuje rozdíl mezi pojmy „přírodní“ a „biologický“, a 90 % účastnic studie uvedlo, že v přírodní kosmetice a biokosmetice neschvalují geneticky pozměněné ani umělé látky. Rozdíl mezi pojmy přírodní a biologický ovšem dovede přesně vysvětlit jenom 30 % Němek, naproti tomu 51 % Švédek. Hlavní evropské trhy se vzhledem k rostoucí přízni spotřebitelů nadále vyvíjejí pozitivně. Na Evropu připadá dobrá pětina celosvětového trhu přírodní kosmetiky, který podle společnosti pro výzkum trhu Kline & Company, Parsippany, New Jersey (USA), dosahuje obratu více než 13 mld. USD. Důležitými odbytišti jsou vedle německého trhu s 920 mil. EUR (2013) Francie s přibližně 400 mil. EUR (2013) a Itálie s odhadovanými 410 mil. EUR (2014).

Trh přírodní kosmetiky a největší mezinárodní veletržní platforma tohoto odvětví VIVANESS skýtají mnoho poutavého a inspirativního, takže bude od 11. do 14. února v Norimberku co objevovat. Veletržní duo BIOFACH, vůdčí světový veletrh biopotravin, a VIVANESS, mezinárodní odborný veletrh přírodní kosmetiky, v té době navštíví více než 42 000 mezinárodních nákupčích jak ze sektoru klasické, tak i přírodní kosmetiky.

www.proveletrhy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- Slovenská kooperační burza Nitra 2019

- Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

- MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

- Hospodářská zvířata na výstavišti v Brně

- Národní výstava myslivosti s novou koncepcí

- AMB slaví výročí

- První máj ve znamení Krkonošského veletrhu v Trutnově

- AUTOSHOW PRAHA poprvé v Letňanech!

- Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce

- Výstaviště Flora Olomouc se promění v lázeňskou promenádu

- Čtyři dny plné novinek a zábavy na FOR FAMILY

- Pozvánka na delegační cestu zdarma na veletrh DMEA ve dnech 9. – 10. dubna 2019

- DMEA (conhIT) 9. - 11. dubna 2019

- Jen do konce března sleva na plochu - R+T 2021

- AMB 2020 - přihlášek každý den přibývá

- Symbol stromu propojí expozice jarní Flory Olomouc 2019

- Veletrh STŘECHY PRAHA s absolutním rekordem v návštěvnosti

- FOR BIKES – UŽ 10 LET SPOLU!

- Ostrava je připravena být rájem včelařů

- Víte kam zajít pro inspiraci a nové trendy v bydlení a stavebnictví? Na výstavu STAVÍME, BYDLÍME do Jihlavy!

LEARNTEC _Future Learning

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}