ra-TL

messe duesseldorf
smm imex

staffito-300

 

BrauBeviale 2018 – přes 96% výstavní plochy vyprodáno.

když se veletrh BrauBeviale uskuteční až za pět měsíců, je v tuto chvíli již více než 96% výstavní plochy obsazeno. Zájem o tuto mezinárodní akci zaměřenou na nápojový průmysl je po roční pauze enormn ...

 

ALL4PACK 26. - 29. 11. 2018 Paříž

Ve dnech 26. – 29. 11. 2018 se v Paříži na severním výstavišti Villepinte, uskuteční mezinárodní veletrh obalových a tiskařských technologií, který se pravidelně organizuje jednou za dva roky. Mezi ...

YOU Summer Festival 2018 | 22. – 24. června 2018

YOU Summer Festival 2018 | 22. – 24. června 2018

Dovolujeme si Vás oslovit s pozvánkou na veletrh YOU Summer Festival 2018. Tato největší evropská událost věnovaná teenagerům se letos uskuteční ve dnech 22. – 24. června již po dvacáté a tradičně nab ...

wob_2018_podzim

Bautec

zpět

drinktec 2017 - Udržitelné obaly v centru pozornosti

Publikováno: 12.4.2017 08:36

Autor: Messe München

drinktec 2017 - Udržitelné obaly v centru pozornosti

Bez obalů by bylo v globalizovaném světě zajištění dodávek spotřebitelům nemyslitelné. A existuje mnoho, stále nových a nevyužitých příležitostí, jak šetřit obaly, smysluplně je využít nebo při jejich výrobě spotřebovat méně zdrojů. Na světovém veletrhu nápojového průmyslu drinktec, který se koná od 11. do 15. září 2017 v Mnichově, nabídnou výrobci řešení právě k těmto otázkám.

Pro výrobce a plnírny nápojů a technologií liquid food je při plnění a balení udržitelnost stejně důležitá, tak jako efektivní technická řešení snižující náklady. Veletrh drinktec 2017, světový veletrh pro nápojový průmysl a průmysl liquid food, se bude těmito tématy zabývat ve všech aspektech.

Vždyť v centru pozornosti veletrhu drinktec 2017 stojí právě témata obalů, obalové techniky, stejně jako obalový design. Téměř každý druhý vystavovatel představí specifická obalová řešení pro nápojový průmysl a průmysl liquid food. To zahrnuje nejen plnicí a obalovou techniku s aseptickými zařízeními, čisticí, plnicí a uzavírací techniku, kontrolní a třídicí stroje, technologie etiketování a úpravy a nově digitální tisk, ale i stroje sloužící k balení a vybalování, stroje pro skupinové balení, paletizátory a depaletizátory a dopravníky. Druhou klíčovou oblastí jsou nádoby, obalové materiály, balicí doplňky a uzávěry, skupinová balení a multipaky. Dokonce, a to zejména pokud se jedná o téma o obalů, nabízí tento přední veletrh neuvěřitelnou rozmanitost. Tak to také vidí i návštěvníci, kteří během posledního veletrhu drinktec z 97 procent označili jako nejzajímavější oblasti sekci přepravních nádob, obalových materiálů, uzávěrů a plnicí a obalové techniky.

Obaly, a to je jisté, musí být vždy součástí řešení. World Packaging Organisation vidí jako cíl "zlepšení kvality života prostřednictvím lepších obalů pro více lidí". "Udržitelnost již nebude podružností, ale stane se nezbytnou složkou designu nových produktových inovací" tvrdí institut pro průzkum trhu Mintel ve své studii "Global Food and Drink Trends 2016".> Podobně to vidí i pan Volker Kronseder, předseda technického hodnotícího výboru drinktecu a místopředseda asociace VDMA pro oblast potravinářských a balicích strojů. Ochrana životního prostředí a úspora energií a zdrojůjsou podle jeho názoru nejdůležitějšími úkoly pro budoucnost tohoto odvětví. Největším potenciálem pro inovace jsou podle pana Kronsedera témata Průmysl 4.0, digitální přímý tisk, intralogistika a právě udržitelnost. Magnetem pro návštěvníky budou k těmto tématům na veletrhu drinktec mimo jiné "PETpoint" a "World of Lables": vlastní výstavní prostory zabývající se tématy PET, jakož i etiketování a etiket.

Faktor konvenience
Kromě vlivu na životní prostředí hrají významnou roli při rozhodování spotřebitelů o koupi zejména bezpečnost potravin, jejich povědomí o zdraví, ale i prezentace životního stylu. Z hlediska bezpečnosti jsou rozhodující kritéria, jako je hygiena, trvanlivost nebo sledovatelnost. Se zvyšující se internacionalizací se stává stále významnější úplný řetězec informací o přepravních stanicích a aktivních obalech, které jsou vybaveny například RFID anténami a transpondéry.

A pokud jde o prezentaci, tak právě faktor konvenience nápojových obalů stojí v popředí. Podle GfK Roper v posledních letech neustále roste spotřeba On-the-go. Pro spotřebitele se faktor konvenience stává stále důležitějším – a jsou ochotni zaplatit za takovéto výrobky víc peněz, pokud jim usnadní jejich mobilní život.

Obaly slouží také jako důležitý nástroj pro marketingové a obchodní účely. Zde se vyžaduje obalový design. Je tvar obalu nebo navržená etiketa nápojových nádob důležitější než obsah? Ne, ale je také jasné: přitažlivá, zajímavá a nápadná balení a etikety se výrazně podílejí na úspěšnosti prodeje výrobku. Podle jednoho z průzkumů auditorské společnosti PricewaterhouseCoopers AG existují čtyři klíčové oblasti v rámci řízení inovací, které jsou výrobci obalového materiálu nejintenzivněji sledovány: design, funkčnost, zlepšení procesů a pracovních postupů a inovace materiálu. Mezi dva v současné době významné trendy v chování spotřebitelů patří rostoucí poptávka po menších a recyklovatelných obalech. U materiálových inovací se jedná například o využívání obnovitelných zdrojů jako jsou bioplasty, na bázi kukuřičného škrobu. Pro ty, kteří se chtějí dozvědět více: O otázkách budoucnosti v oblasti obalové techniky se bude diskutovat na „Innovation Flow Lounge" veletrhu drinktec 2017. Po velkém úspěchu při premiéře na veletrhu drinktec 2013, se tato nová platforma networkingu dostává na veletrhu drinktec 2017 do druhého kola.

Sklenice, plechovka, PET – vše je lehčí a šetrnější k životnímu prostředí
Za moderním balením stojí vždy pokročilé technologie – a to ve dvou ohledech. Jednak co se týče obalové techniky a jednak i s ohledem na samotná balení a materiály. Sklo, klasika mezi nápojovými obaly, chrání výrobky odedávna dokonale, protože je inertní a difúzně nepropustné. Jednou ze stálých výzev pro průmysl zabývající se výrobou skleněných obalů je výroba lehkých skleněných nádob. To se také podařilo. Při prodeji skleněných obalů se podle BCME (Beverage Can Makers Europe) v Německu zvýšil odbyt s 1,86 miliardami prodaných obalů v roce 2014 oproti předchozímu roku o neuvěřitelných 30,4 procent. Skleněné nápojové obaly se staly v posledních letech velmi populární i v celé Evropě. V samotném roce 2014 se po celém kontinentu prodalo 63 miliard těchto obalů. Dokonce i mezi novými "craft beer" pivovary v USA je skleněný obal velmi oblíbený produkt a marketingový nástroj. Pro Johannu Mercier ze společnosti Ball Packaging je drinktec se svým mezinárodním zaměřením – zhruba dvě třetiny ze 70 000 návštěvníků veletrhu pochází ze zahraničí – perfektní reklamní platformou: "Drinktec je vysoce mezinárodní veletrh. Zde můžeme ideálně představit naši pozici jako inovativního partnera a prezentovat naši společnost a služby jinak, než by to bylo možné v normálním rozhovoru se zákazníkem."

A jak to vypadá s plasty? I zde se toho velmi mnoho dělá: ať už se jedná o lightweighting, stejně jako o využití recyklovaných PET surovin nebo rostlinných materiálů. Mimoto vyvinuli konstruktéři vnitřní vrstvu s celofánem, která slibuje citlivým nápojům delší životnost, a to především v malých nádobách. Všechny inovace a vývoj v oblasti plastů představí drinktec 2017 v části výstavy PETpoint na ploše 11 000 čtverečních metrů.

Seskupení strojů v suché části
Pokud jde o balicí stroje, tak je jasné, že i zde, stejně jako v oblasti plnění, směřuje trend k seskupování více strojů dohromady, popř. k seskupení různých strojů do jedné balicí linky. To je umožněno moderními robotickými technologiemi. Kromě minimalizace potřebného prostoru skoro až na jednu pětinu se tím zvyšuje možná flexibilita zařízení. Změna na jiný druh balení je provedena zcela automaticky pouhým stisknutím tlačítka. Konvenční balicí stroje na PET, plechovky nebo skleněné láhve mohou být zkombinovány se seskupovacími stanicemi a paletizátory do bloku suché části, čímž se výrazně zvyšuje účinnost balení. Na fóru veletrhu drinktec představí k otázkám budoucnosti v této oblasti obalové techniky přední odborníci z oblasti výzkumu a praxe mnoho převratných nápadů a praktické možnosti použití.

Pozitivní vyhlídky do budoucna
Výrobci obalů a konstruktéři, stejně jako všechny zúčastněné strany budou do budoucna prožívat konjunkturu. "Zejména rostoucí mechanizace výroby potravin v rozvíjejících se zemích výrazně v posledních letech zvýšila poptávku", vysvětluje Richard Clemens, ředitel asociace VDMA pro oblast potravinářských a balicích strojů pozitivní výhled do budoucna. Veletrh drinktec 2017 se svým zaměřením na oblast balení a balicí technologie bude právě toto dlouhodobě podporovat.

Další informace o veletrhu drinktec naleznete na:

http:// www.drinktec.com

České zastoupení mnichovských veletrhů

verze pro tisk >

Další články:

- BrauBeviale 2018 – přes 96% výstavní plochy vyprodáno.

- ALL4PACK 26. - 29. 11. 2018 Paříž

- YOU Summer Festival 2018 | 22. – 24. června 2018

- Moravia sport Expo a Mattoni 1/2Maraton Olomouc

- Veletrh REHAB - sleva na výstavní plochu už jen do konce června

- IFA – Consumer Electronics Unlimited

- POLLUTEC LYON: 27. 11. – 30. 11. 2018

- Na senzory do Norimberku. Vstupenka ZDARMA!

- FOR ARCH 2018 - Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova

- Pokračující oslavy k 60. výročí značky Flora nabízí široké veřejnosti bohatý program

- Veletrh oční optiky SILMO Paris 2018

- Mezinárodní veletrh dopravních technologií InnoTrans 2018

- Pozvánka na Baghdad International Fair - registrace od 20.6.

- World Nuclear Exhibition (WNE) - Zástupci jaderného průmyslu se sejdou v Paříži

- Září na Černé louce - pravý ráj pro milovníky zahrádkaření, včelaření a esoteriky

- Frýdecko-Místecký veletrh zaplní Halu Polárku

- Veletrh OBALY 2018 opět ve spojení

- Interbad posiluje svůj profil jako technická platforma odvětví

- Přehlídka užitého umění a designu na EUNIQUE 2018

- Slovanská epopej v Brně bude světový unikát. Zkombinuje dva světy Muchovy tvorby

flora leto

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}