strechy praha 2018

strechy praha 2019
IFA Insider

Inmex SMM India

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

NürnbergMesse: impulzy díky inovační ofenzívě

Leitmotiv „inovace“: nové veletrhy a kongresy, růst díky internacionalizaci a prosazování digitalizace Cenné impulzy v roce 2018 přináší veletržní společnosti NürnbergMesse inovační ofenzíva. Sedmn ...

MOTOSALON 2019 už túruje

MOTOSALON 2019 už túruje

Za necelé tři měsíce se sejdou prodejci a fanoušci dvoustopých motorových vozidel, tentokrát opět na pražském výstavišti v Letňanech. Po dvou letech zde bude v termínu 28.2.- 3.3. 2019 k vidění to nej ...

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

Po třech úspěšných dnech uzavřel veletrh BrauBeviale své brány s rekordními výsledky. Přes 40 000 odborných návštěvníků (2016: 37 923), z toho přes 18 000 zahraničních, přicestovalo ve dnech 13. až 15 ...

On-line prodej vstupenek

pronájmy

zpět

Nová vize výstavnictví v Olomoucí

Publikováno: 16.11.2012 00:00

Autor: EuroExpo

Ředitel Výstaviště Flora Olomouc, a.s. Ing. Jiří Uhlíř

Olomoucké výstaviště pořádá ročně na patnáct výstavních akcí, přičemž nejznámější a slavné se staly výstavy s názvem Flora Olomouc. Flora patří k nejstarším a zároveň k nejvýznamnějším výstavním akcím v České republice, která jak o jarní, tak letní (a od 90. let minulého století i podzimní) etapě pravidelně přivádí na výstaviště desítky tisíc návštěvníků. Květinové výstavy v Olomouci se pořádají pravidelně již od roku 1958.
Za více než půl století si vydobyly mezinárodní renomé a vtiskly květinám novou dimenzi – vtáhly květinu do prostředí umění a designu.
Letošní rok byl pro výstavy Flora a zároveň pro olomoucké výstaviště doslova přelomovým: Po mnoha letech příprav přistoupila olomoucká radnice k zásadní rekonstrukci již poněkud opotřebovaného výstaviště. A navíc – do vedení výstaviště Flora Olomouc a.s. byl zvolen nový ředitel – mladý inženýr Jiří Uhlíř.
A to je situace pro vizi výstavnictví v hanácké metropoli, jak ze slov Ing. Uhlíře plyne.

Jak pohlížíte na dosavadní ladění květinových výstav Flora Olomouc? Nebo jinak – na jakou cílovou skupinu jsou výstavy zaměřeny? Zatím se zdá, že ponejvíce na starší generaci.
Ano, když máme říci, komu tato výstava co přináší a kdo ji navštěvuje, pak je to v současné době zaměřeno na ty, kteří mají doma zahrádku, což jsou spíše lidé středního a staršího věku. Flora se však k naši radosti pomalu stává vyhledávanou i mladšími generacemi. Tento trend chceme samozřejmě udržet a rozvíjet. Musíme si totiž uvědomit, že dnes si mladí berou půjčky k pořízení domu a s domem souvisí založení zahrady…
V této souvislosti chci uvést výstavu Floriade v Holandsku, kterou jsem nedávno navštívil. Byla sice koncipována ve stylu Expo – pavilony jednotlivých států, ale také zde byly ukázkové i soutěžní zahrady. Bylo zajímavé, že jedním z výherců se stala šestnáctiletá dívenka, jejíž zahrádka doslova zářila. Co však velice oceňuji, je fakt, že cela výstava cílila na rodiny s dětmi. Proto na výstavě vyrostl například tajemný les, který promlouval, objevil se drak chrlící oheň a páru, nainstalováno bylo plno dřevěných a dalších zajímavých atrakcí, na pořadu byly dovednostní soutěže… Myslím si, že podobným směrem by se mohla ubírat i koncepce našich prostor a vystav.
To, co mě nejvíc oslovilo hned na první pohled, byla dynamičnost výstavy, její interaktivita, její zaměření na smysly. Od různých vizualizací přes vůně, zvuky, chutě až po vyzkoušeni na vlastní kůži, zkratka zážitkovost. To je něco, co bych si uměl představit i u nás.

Jak konkrétně chcete zapojit rodiny s dětmi?
V rámci podzimní Flory 2012 jsme zkoušeli, jak děti oslovit, přitáhnout a zabavit. Ve spolupráci s Českým zahrádkářským svazem byla přímo v pavilonu pořádána dětská soutěž a výstavu doplnila velice úspěšná akce s názvem Oslava lesa, zaměřená na školní kolektivy. Podobné programy budeme určitě plánovat i při dalších výstavách. Chceme se soustředit na projekty týkající se environmentálního vzdělávaní dětí a mládeže.

Plánujete tedy nějaké zásadní změny v už zaběhnutých výstavách?
Chtěl bych zdůraznit to, že Flora Olomouc je u nás jedinečná. Jsme jediní v republice, kdo děla expozice tohoto typu a rozsahu. Každá výstava má své téma, a to je výtvarně zpracováno. Chtěl bych určitě zachovat tuto přednost a rozvíjet ji. Změny připravuji v oblasti služeb pro vystavovatele a oslovování návštěvníků. Chtěl bych vytvořit bližší vztah mezi námi jako pořadateli, návštěvníky a vystavovateli a získat také adekvátní zpětnou vazbu. Našim cílem je stát se rodinným výstavištěm jak pro vystavovatele, tak i pro návštěvníky.
Podstatou mých plánů je vnímání Olomouce jako historického a kulturního města, jehož potenciálem jsou nejen kulturní památky či chrámy, ale také historické parky, které druhou největší památkovou rezervaci v České republice (tou Olomouc je) obepínají. A výstavnictví v Olomouci je s parky velice úzce spojeno. Mam dojem, že tento potenciál města by mohl přinést více užitku v oblasti turistického ruchu a propagaci, aby Olomouc jako celek byla znovu vnímána jako město květin.

Hned po nástupu do funkce jste byl konfrontován s novou situací, a to s faktem, že se letní Flora musela obejít bez pavilonu A, který se rekonstruuje. Jaké využití ho v budoucnu čeká?
Z „ˇÁčka“ se stane multifunkční objekt, takže momentálně zvažujeme varianty, jak prostor využít, naplnit a tím vlastně i zaplatit. Nabízí se zde kromě výstav i pořádání společenských, kulturních a sportovních akcí. V době, kdy se pavilon projektoval, se počítalo s kongresovým centrem. Ale v okamžiku, kdy se dokončí, bude v Olomouci již kongresových center víc. „Áčko“ však může oproti jiným nabídnout atraktivní umístěni v blízkosti centra města a v přírodním prostředí. Město Olomouc je kulturně vyspělé, univerzitní město, plné společenských aktivit, které budou realizovatelné v novem pavilonu A. K tomu bych chtěl vytvořit podmínky.

Ing. Jiří Uhlíř – vizitka
- narodil se v roce 1975 v Olomouci
– vystudoval Střední zemědělskou školu v Prostějově a Střední odbornou školu živnostenskou v Boskovicích, je absolventem Nottingham Trent University a Podnikatelské fakulty Vysokého učení technického v Brně
– od roku 2010 působil ve vedoucí pozici v olomoucké pobočce Generálního finančního ředitelství
– od 1. července 2012 je ředitelem Výstaviště Flora Olomouc, a.s.

Kalendář Výstaviště Flora Olomouc, a.s. na rok 2013 - ke stažení

http://www.flora-ol.cz

verze pro tisk >

Další články:

- MOTOSALON 2019 už túruje

- BrauBeviale 2018: Pravidelné setkání branže tak velké a mezinárodní jako nikdy předtím

- Víte, kde nakupuje Ježíšek? Přece v Letňanech v PVA EXPO PRAHA!

- Vánoční veletrhy Brno 2018: Nákupy dárků, gastronomická show i hudební program

- Chillventa přesvědčuje rekordními hodnotami a skvělou atmosférou!

- Registrujte se na R+T 2021 již nyní a získejte slevu!

- Přijďte na Vánoční DĚTSKOU PLANETU na holešovické výstaviště

- INTERNORGA 2019 - Inspirace pro všechny sektory pohostinství

- Čerti z Rakouska či vystoupení známých hvězd budou zpestřením Vánoc na Floře

- SIMA 2019 - Mezinárodní zemědělský veletrh

- Stříbrné vánoční dny: Načerpejte inspiraci a podlehněte kreativnímu tvoření

- S dotacemi pro lepší bydlení poradí v únoru veletrh FOR PASIV 2019

- CE China - mezinárodní veletrh spotřební elektroniky

- Setkání maloobchodníků na CE Week 12.-13. června 2019

- Příležitosti studentům a čerstvým absolventům nabídne veletrh JobChallenge

- Valve World Expo 2018 v německém Düsseldorfu

- e-SALON: Inspirace pro novou éru řidičů? Přinášíme jí tuny!

- Veletrh BAU 2019 se prezentuje ve formátu XXL

- Advent v oranžerii zve na nové trendy vánočních dekorací a floristické workshopy

- 8. ročník veletrhu Czechbus ovládne celý Průmyslový palác a okolní plochy Výstaviště

Vánoční veletrhy 2018

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}