prehled-veletrhu-2017

Mezinárodní výstava pro milovníky koní
AUTOMOTIVE ENGINEERING EXPO

IT-Trans

Veletrhy jsou a zůstávají důležitým místem setkání -Tisková zpráva červen 2017

Veletrhy jsou a zůstávají důležitým místem setkání -Tisková zpráva červen 2017

• „Global Exhibitions Day 2017“ přitáhl 7. června celosvětově pozornost k silným stránkám veletržního hospodářství • Předseda GDG Dr. Roland Fleck: „Volný obchod je ústředním předpokladem pro blahoby ...

REHAB 2017 – větší prostor, lepší kvalita, větší mezinárodnost

REHAB 2017 – větší prostor, lepší kvalita, větší mezinárodnost

Ve dnech 11. - 13. května 2017 se na výstavišti Messe Karlsruhe konal 19. mezinárodní veletrh pro rehabilitaci, terapii a prevenci.

Jubilejní 20. ročník Autoshow Praha 2017 bude nejlépe obsazeným autosalonem v ČR

Jubilejní 20. ročník Autoshow Praha 2017 bude nejlépe obsazeným autosalonem v ČR

Na plné čtyři dny, 5. 10. - 8. 10. 2017, se Výstaviště v Holešovicích stane dějištěm již 20. ročníku známého autosalonu, který představí novinky renomovaných značek, ale současně překvapí svým inovati ...

Vision 2018

arteo_cz

zpět

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2014 s příznivými výsledky

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2014 s příznivými výsledky

Každoročně na prahu prázdnin jsou velice očekávány výsledky dosažené celým odvětvím veletržního průmyslu České republiky v roce minulém. Jako v předcházejících letech Analýzu veletržního průmyslu též za rok 2014 pro Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR vypracovala Agentura pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav AMASIA EXPO.

Máme k dispozici kompletní data za rok 2014 – a je to zajímavé srovnání, protože SOVA ČR má k dispozici kontinuální vývojovou řadu od roku 1997, tedy za posledních 18 let!. A protože jednoznačně platí, že veletrhy jsou svým charakterem poměrně dobře vypovídajícím indikátorem celkové pohody v ekonomice, podívejme se krátce na základní ukazatele.

I když stále můžeme slyšet úvahy o tom, že veletrhy se jako marketingová a komerční forma už přežily, získaná fakta hovoří o něčem jiném! Na veletrzích a výstavách pořádaných v ČR v roce 2014 bylo prodáno celkem 1 021 168 m2 výstavní plochy. A překročení magické miliónové hranice je pozoruhodné – naposledy k němu došlo v roce 2008, a to prakticky v obdobných hodnotách. Před tím jsme překonání miliónové mety mohli zaznamenat jen v letech 1998 a 1997!

Stoupl také počet pořádaných akcí – předmětem analýzy se stalo celkem 276 veletrhů a výstav pořádaných celkem 39 organizátory. Takovýchto hodnot (39 organizátorů) bylo dosaženo naposledy v roce 2008 a počet analyzovaných akcí je nejvyšší dokonce od roku 1999! Bohužel dva z organizátorů, společnosti Terinvest a Výstaviště Lysá nad Labem, odmítly pro výzkum poskytnout detailnější data – proto byly jejich výsledky podrobeny profesionálnímu odhadu a je s nimi uvažováno pouze v celkové bilanci, nikoliv už v detailnějším členění.

Oproti posledním čtyřem letům stoupl i počet zúčastněných vystavovatelů, v roce minulém dosáhl 31 497! A více bylo i návštěvníků, celkem ve všech našich areálech 3 192 438 – a to je vůbec nejvíce dokonce od roku 2004!

Podívejme se tedy na jednotlivé výsledky detailněji.

TOP 5 podle počtu prodaných m2 výstavní plochy:
1. Veletrhy Brno, 236 936 m2
2. Výstaviště České Budějovice, 170 341 m2
3. ABF – Veletržní správa, 124 877 m2
4. INCHEBA EXPO Praha, 54 008 m2
5. Ostravské výstavy, 22 844 m2
Pozn. jedná se o hlavní ukazatel, hovořící o skutečné velikosti organizátora i velikosti jeho akcí.

TOP 5 podle počtu vystavovatelů:
1. Výstaviště České Budějovice, 6 801
2. ABF – Veletržní správa, 5 125
3. Veletrhy Brno, 4 812
4. OMNIS EXPO – Olomouc, 1 850
5. INCHEBA EXPO Praha, 1 786

Pozn.: Toto je do značné míry doplňkový ukazatel, protože nezohledňuje velikost vystavovatele ve vztahu k jeho výstavní ploše.

TOP 5 podle počtu návštěvníků:
1. Veletrhy Brno, 539 572
2. Výstaviště České Budějovice, 535 726
3. ABF – Veletržní správa, 403 470
4. INCHEBA EXPO Praha, 250 045
5. Výstaviště FLORA Olomouc, 196 485
Pozn. tento ukazatel má rozdílnou vypovídací schopnost – např. u ryze odborně zaměřených akcí není počet návštěvníků určujícím, důležitější je jejich profesní skladba a také rozhodovací pravomoci.

Zajímavé jsou také výsledky v dalším dílčím ukazateli – tj. „počet zahraničních vystavovatelů“. Zde se na prvním místě opět umísťují Veletrhy Brno (1 212), dále pak ABF – Veletržní správa (324) a na místě třetím pak INCHEBA EXPO Praha (232).

Průměrná veletržní akce v roce 2014 dosáhla 3 700 m2. Tuto metu překonalo celkem 66 veletrhů 16 organizátorů a zde je pořadí a počet akcí: 1. Veletrhy Brno (22), 2. Výstaviště České Budějovice (17), 3. ABF – Veletržní správa (8) a 4. INCHEBA EXPO Praha (5).

Výsledky českého veletržního průmyslu jsou ve svém komplexu velice příznivé a pro mnohé možná až překvapující. Samozřejmě je nutné zdůraznit, že globální čísla nepostihují rozdílnosti v jednotlivostech, a to zejména z hlediska jednotlivých komodit. Některá z odvětví prezentovaných na veletrzích jsou silnější jiná slabší. Platí to též o roku 2014, ovšem jednoznačný trend rozvoje je nepopiratelný.

PhDr. Jan Novotný
předseda SOVA ČR

Souhrnná tabulka výsledků v letech 1997 - 2014

http://www.euroexpo.cz/sova

Copyright ©2009-2017: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}