strechy 2018

R+T 2018
R+T 2018

FRUIT LOGISTICA

FENSTERBAU FRONTALE: Už 30 let výkladní skříň branže

FENSTERBAU FRONTALE: Už 30 let výkladní skříň branže

Úspěšný veletrh věnující se oknům, dveřím a fasádám nastavuje výhybky pro svůj jubilejní ročník: ve dnech 21. až 24. března 2018 se v norimberském veletržním centru bude konat veletrh FENSTERBAU FRONT ...

Výstava Stavíme Bydlíme událostí nejen na Hodonínsku již po třiadvacáté

Výstava Stavíme Bydlíme událostí nejen na Hodonínsku již po třiadvacáté

První ze série stavebních výstav Stavíme Bydlíme se letos koná tradičně v Hodoníně v prostorách Domu kultury Horní Valy koncem ledna. Vstup na výstavu je zdarma a pro návštěvníky bude otevřeno v pátek ...

Volné vstupenky na veletrh LEARNTEC 2018

Volné vstupenky na veletrh LEARNTEC 2018

LEARNTEC 2018 představí budoucnost digitálního vzdělávání

Realizace expozic

On-line prodej vstupenek

zpět

ROZHOVOR: Veletržní hostesky! Zbytečnost nebo promyšlená taktika?

Publikováno: 1.8.2017 00:00

Autor: EuroExpo

ROZHOVOR: Veletržní hostesky! Zbytečnost nebo promyšlená taktika?

Na veletrhu se často setkáte s atraktivními, mladými a usměvavými dívkami, které vás přivítají na expozici. Občas pózují u vystavených modelů nebo vás na expozici zvou. Možná vás napadlo, jak a proč se tolik hostesek na každém veletrhu objeví? Vyzpovídali jsme Jana Gabaje z agentury Staffito, kde zajišťují veletržní personál pro klienty jako jsou Skanska, Zetor nebo Mitsubishi.

Honzo, proč vystavovatelé potřebují hostesky?
Těch důvodů je několik. Firma například potřebuje zajistit provoz expozice, tím myslím zajištění servisu, jako připravit kávu nebo se postarat o nádobí v kuchyňce. Stejně tak můžou hostesky načepovat pivo nebo se postarat o provoz info pultu. To jsou provozní hostesky. Druhou variantou jsou propagační hostesky, nebo promotérky - chcete-li. Ty většinou mají za úkol propagovat expozici nebo cokoli zajímavého.

Propagují něco zajímavého na expozici? Co tím myslíte?
Forem propagace na veletrhu je nespočet, a proto, aby vaše expozice nezapadla, se musíte, jako vystavovatel snažit zaujmout. Dát návštěvníkům víc než konkurence. Vystavovatelé to chápou, a proto na svých expozicích vytvářejí interaktivní atrakce nebo třeba soutěže. Na hostesce je být v dosahu expozice, usmát se na návštěvníka a pozvat ho na soutěž nebo atrakci.

Funguje ještě rozdávání letáků na veletrhu? Jak pozvání probíhá?
Ano i ne. Když byste na letáku měli sdělení typu "Ahoj, děláme tohle a tohle přijďte na náš stánek", tak to moc fungovat nebude. Potřebujete využít chemie mezi lidmi a návštěvníky zvát na zajímavý zážitek, který můžou prožít třeba na atrakci nebo při soutěži. Pokud jdete s kůží na trh a vypustíte lidi mezi návštěvníky, kteří o vás nikdy neslyšeli nemůžete hned prodávat. Nejdřív potřebujete zaujmout. A krásná usměvavá hosteska prostě zaujme, proto jsou návštěvníci svolnější k naslouchání. Atraktivní člověk ve vás prostě vzbudí lepší první dojem, proto jsou ve všech reklamách modelky a ne třeba já :)

Když se vrátím k hosteskám, co se starají o provoz expozice nebo atrakce, není lepší a levnější pro firmu zajistit tyhle činnosti vlastními silami, třeba sekretářkou?
Opět je to dvojsečné. Levnější tenhle způsob není. Jednak za vlastního zaměstnance musíte zaplatit diety, ubytování, dopravu a jeho práce ve firmě po dobu veletrhu stojí. Takže když to propočítáte, ve výsledku vás to vyjde dráž než oslovit Staffito a my vám zajistíme lokální personál, u kterého platíte jen jeho čas v pracovní době.
Hlavně bych ale řekl, že hostesky rozbijí často napjatou atmosféru celého obchodního týmu. Jeden klient mi řekl, že tam chce hostesky, aby se jeho obchodníci víc snažili. Předhánějí se pak v tom, kdo podepíše víc objednávek, aby se mohl vytáhnout před hosteskou :)

Tak mě napadá, co na to hostesky? Nemají návrhy a pozvání na rande?
Určitě návrhy mají dnes a denně:) To patří k životu. Pokud to nepřesáhne určitou hranici, tak to není na škodu. Co dělají hostesky po pracovní době neovlivním. V práci žádné randění samozřejmě nepřipadá v úvahu. Už se nám i stalo, že si některé hostesky našli na veletrhu budoucí manžele.

Může si vystavovatel zajistit hostesky sám nebo je lepší, když vše nechá na agentuře?
Určitě si může zajistit hostesky sám. Dokonce bych řekl, že většina vystavovatelů tak hostesky řeší. Proto jsme mimo jiné vytvořili portál Staffito BOOK, kde můžete vytvořit událost, popíšete jaké hostesky na událost hledáte a online se vám k události začnou hlásit hostesky, s kterými se sami domluvíte na spolupráci. Je to spíš o prioritách klienta, jestli se mu vyplatí strávit tolik času vystavováním nabídek na portály, komunikací s uchazečkami, s pohovory a nakonec se s někým domluví a hosteska tam nepřijde. Pak volají nám den před veletrhem jestli někoho nemáme.

Stává se to často?
Mám pocit, že čím dál častěji. Hostesky jsou většinou dívky ve věku 20 - 30 let, často ještě studují, ale čím jsem starší, tím mi přijdou míň spolehlivé. Možná je to jen můj subjektivní pohled.

Máte absence i u vás a jak je řešíte ve Staffitu?
Nejsme výjimkou a i když děláme pohovory, školení, castingy, spravujeme hodnocení všem hosteskám, tak absence přesto přijde, ať už je oprávněná nebo je to výmluva. Proto máme na veletrhu zajištěných víc lidí než potřebujeme. Tím, že na veletrhu máme většinou víc klientů, tak 2 hostesky na víc už nás nezruinují, ale to kdyby nám někdo chyběl, tak by mohlo mít daleko horší následky. Nehledě na to, že tyhle náhradníky stejně nakonec pracují u těch vystavovatelů, kterým hostesky nepřišli :)

http://www.staffito.com

verze pro tisk >

Další články:

- FENSTERBAU FRONTALE: Už 30 let výkladní skříň branže

- Výstava Stavíme Bydlíme událostí nejen na Hodonínsku již po třiadvacáté

- Volné vstupenky na veletrh LEARNTEC 2018

- SRDEČNĚ VÁS ZVEME K NÁVŠTĚVĚ MEZINÁRODNÍHO VELETRHU PEKAŘŮ A CUKRÁŘŮ EUROPAIN 2018

- TOP GASTRO 2018 s tematickými zónami

- Mezinárodní veletrh stavebnictví a technického vybavení budov - Bautec

- Mezinárodní veletrh jezdeckého sportu - Hippologica Berlin

- ITB Berlin - Mezinárodní turistická burza

- Mezinárodní veletrh obchodu s čerstvým ovocem a zeleninou - FRUIT LOGISTICA

- Veletrhy FOR INDUSTRY 2018, JOBS 2018 a ENERGO SUMMIT 2018

- Veletrh JEC WORLD 2018 - největší veletrh kompozitů na světě

- Mezinárodní zelený týden IGW Berlín

- Sezónu na brněnském Výstavišti zahájí GO a REGIONTOUR

- Lednový FOR DECOR & HOME nabídne inspiraci na sv. Valentýna i Velikonoce

- 13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze

- METAV zahájí v Düsseldorfu technologickou sezónu

- OTWorld 2018 - mezinárodní veletrh se zaměřením na rehabilitační pomůcky a obuv

- Veletrh Holiday World začíná 15. února na Výstavišti v Holešovicích

- Do nového roku s Messe Berlin

- BIOFACH se blíží

HIPPOLOGICA

Copyright ©2009-2018: Euroveletrhy.cz
Provozovatelem veletržního portálu euroexpo.cz je vydavatelství EUROEXPO
Ortenovo náměstí 2, 170 00 Praha 7
tel.: 266 007 226, 603 230 648
e-mail: redakce@euroveletrhy.cz
KONTAKT, O PROJEKTU

KONTAKT
O PROJEKTU
JAK PUBLIKOVAT A INZEROVAT
PRO PARTNERY

Vyhledávání:

OK
}