Veletržní společnost Karlsruhe

strechy praha 2019
compamed

arteo_cz

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

Leitmotiv „inovace“: nové veletrhy a kongresy, růst díky internacionalizaci a prosazování digitalizace Cenné impulzy v roce 2018 přináší veletržní společnosti NürnbergMesse inovační ofenzíva. Sedmn ...

MOTOSALON 2019 už túruje

MOTOSALON 2019 už túruje

Za necelé tři měsíce se sejdou prodejci a fanoušci dvoustopých motorových vozidel, tentokrát opět na pražském výstavišti v Letňanech. Po dvou letech zde bude v termínu 28.2.- 3.3. 2019 k vidění to nej ...

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

Po třech úspěšných dnech uzavřel veletrh BrauBeviale své brány s rekordními výsledky. Přes 40 000 odborných návštěvníků (2016: 37 923), z toho přes 18 000 zahraničních, přicestovalo ve dnech 13. až 15 ...

strechy praha 2018

Learntec

zpět

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2017 - Veletrhy a výstavy šlapou

Publikováno: 15.7.2018 00:00

Autor: EuroExpo

SOVA ČR u příležitosti světového dne veletržního průmyslu, GLOBAL EXHIBITION DAY, který letos připadl na 6.6., zveřejnila analýzu veletržního průmyslu v ČR. Veletrhy v posledních letech posilují svůj význam v mezinárodním obchodu a nadále představují jedinečnou proexportní platformu ekonomiky. V rámci mezinárodních obchodních vztahů představují nenahraditelný marketingový a obchodní nástroj.

Veletržní a kongresový průmysl je závislý na vývoji ekonomické situace a vnějších podmínkách v ČR a Evropě. Tyto rozhodují o ochotě firem investovat do rozvoje a marketingu. Česká ekonomika pokračuje i v letech 2017–2018 v trajektorii zdravého hospodářského růstu, což se pozitivně odráží také na výkonnosti veletržního průmyslu.

Jak ovlivňuje digitální prostředí veletrhy? Ztrácí veletrhy své místo nebo naopak posilují svůj vliv v rámci marketingové komunikace? Jaká je výkonnost veletržního průmyslu v ČR?
Na položené otázky odpoví analýza českého veletržního a výstavního trhu za rok 2017, kterou přináší SOVA ČR (Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR). Jejím zpracováním Společenstvo pověřilo agenturu pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav Amasia Expo. SOVA ČR sleduje celkovou bilanci tohoto segmentu marketingových komunikací nepřetržitě již od roku 1996 a má tak k dispozici unikátní trendovou studii veletržního a výstavního dění v ČR.

Obdobně jako ve všech předchozích souhrnných přehledech dat lze konstatovat, že ANALÝZA 2017 pokrývá v hlavních souhrnných údajích 90 % všech veletržních a výstavních dat za Českou republiku.

Světový veletržní průmysl v číslech
- Na veletrzích ročně vystavuje 4,4 milionů firem.
- Každý rok se po celém světě se koná přibližně 31 000 výstav a veletrhů.
- Veletrhy navštíví každý rok přes 260 milionů lidí. To je více, než je populace Brazílie.
- Celková krytá výstavní plocha v roce 2017 dosáhla 34,8 milionu m²! To je přibližně 4 874 fotbalových hřišť.
- Vystavovatelé a návštěvníci na veletrzích utratí každoročně zhruba 98 miliard EUR.

Světový, resp. evropský veletržní průmysl pokračoval v letech 2016-2017 v růstu a dle průzkumů mezi relevantními veletržními správami by měl tento trend růstu pokračovat.

Český veletržní průmysl v číslech
Statistické ukazatele veletržního průmyslu ČR (pronajatá výstavní plocha, počet vystavovatelů anávštěvníků) jsou v posledních letech stabilní.

- Na veletrzích v ČR se prezentovalo 25 520 firem.
- Veletržní správy a organizátoři uspořádali 242 veletrhů a výstav a prodali 990 593 m2 výstavní plochy.
- Veletrhy v ČR navštívilo 2 743 385 návštěvníků.
- Kvalifikovaný odhad celkového trhu v ČR z hlediska hodnoty obratu činí 1,9 mld. Kč.

Trendy veletržního průmyslu
V České republice je patrný návrat k veletrhům obchodní povahy (B2B), a to hlavně v oborech strojírenství, průmyslových technologií, elektrotechnice, vojenském a obranném průmyslu, dřevozpracujícího průmyslu, ale i ve velkoobchodu módního zboží, optiky, zemědělské techniky. Podle agentury B-Inside, která provádí výzkum komunikačních aktivit v B2B marketingu, jsou veletrhy společně s webovými stránkami a tištěnými propagačními materiály jedním ze tří nejstabilnějších způsobů prezentace, které firmy volí. Firmy se k využívání veletrhů a firemních akcí vrací jako k osvědčenému nástroji marketingu „tváří v tvář“ s cílem udržení stávajících a navazování nových obchodních kontaktů.

Průzkumy mezi vystavovateli a návštěvníky stále více poukazují na skutečnost, že klíčovým parametrem úspěšnosti veletrhu je množství získaných kontaktů a kontraktů. Veletrh těží především z face to face komunikace, která se ukazuje jako rozhodující při získávání nových zakázek.

Podívejte se níže na další zajímavé údaje včetně grafů a podílů jednotlivých veletržních správ na českém výstavním trhu.

Kompletní znění článku včetně výsledků a grafů

Souhrnná analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2017

http://www.euroexpo.cz/sova

verze pro tisk >

Další články:

- MOTOSALON 2019 už túruje

- BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

- Víte, kde nakupuje Ježíšek? Přece v Letňanech v PVA EXPO PRAHA!

- Vánoční veletrhy Brno 2018: Nákupy dárků, gastronomická show i hudební program

- Chillventa přesvědčuje rekordními hodnotami a skvělou atmosférou!

- Registrujte se na R+T 2021 již nyní a získejte slevu!

- Přijďte na Vánoční DĚTSKOU PLANETU na holešovické výstaviště

- INTERNORGA 2019 - Inspirace pro všechny sektory pohostinství

- Čerti z Rakouska či vystoupení známých hvězd budou zpestřením Vánoc na Floře

- SIMA 2019 - Mezinárodní zemědělský veletrh

- Stříbrné vánoční dny: Načerpejte inspiraci a podlehněte kreativnímu tvoření

- S dotacemi pro lepší bydlení poradí v únoru veletrh FOR PASIV 2019

- CE China - mezinárodní veletrh spotřební elektroniky

- Setkání maloobchodníků na CE Week 12.-13. června 2019

- Příležitosti studentům a čerstvým absolventům nabídne veletrh JobChallenge

- Valve World Expo 2018 v německém Düsseldorfu

- e-SALON: Inspirace pro novou éru řidičů? Přinášíme jí tuny!

- Veletrh BAU 2019 se prezentuje ve formátu XXL

- Advent v oranžerii zve na nové trendy vánočních dekorací a floristické workshopy

- 8. ročník veletrhu Czechbus ovládne celý Průmyslový palác a okolní plochy Výstaviště

FRUIT LOGISTICA

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}