messe duesseldorf

Nürnbergmesse
Mezinárodní turistický veletrh REISEN HAMBURG

IT-TRANS: IT řešení pro veřejnou dopravu

 

Zahrádkáři, včelaři, kutilové, příznivci zdravého životního stylu, alternativních směrů,feng shui, zbystřete! Výstava Život na zahradě a Zdraví a Duše je pro Vás pravý ráj!

Zahrádkáři, včelaři, kutilové, příznivci zdravého životního stylu, alternativních směrů,feng shui, zbystřete! Výstava Život na zahradě a Zdraví a Duše je pro Vás pravý ráj!

 

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2017 - Veletrhy a výstavy šlapou

SOVA ČR u příležitosti světového dne veletržního průmyslu, GLOBAL EXHIBITION DAY, který letos připadl na 6.6., zveřejnila analýzu veletržního průmyslu v ČR. Veletrhy v posledních letech posilují svůj ...

Květinová procházka první republikou na kroměřížské výstavě Floria Léto

Květinová procházka první republikou na kroměřížské výstavě Floria Léto

Na kroměřížském výstavišti proběhne od 9. do 12. srpna již 42. ročník celostátní výstavy pro všechny zahradníky a zahrádkáře – Floria Léto 2018. Letošní ročník tradiční prodejní výstava nese motto „K ...

arteo_cz

Veletržní společnost Karlsruhe

zpět

Víno & Delikatesy 2016: Novinky na veletrhu jsou nutné! Proč?

Publikováno: 16.2.2016 00:00

Autor: EuroExpo

Víno & Delikatesy 2016: Novinky na veletrhu jsou nutné! Proč?

19. ročník mezinárodního gastronomického veletrhu GastroFair – Víno & Delikatesy (od 26. do 28. 4. 2016) v Praze se blíží a přináší mnoho novinek. Proč? Na to odpovídají samotní organizátoři tohoto veletrhu.

Možná že není nutné otázku pokládat v základní formě. Je přece jasné, že se vyvíjí celá společnost, požadavky vystavovatelů i návštěvníků. A těmto požadavkům je nutno vycházet vstříc, jinak platí to nerudovské „Kdo chvíli stál již stojí opodál“. Takže spíše nakonec otázka zní:

Přestože již organizujete 19. ročník veletrhu a jedná se tak o zavedený veletrh, o jaké novinky se bude letos na veletrhu jednat?

Především jde o zavedení Zóny B2B (business to business), kde budou mít příležitost se sejít vystavovatelé přímo s majiteli hotelů, restaurací, cateringů, pizzerií, obchodníků z řetězců, z maloobchodů, ze zásobovacích firem i se zástupci vinoték. Navíc je možnost se účastnit veletrhu jen jeden den a tak nezatížit své výdaje o ubytování, stavbou stánků apod. To je systém opravdu nový, který pořadatelé, jak přiznali, nevymysleli sami, funguje takto v cizině a měl by pomoci všem vystavovatelům. Jsou totiž takoví vystavovatelé, kteří by své produkty rádi prezentovali veřejnosti a mají zájem je také prodávat. Pak jsou ale zase vystavovatele, kteří mají zájem pouze o kontakt s potencionálními obchodními partnery a nikoliv o prezentaci svých produktů veřejnosti. Proto je jedna zóna určená pro veřejnost, s možností přímého prodeje výrobků a druhá, kontraktační zóna, určená pouze pro obchod tzv. B2B. Pořadatelé si slibují od této novinky, že pomůže vystavovatelům i profesionálním návštěvníkům z gastronomie v lepší spolupráci.

V prostorách pro veřejnost je další novinkou vytvoření zóny placených ochutnávek umožňující nákup vína za žetony, což odstraní problémy s lidmi, kteří se přicházejí na veletrh pouze zdarma napít. Mnozí tak využívali laskavost vystavovatelů, kteří jim nalévali zadarmo. Jak dobře víme, když je něco zadarmo, tak toho mnoho lidí u nás chce využít za každou cenu. Tímto opatřením pomáhají organizátoři vystavovatelům, aby umožnili zájemcům ochutnávku jejich vín a přitom neutrpěli finanční ztrátu.

Další novou věcí je, že se zavedený název veletrhu Víno&Delikatesy rozšiřuje o název GastroFair. To vzniklo pozvolným vývojem ke kterému organizátory postupně donutili vystavovatelé. Od samého počátku byl veletrh určen pro gastronomii. Nejprve se jmenoval Víno&Destiláty, ale pak se začali přihlašovat hlavně dovozci delikates a když už jich bylo opravdu hodně, tak to přimělo organizátory změnit název na Víno&Delikatesy. Ale stále více se hlásili potravináři, výrobci nealka, kávy a také piva. K nim se připojili i výrobci gastro technologií, a tak museli organizátoři název Víno&Delikatesy rozšířit o název GastroFair.

Další novinkou na veletrhu by mělo být pozvání minipivovarů na veletrh. Pražští návštěvníci se proto také těší, že budou moci ochutnat pestrou škálu piv z minipivovarů. Veletrh již totiž dlouho zažívá zájem o kvalitní piva a již řadu let se na něm účastní špičkové menší pivovary (jako např. Ferdinand, Žatec, Chotěboř, a mnoho dalších). Proto by organizátoři byli rádi, aby svoje kvality mohly ukázat i minipivovary, které se teď vyrojily všude kolem nás. Je zajímavé, jak mnoho z účastněných pivovarů již získalo značku špičkové kvality, Top Delikatesu.

Věnování pozornosti jednotlivých dnů určitým objektům či určitým okruhům spolupráce je u veletrhu již tradiční. A tak nás nepřekvapí, že druhý den je věnován čokoládám společnosti Fikar a třetí den Maďarským vínům a delikatesám. Zajímavý je ale především den první, věnovaný Visegrádským nápojům a potravinám. Jde o první náznak spolupráce mezi našimi spřátelenými zeměmi na tomto poli, který by se mohl rozrůst, pokud bude i politická vůle, do významné marketingově ekonomické spolupráce v budoucnosti.

A i když nejde o novinku, nelze se nezmínit o značce TOP Delikatesa. Jedná se o udělování značky kvality TOP Delikatesa špičkovým, kvalitním výrobků, ať se již jedná o výrobek český či dovozní. Pokud má producent nějaký dobrý, opravdu kvalitní produkt, tak ho chce co nejvíc propagovat, co nejvíc prodávat. Tato značka umístěná na obalu pak prodává za něj. Je zajímavé, že se do soutěže o tuto značku hlásí stále více a více domácích výrobců a to pořadatele těší, protože máme u nás opravdu kvalitu některých výrobků více než srovnatelnou s cizinou. Kdysi dělali pořadatelé na příklad srovnání sýrů naslepo a mezi francouzskými a dalšími z dovozu, vyhrály české výrobky. Vůbec těm výsledkům nechtěl nikdo věřit, ale bylo to tak. Také např. v loňském roce získalo několik tuzemských sýrů TOP Delikatesu. V letošním roce se zase hlásí hodně domácí uzenáři a řezníci s jejich delikatesami a pořadatelé tvrdí, že je to často opravdu špička i ve srovnání s kvalitním zahraničím.

V neposlední řadě je nutno zmínit, že veletrh slavnostně zahájí ministr zemědělství pan Marian Jurečka, který rovněž pozve účastníky zahájení, hejtmany a starosty na „opékání kvalitních českých špekáčků a klobás“ v areálu výstaviště. Podobně jako loni proběhne na veletrhu setkání velvyslanců a obchodních radů s ochutnávkou českých specialit s propagací tuzemských nápojů a potravin.

http://www.vinoadelikatesy.cz

verze pro tisk >

Další články:

- Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2017 - Veletrhy a výstavy šlapou

- Květinová procházka první republikou na kroměřížské výstavě Floria Léto

- Zahájení veletrhu IFA se blíží

- Mezinárodní zemědělský veletrh SIMA Paris 2019

- conhIT se mění v DMEA

- BrauBeviale 2018 – přes 96% výstavní plochy vyprodáno.

- ALL4PACK 26. - 29. 11. 2018 Paříž

- YOU Summer Festival 2018 | 22. – 24. června 2018

- Moravia sport Expo a Mattoni 1/2Maraton Olomouc

- Veletrh REHAB - sleva na výstavní plochu už jen do konce června

- IFA – Consumer Electronics Unlimited

- POLLUTEC LYON: 27. 11. – 30. 11. 2018

- Na senzory do Norimberku. Vstupenka ZDARMA!

- FOR ARCH 2018 - Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova

- Pokračující oslavy k 60. výročí značky Flora nabízí široké veřejnosti bohatý program

- Veletrh oční optiky SILMO Paris 2018

- Mezinárodní veletrh dopravních technologií InnoTrans 2018

- Pozvánka na Baghdad International Fair - registrace od 20.6.

- World Nuclear Exhibition (WNE) - Zástupci jaderného průmyslu se sejdou v Paříži

- Září na Černé louce - pravý ráj pro milovníky zahrádkaření, včelaření a esoteriky

SILMO PAŘÍŽ 2018

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}