prehled-veletrhu-2017

R+T 2018
Nufam2017

arteo_cz

METAV 2018: Specializovaný veletrh výrobní techniky v Düsseldorfu

METAV 2018: Specializovaný veletrh výrobní techniky v Düsseldorfu

20. veletrh technologií pro kovoobrábění, který se koná od 20. do 24. února 2018 v Düsseldorfu, ukazuje v rámci jednoho organického celku kompletní řetězec tvorby hodnot v tomto průmyslovém oboru. V c ...

Nic jiného neplatí... CZECHBUS BUDE!

Nic jiného neplatí... CZECHBUS BUDE!

Určitě úsilí o senzaci, možná zvědavost anebo také škodolibost – to i jiné věci mohou stát za „zaručenými“ informacemi, že prý letošní CZECHBUS nebude. Přes nepřízeň osudu či spíše počasí je nutno kon ...

Úspěšný elektroveletrh míří do Ostravy

Úspěšný elektroveletrh míří do Ostravy

Jste elektrikář, elektroprojektant, revizní technik? Úspěšný elektroveletrh míří do Ostravy - v listopadu se tradičně uskuteční v Multifunkční aule Gong (plynojem). Přijďte ve dnech 21. - 22.11.2017.

TECHAGRO 2018

mineralien

zpět

Přežijí v příštích letech veletrhy a výstavy jako svébytná forma komerční komunikace?

Publikováno: 16.3.2010 00:00

Autor: EuroExpo

Poslední dvě dekády minulého století dynamicky rozhýbaly svět - nástup počítačů, internetu, mobilní telefonie, vznik sociálních sítí, masové užívání platebních karet, přesné měření efektivnosti vlivu masových i jiných médií, detailní segmentace cílových skupin zákazníků díky vstupu výpočetní techniky, nové příležitosti k poznávání a vzdělávání a množství dalších pozitivních sociálně ekonomických jevů. Navzdory tomuto náporu novosti i různým krizovým scénářům je dnes jisté, že veletrhy a výstavy v dohledné době nenahradí žádná jiná komunikační forma.

Ale není tak zcela jisté, jakým směrem se bude ubírat jejich vývoj, profilace, obsahová struktura, jaké výpovědní a programové prvky budou používat. Především již dnes změnily svoji základní komerční funkci a z místa obchodních kontraktů se stále více stávají místem kontaktů - prostorem pro výměnu podstatných informací nejrůznější povahy. Tento fakt je třeba pochopit a plně respektovat, jinak se veletrhy jako svébytná komunikační forma propadnou do historického zapomnění. Aby k tomu nedošlo, vznikla nová obsáhlá publikace našeho předního odborníka v oblasti marketingové komunikace, výstavní a veletržní tvorby, pedagoga na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a dalších vysokých školách, doc. PhDr. Dušana Pavlů, CSc. "Veletrhy a výstavy (kultura, komunikace, multimedialita, marketing)", vydaná nakladatelstvím Kamil Mařík-Professional Publishing (Praha 2009, 1. vyd., 380 str., ISBN 978-80-86946-38-2), jako dílčí příspěvek k udržení životaschopnosti veletržní a výstavní formy dorozumívání, která má před sebou ještě velkou perspektivu a nevyčerpala svůj veškerý potenciál. Jde jen o to najít a pojmenovat inspirativní faktory této specifické marketingové komunikace a cílevědomě a efektivně ji využívat.

Úvodní kapitola "Vystavování a předvádění - nejstarší formy komerční komunikace" se stručně zabývá vznikem trhů jako prvotní formy obchodních setkávání a základními vývojovými liniemi čtyř dosavadních veletržních generací. Celkovému současnému obrazu světové a domácí veletržní scény a jejím vývojovým tendencím je zasvěcena kapitola druhá. Třetí a čtvrtá pasáž přináší nové ucelené pohledy na roli veletržní organizace jako svébytné specifické multimediální instituce, jejímž posláním je připravovat veletrhy a výstavy a jejich prostřednictvím multimediálně komunikovat s veřejností a specificky se zájmovými vystavovatelskými a návštěvnickými skupinami.

Na důležité otázky konkurenčních vztahů ve sféře veletrhů a výstav se zaměřuje pátá kapitola. Autor nalézá desítku rovin, v nichž se projevují vyostřené konkurenční vztahy mezi veletržními organizátory, mezi vystavovateli a mezi návštěvníky. Šestá kapitola soustřeďuje čtenářskou pozornost na oblast kreativity v přípravě veletržního multimediálního komunikování, v českých poměrech v současnosti dosti opomíjenou. Předmětem badatelského zájmu v kapitole sedmé je doprovodný program jako forma informačního obohacení veletrhu. Protože se stále málo analyzuje veletrh jako výrobek, samostatný produkt určité manažerské, montážní, aranžerské, programové a propagační tvorby, sleduje tyto otázky tvůrce knihy svým pohledem v kapitole osmé. Základní otázka, kterou opakovaně kladou vystavovatelé na různých školeních a seminářích, zní: jak máme spočítat, změřit a prokázat efektivnost veletržní presentace. Proto je pozornost v deváté kapitole soustředěna právě na tyto otázky a ukazuje, jak lze efektivnost stanovit a měřit z roviny vystavovatele i z hlediska celku veletržního titulu. Závěrečná kapitola si všímá základních východisek perspektiv veletrhů, zkoumá předpoklady pro úspěšné rozvíjení veletržní a výstavní formy komunikace v globalizujícím se světě. Nechybí ani nezbytný poznámkový aparát, bibliografie a rejstřík.

Zatím není nikde na obzoru ani stopa po médiu, které by dokázalo kombinovat autentický exponát s paletou jednotlivých mediálních výstupů v podobě multimediálního informačního toku. Není prozatím žádná náhrada média, pro které jen v České republice ročně tři miliony osob dobrovolně podstupují nepříjemnosti cestování v určitém čase na určité místo v zemi - v Evropě je dokonce takových kočovníků ročně na 160 milionů.

Dr. ing. Bohumil Tesařík

verze pro tisk >

Další články:

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SILMO 2015 - svět brýlí a oční optiky v Paříži

- SVĚT BETONU v Paříži

- INTERMAT 2015 a WORLD OF CONCRETE EUROPE

- ZEMĚDĚLSKÝ TÝDEN V PAŘÍŽI

- Zemědělský týden v Paříži

- Česká účast v Lyonu s podporou MPO

- SIMA - SIMAGENA 2015 v předstihu

- SIAL útočí na naše chuťové a čichové smysly

- Premiéra veletrhu WNE 2014

- Brýle a oční optika SILMO Paříž 2014

- SILMO Mondial de l´Optique, Paříž 2014

- SIAL 2014 slaví 50. výročí

- České firmy se představují na EUROSATORY 2014

- WORLD NUCLEAR EXHIBITION Paříž

- BIOMASA A BIOENERGIE v Hamburku

- EUROPAIN 2014 Celosvětové setkání pekařů a cukrářů

- Veletrh vodárenských odborníků v Alžírsku

- BIOMASA A BIOENERGIE 2014 v Hamburku

- EUROPAIN 2014 - největší pekárna a cukrárna v Paříži

czechbus

Copyright ©2009-2017: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}