U.T.SEC

Mezinárodní veletrh lodí Hamburg
IFA Insider

veletrhy2019

FRUIT LOGISTICA - Berlín

FRUIT LOGISTICA - Berlín

Mezinárodní veletrh obchodu s čerstvým ovocem a zeleninou se koná 05.02.–07.02.2020

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

Šedesátý první ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií, představí fenomén digitální továrny a nově otevře diskusi k ...

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

Mezinárodní veletrh NEWCAST tvoří společně s veletrhy GIFA, METEC a THERMPROCESS čtveřici silných mezinárodních metalurgických veletrhů, které pořádá Messe Düsseldorf jednou za 4 roky. Tento rok se k ...


Warning: Division by zero in /home/httpd/html/id/euroexpo/lib/incl-reklama2.php on line 326

Lasys 2020

U.T.SEC

zpět

BrauBeviale 2014: Změny díky tradici a inovacím

Publikováno: 10.6.2014 12:08

Autor: Norimberské veletrhy

BrauBeviale 2014: Změny díky tradici a inovacím

Současné nápojové trendy vycházejí z požadavků spotřebitelů, k nimž patří např. zdravá výživa, wellness, přírodnost a kvalita. Součástí úspěšné koncepce nápoje je také odpovídající obal. BrauBeviale je v letošním roce nejdůležitějším veletrhem investičních celků pro nápojový průmysl, ale i ten je konec konců ovlivňován konečným produktem. Veletrh se bude konat v Norimberku v době od 11. do 13. listopadu a bude se prezentovat v novém odění.

Přibližně 1 300 vystavovatelů a cca 33 000 odborných návštěvníků se může těšit na kompletně přepracovanou koncepci veletrhu a rámcový program. Malé a střední podniky i světoví hráči profitují z rozsáhlé nabídky surovin, technologií, logistiky a marketingových nápadů, ale pozornost se zaměří i na mezinárodní nápojové trendy.

„Věčná je jenom změna.“ Tento antický citát výstižně nastiňuje současný vývoj celosvětových nápojových trendů. Proti četným globálně působícím výrobcům nápojů stojí rostoucí zástup malých a inovativních společností, které realizují a prodávají vlastní nápady. A to má úspěch, jak ukazuje trend kreativní pivní kultury šířící se v USA i jinde ve světě. „Kreativní pivní kultura“ je také trendovním tématem letošního veletrhu BrauBeviale, který toto celosvětové hnutí přenese ve formě četných pořadů a akcí do Francka – rodného kraje piva.

Globální spotřeba nápojů neustále stoupá

Zatímco v roce 2008 činila spotřeba nápojů na obyvatele necelých 240 litrů, bylo to v roce 2013 již kolem 265 litrů. Největším pohonem růstu jsou nealkoholické nápoje jako plněná voda (2008: 23; 2013: 29), teplý čaj (2008: 54; 2013: 58), mléko a mléčné nápoje (2008: 37; 2013: 40). Z nealkoholických nápojů se na celém světě nejraději pije teplý čaj, na dalších místech jsou mléko a mléčné nápoje, sycené osvěžující nápoje, voda, pivo, káva a lihoviny (Zdroj: Canadean/GB)

V Německu se žízeň hasí v první řadě minerálkou

Pro Němce byla v roce 2013 opět nejoblíbenějším nápojem na uhašení žízně minerálka. Spotřebovali jí 140 litrů na obyvatele. Jednoznačným favoritem (85 procent) byla perlivá minerálka, zatímco v mezinárodním srovnání se dává přednost neperlivé vodě (80 procent plněné vody). Téměř tři čtvrtiny balené body spotřebované na světě se vypije v Asii, západní Evropě a Severní Americe – přičemž nejsilnější růst zaznamenala v roce 2013 Asie se zhruba 12 procenty. V Německu jsou však velmi oblíbené také osvěžující nápoje, což jsou kolové nápoje, limonády, střiky, ochucené vody, dietní osvěžující nápoje, energetické nápoje, šumivé nealkoholické nápoje, kávové a čajové nápoje s přísadou ovocných šťáv, jakož i ovocné nápoje sycené a nesycené. V roce 2013 činila jejich spotřeba 125,5 litrů na obyvatele. Obzvlášť žádané byly nekalorické kolové nápoje (+ 7,5 procent oproti předchozímu roku) a ovocné nápoje (+ 4,5 procent). (Zdroje: Canadean/GB; Hospodářské sdružení Nealkoholické nápoje, GER)

Nealkoholické nápoje – šance pro nové kreace

Zatímco obliba balené vody téměř na celém světě stále roste, je globální spotřeba sycených osvěžujících nápojů již dnes na velmi vysoké úrovni. Od roku 2007 v tomto segmentu stoupá obrat už jen v Jižní a Střední Americe a na Blízkém Východě. Pohonem růstu zůstane podle informací Rabobank v příštích třech letech Brazílie s odhadovaným přírůstkem tří procent ročně. Světoví rekordmani ve spotřebě sycených osvěžujících nápojů jsou Mexičané se 165 litry na obyvatele, za nimi následují USA (145) a Argentina (144). Nejdůležitějšími trhy pro nealkoholické nápoje na světě jsou USA se spotřebou 352 litrů na obyvatele, Německo (342) a Argentina (326). V Evropě následují za Německem Belgie (281) a Švýcarsko (264), řadu uzavírají Litva (96), Rusko (93) a Ukrajina (64). Nové kreace udržují trhy v pohybu: Ať už inovativní nealkoholické sladové nápoje, ovocné šťávy obohacené betaglukanem, které mají údajně pozitivní vliv na srdce, nové nápojové kreace se zázvorem či nápoje obarvené na růžovo pomocí fialových sladkých brambor – fantazii se meze téměř nekladou a spotřebitel rychle rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu produktů. (Zdroj: Canadean/GB)

V Německu v roce 2013 mírný pokles odbytu piva

Odbyt piva v Německu v roce 2013 poklesl na 94,6 milionu hektolitrů (- dvě procenta oproti předchozímu roku), přičemž z tohoto množství bylo 84 procent určeno pro tuzemskou spotřebu. O něco víc než deset milionů hektolitrů se vyvezlo do zemí EU (- 8,6 procent oproti předchozímu roku), 4,7 milionu hektolitrů do třetích zemí (+ 8,7 procent).4,2 milionu hektolitrů připadlo v roce 2013 na míchané pivné nápoje, to je 4,5 procent celkového odbytu piva, což meziročně znamená rovněž mírný pokles o necelá dvě procenta. Zajímavý je stoupající zájem o německé pivo v Číně, která je díky jedné čtvrtině celosvětové spotřeby piva největším pivním trhem světa. (Zdroj: Spolkový statistický úřad/GER)

Celosvětové vítězné tažení „craft“ pivovarů

Takzvané craft pivovary začaly v USA v 1980tých letech obnovovat umění řemeslného vaření piva. Dnes na trhu USA najdeme téměř 2 800 „craft“ pivovarů s více než
110 000 pracovníky. Tomuto trendu přicházejí v přibývající míře na chuť i němečtí pivovarníci: řízné pivo plzeňského typu, zušlechtěné výtažkem ze sena z horských luk, nebo piva, která se kromě výrazného aromatu praženého sladu vyznačují i vůní jemných bylinek, jarních květů a lehkými odstíny citronové a ovocné vůně – abychom uvedli pár příkladů kreativní pivní kultury. V celosvětovém srovnání spotřeby piva bylo Německo v roce 2013 se 103 litry na obyvatele na 3. místě. Nejvíce piva se nadále vypije v České republice (145) a Rakousku (106). K nejsilnější desítce patří dále: Estonsko, Polsko, Irsko, Finsko, Rumunsko, Bulharsko a Litva – bez výjimky evropské země. (Zdroj: Canadean/GB)

Kreativní pivní kultura – trendovní téma veletrhu BrauBeviale 2014

Trendovní téma aktivně podporuje odborný garant veletrhu, sdružení Soukromé bavorské pivovary (Private Brauereien Bayern), a soutěž European Beer Star Award, která má od roku 2004 svůj veletržní domov na BrauBeviale. Udělování cen roku 2014, degustace s doprovodem sommeliérů či volné degustace, Craft Beer Lounge, etapová stezka vystavovatelů (Aussteller Parcours) nabízející speciální řešení pro kreativní pivovarníky nebo sympozium o minipivovarnictví „European MicroBrew Symposium“, již potřetí organizované společně s Výzkumným a vzdělávacím ústavem pivovarnictví (Versuchs- und Lehranstalt für Brauerei) v předvečer veletrhu – to jsou jen některé z hitů. Veletrh zahájí v efektně řešeném novém fóru BrauBeviale umístěném uprostřed veletržního dění Jim Koch, zakladatel a jednatel společnosti Boston Beer Company, která vaří vyhlášené pivo Samuel Adams. Mikrofon si tam budou podávat četné další VIP osobnosti mezinárodní pivovarské scény, mj. například Charlie Papazian, prezident americké Brewers Association a iniciátor poháru World Beer Cup, nebo Dr. Marc Rauschmann, jednatel frankfurtské společnosti BraufactuM.

Nové nápadité obaly zabírají – i na BrauBeviale

Pro všechny kategorie nápojů platí jedno: Produkt a obal musí tvořit jednotu, aby fungovala komunikace se spotřebitelem v místě prodeje. Právě nápojové obaly bývají vysoce inovativní. Obal jedné africké pivní značky má například zároveň vyjadřovat kvalitu, inovativnost a kreativitu. Toto pivo nyní přichází na trh v plechovkové láhvi, 100procentně recyklovatelné, která je v Africe prvním obalem tohoto druhu. S tradicí a inovací si zase pohrává například žitná pálenka, která je v upomínku na časy prohibice nabízena v zavařovacích sklenicích.

O inovativní obaly půjde také na veletrhu: Ve fóru BrauBeviale budou – pod patronátem renomovaných partnerů z oboru – probíhat prezentace, diskusní kola a přednášky na témata jako design nápojových obalů, obalové inovace a recyklace PET a zvát k posezení, poslechu nebo debatování. Vítaným hostem bude v roce 2014 opět mezinárodně vypsaná Německá cena za obal roku – Deutscher Verpackungspreis. Ta nejinovativnější řešení z více než 200 očekávaných přihlášek z oblasti etiket, uzávěrů a jiných pomocných obalových prostředků, displejů, prodejních, promočních, přepravních a logistických obalů i balicích strojů získají na veletrhu BrauBeviale ocenění. Poprvé bude na veletrhu představena koncepce PETnology „connecting comPETence“ s PETarénou a Packaging Wall of Excellence. V rámci této akce budou firmy prezentovat rozmanitou paletu svých produktů a výkonů v oblasti PET. PETaréna bude mimo jiné sloužit také jako kontaktní místo pro vývojáře obalů. Úvod bude tvořit dvoudenní mezinárodní PETnology kongres, který se bude konat bezprostředně před zahájením veletrhu.

BrauBeviale 2014: Dobré rozhovory. Dobré obchody.

BrauBeviale bude v roce 2014 celosvětově nejdůležitějším veletrhem investičních celků pro nápojový průmysl. V době od 11. do 13. listopadu bude na norimberském výstavišti prezentovat kolem 1 300 vystavovatelů (2012: 45 % zahraničních) širokou nabídku kvalitních surovin pro výrobu nápojů, inovativních technologií, efektivní logistiky a svěžích marketingových nápadů. Očekávaných 33 000 návštěvníků (2012: 38 % zahraničních) přichází z řad technického a ekonomického managementu evropského nápojářství. Odborníci z pivovarů a sladoven, sklepů, lihovarů, mlékáren, specialisté z podniků vyrábějících nealkoholické nápoje, z hotelnictví a pohostinství, specializovaného nápojového maloobchodu a velkoobchodu, jakož i inženýrských a projektových kanceláří jsou vysoce kvalifikovaní, na 88 % zapojení do investičního rozhodování (výsledky dotazování nezávislého institutu z roku 2012). Oblíbený veletržní mix spojující profesionální prezentaci a osobní kontakty v rodinné atmosféře přesvědčí mj. přijatelnou nákladovostí, vysokou efektivitou tří veletržních dnů dobře využitých po odborné i časové stránce, rozsáhlou nabídkou, intenzivním osobním dialogem s rozhodovateli, ideálním termínem:

BrauBeviale 2015: 10.-12. listopadu
BrauBeviale 2016: 8.-10. listopadu

http://www.brau-beviale.de

verze pro tisk >

Další články:

- FRUIT LOGISTICA - Berlín

- MSV 2019 se zaměřuje za digitalizaci výroby

- Oficiální účast českých firem na veletrhu NEWCAST v Düsseldorfu

- V pátek startuje na brněnském výstavišti největší tuzemská LAN párty s více jak 500 hráči

- Mezinárodní veletrh marketingu ovoce a zeleniny ASIA FRUIT LOGISTICA

- CE WEEK - Meeting maloobchodníků spotřební elektroniky (12. - 13. 06., New York City)

- Veletrh FIHAV 2019 na Kubě opět s českou oficiální účastí

- Moravia Sport Expo přivítá na tisíce elitních a nadšených běžců.

- India Water Week se uskuteční v září v Dillí

- Pozvánka - The Warsaw Humanitarian Expo 2019 (WHE2019)

- FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost, důležitý prvek kvality života

- Biotechnology and Green Technology Expo v Tchaj-nanu

- bautec - veletrh stavebnictví a stavební techniky - sleva v případě včasného přihlášení

- Frýdecko-Místecký veletrh zaplní Halu Polárka

- IFA NEXT: The Edge of Innovation

- Volné vstupenky na veletrh REHAB

- Beviale Moscow 2020 na novém výstavišti

- FachPack 2019 – plocha téměř vyprodan

- Jarní Flora nadchla. Navštívilo ji přes 65 000 návštěvníků

- Ideální čas přihlásit se na veletrh FOR ARCH. Konec 2. uzávěrky se blíží!

Bazaar

Copyright ©2009-2019: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}