veletrhy2019

Mezinárodní turistický veletrh REISEN HAMBURG
messe duesseldorf

arteo_cz

 

Slovenská kooperační burza Nitra 2019

Slovenská agentura pro rozvoj investic a obchodu (SARIO) zve české firmy na Slovenskou kooperační burzu Nitra 2019, která se koná v Nitře 22. května 2019 v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu ...

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

Hra světla a stínu, ve které se prolne půvab jarních květin s křehkou krásou skla. Strom jako symbol života a plynutí času… Květinová výstava Flora Olomouc 2019 ve dnech 25. – 28. dubna, zve na nevšed ...

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

Mezinárodní strojírenský veletrh se v Brně koná už 60 let a o účast je stále velký zájem. Letošní ročník opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digi ...

Learntec

Nürnbergmesse

zpět

Víno & Delikatesy 2016: Novinky na veletrhu jsou nutné! Proč?

Publikováno: 16.2.2016 00:00

Autor: EuroExpo

Víno & Delikatesy 2016: Novinky na veletrhu jsou nutné! Proč?

19. ročník mezinárodního gastronomického veletrhu GastroFair – Víno & Delikatesy (od 26. do 28. 4. 2016) v Praze se blíží a přináší mnoho novinek. Proč? Na to odpovídají samotní organizátoři tohoto veletrhu.

Možná že není nutné otázku pokládat v základní formě. Je přece jasné, že se vyvíjí celá společnost, požadavky vystavovatelů i návštěvníků. A těmto požadavkům je nutno vycházet vstříc, jinak platí to nerudovské „Kdo chvíli stál již stojí opodál“. Takže spíše nakonec otázka zní:

Přestože již organizujete 19. ročník veletrhu a jedná se tak o zavedený veletrh, o jaké novinky se bude letos na veletrhu jednat?

Především jde o zavedení Zóny B2B (business to business), kde budou mít příležitost se sejít vystavovatelé přímo s majiteli hotelů, restaurací, cateringů, pizzerií, obchodníků z řetězců, z maloobchodů, ze zásobovacích firem i se zástupci vinoték. Navíc je možnost se účastnit veletrhu jen jeden den a tak nezatížit své výdaje o ubytování, stavbou stánků apod. To je systém opravdu nový, který pořadatelé, jak přiznali, nevymysleli sami, funguje takto v cizině a měl by pomoci všem vystavovatelům. Jsou totiž takoví vystavovatelé, kteří by své produkty rádi prezentovali veřejnosti a mají zájem je také prodávat. Pak jsou ale zase vystavovatele, kteří mají zájem pouze o kontakt s potencionálními obchodními partnery a nikoliv o prezentaci svých produktů veřejnosti. Proto je jedna zóna určená pro veřejnost, s možností přímého prodeje výrobků a druhá, kontraktační zóna, určená pouze pro obchod tzv. B2B. Pořadatelé si slibují od této novinky, že pomůže vystavovatelům i profesionálním návštěvníkům z gastronomie v lepší spolupráci.

V prostorách pro veřejnost je další novinkou vytvoření zóny placených ochutnávek umožňující nákup vína za žetony, což odstraní problémy s lidmi, kteří se přicházejí na veletrh pouze zdarma napít. Mnozí tak využívali laskavost vystavovatelů, kteří jim nalévali zadarmo. Jak dobře víme, když je něco zadarmo, tak toho mnoho lidí u nás chce využít za každou cenu. Tímto opatřením pomáhají organizátoři vystavovatelům, aby umožnili zájemcům ochutnávku jejich vín a přitom neutrpěli finanční ztrátu.

Další novou věcí je, že se zavedený název veletrhu Víno&Delikatesy rozšiřuje o název GastroFair. To vzniklo pozvolným vývojem ke kterému organizátory postupně donutili vystavovatelé. Od samého počátku byl veletrh určen pro gastronomii. Nejprve se jmenoval Víno&Destiláty, ale pak se začali přihlašovat hlavně dovozci delikates a když už jich bylo opravdu hodně, tak to přimělo organizátory změnit název na Víno&Delikatesy. Ale stále více se hlásili potravináři, výrobci nealka, kávy a také piva. K nim se připojili i výrobci gastro technologií, a tak museli organizátoři název Víno&Delikatesy rozšířit o název GastroFair.

Další novinkou na veletrhu by mělo být pozvání minipivovarů na veletrh. Pražští návštěvníci se proto také těší, že budou moci ochutnat pestrou škálu piv z minipivovarů. Veletrh již totiž dlouho zažívá zájem o kvalitní piva a již řadu let se na něm účastní špičkové menší pivovary (jako např. Ferdinand, Žatec, Chotěboř, a mnoho dalších). Proto by organizátoři byli rádi, aby svoje kvality mohly ukázat i minipivovary, které se teď vyrojily všude kolem nás. Je zajímavé, jak mnoho z účastněných pivovarů již získalo značku špičkové kvality, Top Delikatesu.

Věnování pozornosti jednotlivých dnů určitým objektům či určitým okruhům spolupráce je u veletrhu již tradiční. A tak nás nepřekvapí, že druhý den je věnován čokoládám společnosti Fikar a třetí den Maďarským vínům a delikatesám. Zajímavý je ale především den první, věnovaný Visegrádským nápojům a potravinám. Jde o první náznak spolupráce mezi našimi spřátelenými zeměmi na tomto poli, který by se mohl rozrůst, pokud bude i politická vůle, do významné marketingově ekonomické spolupráce v budoucnosti.

A i když nejde o novinku, nelze se nezmínit o značce TOP Delikatesa. Jedná se o udělování značky kvality TOP Delikatesa špičkovým, kvalitním výrobků, ať se již jedná o výrobek český či dovozní. Pokud má producent nějaký dobrý, opravdu kvalitní produkt, tak ho chce co nejvíc propagovat, co nejvíc prodávat. Tato značka umístěná na obalu pak prodává za něj. Je zajímavé, že se do soutěže o tuto značku hlásí stále více a více domácích výrobců a to pořadatele těší, protože máme u nás opravdu kvalitu některých výrobků více než srovnatelnou s cizinou. Kdysi dělali pořadatelé na příklad srovnání sýrů naslepo a mezi francouzskými a dalšími z dovozu, vyhrály české výrobky. Vůbec těm výsledkům nechtěl nikdo věřit, ale bylo to tak. Také např. v loňském roce získalo několik tuzemských sýrů TOP Delikatesu. V letošním roce se zase hlásí hodně domácí uzenáři a řezníci s jejich delikatesami a pořadatelé tvrdí, že je to často opravdu špička i ve srovnání s kvalitním zahraničím.

V neposlední řadě je nutno zmínit, že veletrh slavnostně zahájí ministr zemědělství pan Marian Jurečka, který rovněž pozve účastníky zahájení, hejtmany a starosty na „opékání kvalitních českých špekáčků a klobás“ v areálu výstaviště. Podobně jako loni proběhne na veletrhu setkání velvyslanců a obchodních radů s ochutnávkou českých specialit s propagací tuzemských nápojů a potravin.

http://www.vinoadelikatesy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- Slovenská kooperační burza Nitra 2019

- Jarní etapa výstavy FLORA OLOMOUC klepe na dveře

- MSV je klíčovým partnerem českého průmyslu

- Hospodářská zvířata na výstavišti v Brně

- Národní výstava myslivosti s novou koncepcí

- AMB slaví výročí

- První máj ve znamení Krkonošského veletrhu v Trutnově

- AUTOSHOW PRAHA poprvé v Letňanech!

- Reklama, tisk a obaly jdou ruku v ruce

- Výstaviště Flora Olomouc se promění v lázeňskou promenádu

- Čtyři dny plné novinek a zábavy na FOR FAMILY

- Pozvánka na delegační cestu zdarma na veletrh DMEA ve dnech 9. – 10. dubna 2019

- DMEA (conhIT) 9. - 11. dubna 2019

- Jen do konce března sleva na plochu - R+T 2021

- AMB 2020 - přihlášek každý den přibývá

- Symbol stromu propojí expozice jarní Flory Olomouc 2019

- Veletrh STŘECHY PRAHA s absolutním rekordem v návštěvnosti

- FOR BIKES – UŽ 10 LET SPOLU!

- Ostrava je připravena být rájem včelařů

- Víte kam zajít pro inspiraci a nové trendy v bydlení a stavebnictví? Na výstavu STAVÍME, BYDLÍME do Jihlavy!

ITB II

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}