Eunique  veletrh užitého umění a designu

Mezinárodní turistický veletrh REISEN HAMBURG
avf

arteo_cz

FachPack 2018

FachPack 2018

FachPack 2018 - sleva na plochu ještě do 31. října 2017

Pražské Výstaviště se rozzáří krásou na INTERBEAUTY PRAGUE

Pražské Výstaviště se rozzáří krásou na INTERBEAUTY PRAGUE

Podzim je obdobím chladného počasí, nekonečných plískanic a nepříjemného splínu. Letos se ale šedivé pošmourno rozzáří krásou a barvami na podzimním veletrhu INTERBEAUTY PRAGUE 2017. Navštivte i Vy tu ...

Země živitelka - rekordní návštěvnost od roku 2004 a noví držitelé Zlatého klasu

Země živitelka - rekordní návštěvnost od roku 2004 a noví držitelé Zlatého klasu

109 278 návštěvníků - 547 vystavovatelů - 17 krytých výstavních ploch - 72 volných výstavních ploch - 22 zúčastněných zemí - 15 ha výstavní plochy - 9 udělených záštit. Letošní 44. ročník mezinárodníh ...

Veletržní společnost Karlsruhe

IT-TRANS: IT řešení pro veřejnou dopravu

zpět

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2014 s příznivými výsledky

Analýza veletržního průmyslu v ČR za rok 2014 s příznivými výsledky

Každoročně na prahu prázdnin jsou velice očekávány výsledky dosažené celým odvětvím veletržního průmyslu České republiky v roce minulém. Jako v předcházejících letech Analýzu veletržního průmyslu též za rok 2014 pro Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v ČR vypracovala Agentura pro výzkum efektivnosti veletrhů a výstav AMASIA EXPO.

Máme k dispozici kompletní data za rok 2014 – a je to zajímavé srovnání, protože SOVA ČR má k dispozici kontinuální vývojovou řadu od roku 1997, tedy za posledních 18 let!. A protože jednoznačně platí, že veletrhy jsou svým charakterem poměrně dobře vypovídajícím indikátorem celkové pohody v ekonomice, podívejme se krátce na základní ukazatele.

I když stále můžeme slyšet úvahy o tom, že veletrhy se jako marketingová a komerční forma už přežily, získaná fakta hovoří o něčem jiném! Na veletrzích a výstavách pořádaných v ČR v roce 2014 bylo prodáno celkem 1 021 168 m2 výstavní plochy. A překročení magické miliónové hranice je pozoruhodné – naposledy k němu došlo v roce 2008, a to prakticky v obdobných hodnotách. Před tím jsme překonání miliónové mety mohli zaznamenat jen v letech 1998 a 1997!

Stoupl také počet pořádaných akcí – předmětem analýzy se stalo celkem 276 veletrhů a výstav pořádaných celkem 39 organizátory. Takovýchto hodnot (39 organizátorů) bylo dosaženo naposledy v roce 2008 a počet analyzovaných akcí je nejvyšší dokonce od roku 1999! Bohužel dva z organizátorů, společnosti Terinvest a Výstaviště Lysá nad Labem, odmítly pro výzkum poskytnout detailnější data – proto byly jejich výsledky podrobeny profesionálnímu odhadu a je s nimi uvažováno pouze v celkové bilanci, nikoliv už v detailnějším členění.

Oproti posledním čtyřem letům stoupl i počet zúčastněných vystavovatelů, v roce minulém dosáhl 31 497! A více bylo i návštěvníků, celkem ve všech našich areálech 3 192 438 – a to je vůbec nejvíce dokonce od roku 2004!

Podívejme se tedy na jednotlivé výsledky detailněji.

TOP 5 podle počtu prodaných m2 výstavní plochy:
1. Veletrhy Brno, 236 936 m2
2. Výstaviště České Budějovice, 170 341 m2
3. ABF – Veletržní správa, 124 877 m2
4. INCHEBA EXPO Praha, 54 008 m2
5. Ostravské výstavy, 22 844 m2
Pozn. jedná se o hlavní ukazatel, hovořící o skutečné velikosti organizátora i velikosti jeho akcí.

TOP 5 podle počtu vystavovatelů:
1. Výstaviště České Budějovice, 6 801
2. ABF – Veletržní správa, 5 125
3. Veletrhy Brno, 4 812
4. OMNIS EXPO – Olomouc, 1 850
5. INCHEBA EXPO Praha, 1 786

Pozn.: Toto je do značné míry doplňkový ukazatel, protože nezohledňuje velikost vystavovatele ve vztahu k jeho výstavní ploše.

TOP 5 podle počtu návštěvníků:
1. Veletrhy Brno, 539 572
2. Výstaviště České Budějovice, 535 726
3. ABF – Veletržní správa, 403 470
4. INCHEBA EXPO Praha, 250 045
5. Výstaviště FLORA Olomouc, 196 485
Pozn. tento ukazatel má rozdílnou vypovídací schopnost – např. u ryze odborně zaměřených akcí není počet návštěvníků určujícím, důležitější je jejich profesní skladba a také rozhodovací pravomoci.

Zajímavé jsou také výsledky v dalším dílčím ukazateli – tj. „počet zahraničních vystavovatelů“. Zde se na prvním místě opět umísťují Veletrhy Brno (1 212), dále pak ABF – Veletržní správa (324) a na místě třetím pak INCHEBA EXPO Praha (232).

Průměrná veletržní akce v roce 2014 dosáhla 3 700 m2. Tuto metu překonalo celkem 66 veletrhů 16 organizátorů a zde je pořadí a počet akcí: 1. Veletrhy Brno (22), 2. Výstaviště České Budějovice (17), 3. ABF – Veletržní správa (8) a 4. INCHEBA EXPO Praha (5).

Výsledky českého veletržního průmyslu jsou ve svém komplexu velice příznivé a pro mnohé možná až překvapující. Samozřejmě je nutné zdůraznit, že globální čísla nepostihují rozdílnosti v jednotlivostech, a to zejména z hlediska jednotlivých komodit. Některá z odvětví prezentovaných na veletrzích jsou silnější jiná slabší. Platí to též o roku 2014, ovšem jednoznačný trend rozvoje je nepopiratelný.

PhDr. Jan Novotný
předseda SOVA ČR

Souhrnná tabulka výsledků v letech 1997 - 2014

http://www.euroexpo.cz/sova

Copyright ©2009-2017: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}